جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

اگر می خواهید بدانید که مهم ترین اصول برای شروع یک کسب و کار موفق کدام است، با ما همراه باشید.

اگر تازه سفر جذاب کارآفرینی را شروع کرده اید، باید از همین ابتدا با سه اصل کلی آشنا شوید و در ادامه راه نیز هیچ گاه آنها را فراموش نکنید.

اصل اول: خاستگاه خود را از یاد نبرید

وقتی مردم از من می پرسند که چه عاملی در پشت سر گذاشتن فراز و نشیب های مهمی که در این سال ها با آنها برخورد کرده ام، به من کمک کرده و چطور در برابر این مشکلات دوام آورده ام. به آنها جواب می دهم که هیچ وقت جایی را که از آن آمده ام، فراموش نمی کنم. خاطره زندگی کردن در یک ماشین و در سطل آشغال دنبال غذا و لباس گشتن باعث می شود که بیشتر تلاش کنم و نگرش صحیحی را در خودم ایجاد کنم. البته این کار آسان نبوده است، نمی گویم فقط مثبت فکر کردم تا همه چیز روبه راه شد. بلکه در برابر ضربه ها و شکست های اجتناب ناپذیری که در طول راه پیش می آمد، هرگز تسلیم نشدم؛ چون به هیچ وجه نمی خواستم به عقب برگردم. هر وقت در طول مسیری که در آن روز به روز موفق تر می شدم، به سال های سخت گذشته فکر می کردم، این جمله را با خودم تکرار می کردم که نمی خواهم به عقب برگردم.

مطلب مرتبط: 7 درس مهم برای شروع یک کسب و کار موفق

اکثر افراد در مسیر رشد خود با چالش های متعددی روبه رو می شوند که باید بر آنها غلبه کنند؛ این چالش ها می تواند فقر، مشکلات خانوادگی، زندگی در خانواده تک سرپرست، مشکلات عاطفی، چالش های جسمی و انواع بیماری‎ها، مورد ظلم واقع شدن، کم بودن تعداد دوستان، سوءمصرف الکل یا مواد مخدر، مورد سوءاستفاده جسمی قرار گرفتن، قربانی تبعیض یا تعصب شدن یا ترکیبی از این موارد باشد. در حالی که برخی می خواهند گذشته و ریشه های خود را فراموش کنند، عده ای ترجیح می دهند همواره گذشته خود را به یاد بیاورند تا از این گذشته سخت و مشکلاتی که به سلامت پشت سر گذاشته اند، نیرو بگیرند. چنانچه جایگاه فعلی خود را با موقعیتی که در گذشته داشته اید، مقایسه کنید، حتی اگر هنوز در آغاز راه کارآفرینی باشید، متوجه می شوید که چه مسیر طولانی و دشواری را طی کرده اید تا به این استقلال برسید.

به علاوه از یاد نبردن گذشته تان باعث می شود که تواضع و فروتنی تان را حفظ کنید. مسلماً نمی خواهید که تمام عمر این چالش ها را بهانه پیشرفت نکردن بکنید و برای خودتان تاسف بخورید. بهانه آوردن بسیار آسان است: «منی که در یک خانواده ثروتمند به دنیا نیامده ام، چطور می توانم موفق شوم؟» یا «با این کودکی سختی که من داشته ام، چطور می توانم خودم را باور کنم؟» داستان های بی شماری درباره موفقیت افرادی وجود دارد که خودشان را از هیچ به همه چیز رسانده اند و رویاهای خود را زندگی کرده اند. نکته اینجا است که خاطرات روزهای سخت گذشته باید نیروی محرکه شما برای بیشتر تلاش کردن و از میان برداشتن موانع باشد. حتی اگر از خانواده ثروتمندی باشید، حتماً باز هم مشکلات و دشواری هایی را در زندگی شخصی تان تجربه کرده اید.

اصل دوم: ورزش کنید و جسم و ذهن تان را تقویت کنید

اکثر افراد فکر می کنند که ورزش کردن تنها برای تناسب اندام مفید است، حال آن که ورزش به سلامت ذهن نیز کمک می کند. ورزش استرس و اضطراب را کم می کند و انگیزه شما را برای فعالیت بیشتر، افزایش بهره وری و تمرکز و حتی خلاق تر شدن افزایش می دهد. ذهن سالم در بدن سالم است و ورزش کردن باعث می شود که حال تان از نظر روحی و عاطفی نیز بهتر شود. با ورزش کردن می توانید مشکلات تان را فراموش کنید و فارغ از دنیا خودتان را در برنامه تمرینی روزمره تان غرق کنید. بسیاری برای فراموش کردن مشکلات به الکل پناه می برند، حال آن که ورزش کردن جایگزین بسیار موثرتری است که همواره به من در پشت سر گذاشتن روزهای سخت کمک کرده است.

برای مثال در سال 1988، وقتی ارزش خالصم منفی شد، 180000 دلار بدهی روی کارت اعتباری داشتم و به جز سوپرمارکتم هیچ دارایی دیگری نداشتم که به پشیزی بی ارزد، این ورزش بود که به دادم رسید. یادم می آید که هر روز بعد از 15ساعت و نیم کار سخت، 20 دقیقه تا باشگاه رانندگی می کردم و آنجا روی تردمیل می دویدم و مدام به خودم می گفتم: «می فروشمش، می فروشمش، می فروشمش.» در نهایت نیز بعد از یک سال توانستم معامله خوبی انجام دهم. ورزش روزانه تنها چیزی بود که آن روزها مرا سرپا نگه داشت؛ ورزش نیروی محرکه ای بود که انگیزه را در من تزریق می کرد.

به آرامی شروع کنید و برنامه ورزشی روزانه ای را که دوست دارید، برای خودتان تعریف کنید؛ این ورزش می تواند تمرین با وزنه، کار با دوچرخه ثابت، دویدن روی تردمیل یا ترکیبی از ورزش های مورد علاقه تان باشد. نکته مهم این است که به خودتان قول بدهید که ورزش را در هر شرایطی فراموش نمی کنید و برنامه تان را پشت گوش نمی اندازید. برای این که در ابتدا بتوانید سه یا چهار بار در هفته ورزش کنید، باید اراده ای قوی داشته باشید، اما ورزش کردن بعد از گذشت چند ماه برای تان آسان تر می شود. وقتی ورزش به بخشی از زندگی تان تبدیل شد، آثار آن به تدریج مشخص می شود. احساس بهتری درباره خودتان پیدا می کنید که فقط به ورزش کردن مربوط نمی شود، بلکه از پایبند بودن به قول و تعهدی نشأت می گیرد که برای بهبود وضعیت تان به خودتان داده اید. ورزش کردن نظم و انضباط را به شما یاد می دهد و اعتماد به نفس تان را بیشتر می کند.

اصل سوم: خودتان را در حلقه ای از افراد موفق و مثبت اندیش یا همفکر قرار دهید

اگر می خواهید یک بوکسور خوب شوید، باید با قهرمان بوکس رقابت کنید. ممکن است در این مسابقه ببازید، اما مطمئناً درس های زیادی از آن خواهید گرفت. اگر می خواهید در کسب و کارتان موفق شوید، باید از اشخاصی درس بگیرید که راهی را که شما در آغازش قرار دارید، طی کرده اند.

مطلب مرتبط: راهکارهای موفقیت در کارآفرینی

من همواره دوستان مسن تری را انتخاب می کنم که از من موفق تر عمل کرده اند و به این ترتیب همواره کوچک ترین فرد در حلقه دوستانم بوده ام، اما می دانم که می توانم درس های ارزشمندی را از دوستان بزرگ تر خودم یاد بگیرم. همچنین سعی کنید که دوستانی مثبت اندیش و همفکر انتخاب کنید. همفکر بودن به معنای داشتن اهداف مشابهی است که لزوماً یکسان نیستند، در هر حال شما و دوستان همدل تان هر دو برای رسیدن به موفقیت های بزرگ تلاش می کنید. مثبت اندیشی نیز بسیار مهم است. افراد منفی باف دائماً به دنبال بهانه می گردند، حال آن که اشخاص مثبت اندیش راه حل پیدا می کنند. وقتی بقیه می گویند: «من دیگر نمی توانم و تسلیم می شوم.» افراد مثبت اندیش می گویند: «ما می توانیم با همفکری هم راه حلی را پیدا کنیم. بیایید راه های الف، ب و ج را امتحان کنیم.» افراد مثبت اندیش حتی در شرایط بد نیز نکته مثبتی پیدا می کنند و نیمه پر لیوان را می بینند.

به لطف احاطه شدن توسط افراد مثبت اندیشی که مرا بهتر از خودم می شناسند، توانستم ضمن برخورداری از تشویق و حمایت دوستان همفکرم، اطلاعات بیشتری را درباره کسب و کار و املاک و مستغلات به دست بیاورم. مهم نیست که می خواهید چه کاری انجام دهید، مطمئن باشید که قرار گرفتن در حلقه ای از دوستان موفق و همفکر برای تان مفید خواهد بود. در هر صنعتی که فعالیت داشته باشید، دلگرمی و حمایت افراد موفق انگیزه بالایی را در شما تزریق خواهد کرد.

منبع : entrepreneur
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/0frz5ntu
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه