جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

ارتباطات بازاریابی یکپارچه شامل هماهنگی و یکپارچه سازی همه ابزارهای ارتباطی بازاریابی است که با استفاده از یک برنامه بدون عیب و نقص برای حداکثر کردن اثر روی مصرف کننده نهایی با حداقل هزینه در شرکت ها اجرا می شود. این یکپارچه سازی همه کانال های بازاریابی، ارتباطات مشتری محور و حتی ارتباطات درون سازمانی را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

ارتباطات بازاریابی یكپارچه به عنوان فرآیند بین وظیفه ای برای ایجاد و افزایش روابط سودمند با مشتریان و سایر ذی نفعان به وسیله كنترل یا نفوذ راهبردی بر تمامی پیام هایی كه برای تمامی گروه ها فرستاده می شود، تعریف شده است.

یکی از مهم ترین مزیت های سیستم ارتباطات بازاریابی یكپارچه افزایش سود ناشی از اثربخشی مناسب است.

گاهی ممکن است یک پیام مناسب و یکپارچه تأثیرگذاری به مراتب بیشتری از هزاران پیام بی ربط برای مخاطبان داشته باشد. ارتباطات بازاریابی یكپارچه این اطمینان خاطر را به وجود می آورد كه تمامی اشكال ارتباطات و پیام ها با دقت به همدیگر متصل یا گره خورده باشند. هدف اصلی این مطلب، بررسی اثربخشی ارتباطات بازاریابی با استفاده از ارتباطات بازاریابی یكپارچه است.

در واقع یکپارچگی ابزارهای ارتباطی می تواند در سطوح مختلفی رخ دهد، این یکپارچگی می تواند در سطوح افقی، عمودی، داخلی و خارجی اتفاق بیفتد.

یکپارچگی افقی در ابزارهای ارتباطی بازاریابی و سراسر واحدهای عملکردی سازمان زمانی اتفاق می افتد که تمامی واحدها اعم از تولید، مالی، توزیع و ارتباطات با هم کار و به طور کاملاً آگاهانه تصمیمات و اقدامات خود را به صورت پیامی مشترک به مشتریان ارسال کنند. یکپارچگی عمودی، به معنای پیوستگی ابزارهای ارتباطی بازاریابی با اهداف کلان و استراتژی های سازمان و حمایت و پشتیبانی از آنهاست.

اگرچه ایجاد یکپارچگی در ارتباطات بازاریابی نیازمند صرف تلاش، برنامه ریزی و تخصیص منابع است، اما استفاده از این ابزار می تواند منجر به ایجاد مزیت رقابتی، افزایش فروش و سود، صرفه جویی در هزینه و زمان و تنش در بازاریابی شود.

ازجمله مثال های خوب برای این یکپارچگی ارسال پیام های چشم اندازهای سازمان ها در ارتباطات ایجاد شده با مشتری است.

یکپارچگی داخلی به معنای آگاه سازی و انگیزه بخشی به کارکنان سازمان در مورد پیشرفت ها و پروژه های جدید، دریافت استانداردها یا شرکای تجاری تازه است. یکپارچگی خارجی به معنای استفاده از پتانسیل شرکت های دیگر برای ایجاد ارتباط بازاریابی است. وقتی مخاطبان مجموعه ای از پیام های ارتباطی به هم پیوسته و متناسب، بهنگام و برنامه ریزی شده را دریافت می کنند، می توانند تصمیم گیری مناسب تری برای انتخاب داشته باشند.

با وجود اینکه عقل سلیم وجود یکپارچگی در ارتباطات بازاریابی را می پذیرد، اما مشاهده می شود که سازمان ها با اجرا، پیاده سازی و استفاده از آن با مسائلی روبه رو هستند. یکی از دلایل این موضوع وجود ساختارهای سازمانی انعطاف ناپذیر است، مدیران در چنین سازمان هایی برای محافظت از بودجه و قدرت خود، در مقابل سیستم ارتباطات بازاریابی یكپارچه از خود مقاومت نشان می دهند.

درحالی که اگر تمامی ارکان سازمان از اهمیت یکپارچگی در ارتباطات بازاریابی آگاه باشند، همکاری مناسب و اثربخشی از خود نشان می دهند. بازاریابی زمانی به عنوان یک راه شناخته می شد که شرکت ها ارتباطات فروش خود را با آن توسعه داده و برای خود سود بیشتری کسب می کردند، اما امروزه این موضوع تبدیل به تعاملات و گفت وگوهای فراوان بین بازاریاب و مشتری شده و تلاش های بازاریابی اجزای آ میخته بازاریابی را درهم تنیده است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/BlupOAz7
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه