چهارشنبه, ۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

5 گام استخدام مجازی

3 سال پیش ( 1399/3/8 )
پدیدآورنده : آنجلا هاوسمن   پدیدآورنده : امیر آل علی  

در شرایط حال حاضر استخدام مجازی تنها راهکار موجود محسوب می شود، با این حال این اقدام را می توان حتی در شرایط عادی نیز انجام داد و این موضوع باعث می شود تا در زمان صرفه جویی شود. همچنین این شیوه استخدامی در ساعت های غیراداری نیز قابل اجرا خواهد بود. این امر کمک می کند که برنامه های شما و تیم شرکت دستخوش تغییر نشود. بدون شک افراد متقاضی هم از این امر رضایت بالاتری را خواهند داشت. با این حال تا چه اندازه نسبت به اقدامات ضروری این شیوه استخدامی آگاه هستید؟ عدم رعایت الزامات، باعث خواهد شد تا نتیجه خوبی را از اقدام خود کسب نکرده و با یک مشکل بزرگ مواجه باشید. فراموش نکنید که اگر یک استخدام اشتباه انجام شود، لغو قرارداد و پیدا کردن فردی جدید، بدون شک هزینه هایی را در پی خواهد داشت زمان را از دست می دهید. همچنین یک استخدام بد، توان مدیریتی شما را نیز زیر سوال خواهد برد. به همین خاطر بهتر است تا اقداماتی بسیار ساده، احتمال موفقیت را افزایش دهید.

1-تمامی اطلاعات لازم را قبل از شروع مصاحبه در اختیار فرد متقاضی قرار دهید

استخدام مجازی

یکی از اشتباهات بزرگ این است که مدیران اطلاعات بسیار کمی را در رابطه با انتشارات خود در اختیار افراد متقاضی قرار داده و این امر باعث می شود که پس از گذشته دقایقی از شروع مصاحبه، متوجه این امر شوید که فرد متقاضی حتی نزدیک به سطح انتظارات شما نیست. درواقع شما نباید اجازه دهید که استخدام به فرآیندی زمان بر تبدیل شود. در این رابطه یک فایل را تهیه کرده و در آن تمامی شرایط، الزامات، توقعات، فرهنگ کاری شرکت، سطح درآمد و... را برای افراد ارسال کنید تا افراد با دید درست وارد جلسه شوند. تحت این شرایط درصد بالایی از افراد کنار خواهند رفت که این امر به معنای صرفه جویی در زمان شما خواهد بود. با این حال فراموش نکنید که اسرار مهم شرکت را برای این افراد فاش نکنید. درواقع آنها باید به صورت کاملا صادقانه و تا جدی که لازم است، اطلاعات داشته باشند.

مطلب مرتبط: 5 نکته در رابطه با زبان بدن در استخدام مجازی

2-تنها از طریق تماس تصویری اقدام کنید

اگرچه ممکن است تصور نمایید که با ارسال پیام و یا تماس گرفتن نیز می توان اقدامات مرتبط با استخدام افراد را انجام داد، با این حال ارتباط تصویری کمک خواهد کرد تا به شناخت بیشتری از فرد متقاضی دست پیدا کنید. همچنین این نکته را فراموش نکنید که همواره ممکن است در این زمینه افراد سودجو نیز وجود داشته باشند. برای مثال شما درخواست فردی دورکار را برای تولید محتوا و ترجمه داده اید و تاکید شما پایین بودن سن فرد است، با این حال یک نفر با مدرک سازی می تواند شما را در این رابطه گمراه سازد. این امر تنها یک مثال بسیار ساده از مجموعه اقداماتی است که در این رابطه احتمال دارد رخ دهد. در نهایت با این اقدام می توانید شیوه رفتاری و قدرت ارتباطی او را نیز بسنجید. این امر سرعت کار را نیز افزایش خواهد داد. برای مثال اگر نیاز به ارائه یک مدرک باشد، در مکالمه تصویری سریعا این اقدام انجام خواهد شد. با این حال در حالت های دیگر چنین سرعت بالایی مشاهده نمی شود.

3-به سایر کارمندان نیز اجازه حضور بدهید

مزیت اصلی برنامه های تماس تصویری نظیر زوم، گوگل میت و مایکروسافت تایمز این است که امکان دعوت کردن از افراد دیگر در هنگام مکالمه وجود داشته و می توان یک وبینار با تعداد افراد زیادی را تشکیل داد. اهمیت دعوت کردن از سایر کارمندان این است که شما در حال اضافه کردن فردی به نیروی کاری تیم شرکت هستید که باعث می شود تا کارمندان فعلی، بیشترین ارتباط را با فرد جدید داشته باشند. تحت این شرایط ضروری است تا آنها نیز نظر خود را اعلام کرده و نکات مدنظر را بیان کنند. همچنین می توانید فرصتی را ایجاد کنید تا فرد جدید با افراد باسابقه شرکت مکالمه داشته و از آنها مشورت بگیرند. در نهایت این اقدام کمک خواهد کرد تا انتخاب نهایی، گزینه ای مناسب تر باشد. در نهایت حس ارزشمندبودن، نتیجه این اقدام برای تیم شرکت خواهد بود.

4-مقایسه مهارت ها

همواره توصیه می شود که حداقل 3 نفر را به عنوان کاندیدای خود انتخاب کنید. درواقع شما باید دست خود را باز بگذارید تا در صورت بروز مشکل، سریعا به سراغ گزینه دیگر بروید. اشتباه بزرگ بسیاری از مدیران این است که خود را تنها به یک نفر محدود کرده و این امر باعث می شود تا در صورت بروز مشکل، اولویت آنها استخدام حتی با شرایط سخت باشد. در این رابطه قبل از شروع مصاحبه، مهارت های افراد را در اکسل به صورت آماری درآورده و افراد را با یکدیگر مقایسه کنید. همچنین با تحلیل رزومه ها می توانید مزیت ها و معایب افراد را در چند مورد خلاصه کنید. این امر باعث خواهد شد تا آنها را اولویت بندی کرده و برای فرد برتر، تخفیف هایی را قائل شوید. در این رابطه برای فرد آخر لیست خود، شرایط سخت تری را تعیین کنید تا در صورت انتخاب وی، اقدامی مقرون به صرفه شکل گرفته باشد.

مطلب مرتبط: 7 اشتباه رایج استخدامی

5-به زمان توجه داشته باشید

در هنگام مصاحبه مجازی طبیعی است که تعداد متقاضیان افزایشی چشمگیر را پیدا کند. تحت این شرایط اگر محدودیت زمانی اعمال نکرده باشید، این اقدام می تواند حتی برای یک هفته شما را درگیر نگه دارد. به همین خاطر از قبل اعلام کنید که برای مثال تنها 15 دقیقه زمان انجام مصاحبه خواهد بود. این امر باعث می شود تا از پرداختن به سوالات غیرضروری جلوگیری شود. در این رابطه مشورت گرفتن از مدیرانی که تجربه چنین نوع استخدام را دارند، می تواند بسیار سودمند باشد.

منبع : business2community
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ILAN8woi
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه