پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

کمپین انتخاباتی و برندسازی سیاسی

6 سال پیش ( 1396/2/10 )
پدیدآورنده : سعید احمدیان  

در انواع کمپین های انتخاباتی مشارکت و جلب آرای رأی دهندگان آنان در کانون توجه قرار دارد ولی با پیشرفت شتابزده فناوری، تغییرات سریع در ابزار ارتباطات در سال های اخیر کمپین تعاملی ها که براساس تعامل دو سویه با مخاطبان شکل می گیرد با استقبال زیادی روبه رو شده و در طراحی مراحل اجرایی آن فاز جذب مشارکت حامیان در نظر گرفته می شود. 

این امر موجب می شود تا از تمام ظرفیت  نیروی انسانی برای کمپین استفاده شود. بر این اساس و قبل از آغاز به کار کمپین و از طریق شبکه های اجتماعی و سیاسی می توان به کسب حمایت و جلب توجه پرداخت و امکان بهره مندی کمپین از حمایت حامیان مالی، داوطلبان همکاری فراهم می شود. بنابراین یک کمپین تعاملی می تواند به خوبی از طریق رسانه های گروهی جدید و تکنولوژی نسبت به سرمایه گذاری در حوزه منابع انسانی و جذب حامیان مالی علاقه مند اقدام کند.

این کار باید در کلیه بخش های کمپین انجام پذیرد.  فارغ از سطحی که رقابت در آن جریان دارد مدیر یک کمپین انتخاباتی از بالاترین میزان مسئولیت در سازماندهی و رهبری یک تیم برخوردار بوده و باید در روز انتخابات تعداد رأی برنده مورد نیاز برای نامزد انتخاباتی خود را کسب کنید، بنابراین براساس منابع و کتب موجود وظایف زیر را برای مدیر یک کمپین انتخاباتی می توان برشمرد.

• سازماندهی و مدیریت یک تیم متشکل از پرسنل و مشاوران و همچنین تعیین اهداف شفاف، فایل ارزیابی و متناسب با یک کمپین انتخاباتی برنده و ایجاد یک فرهنگ متعالی و تعهد مورد نیاز برای دستیابی به آن اهداف

• تعیین یک استراتژی در راستای سازماندهی افراد و امور مالی تا دستیابی به پیروزی در انتخابات. برای انجام این کار همزمان با تغییرات محیطی ایجاد شده در کمپین انتخاباتی باید به طور مستمر به بازبینی این استراتژی پرداخت.

• همکاری با نامزد انتخاباتی و تیم انتخاباتی و ایجاد یک تفسیر آرمانی از کمپین. این تفسیر آرمانی باید ارزش های موجود را چنان تشریح کند که براساس آن نامزد انتخاباتی به همکاری ترغیب شده و سایرین نیز برای حمایت از وی و حضور و فعالیت در کمپین علاقه مند شوند.

• تعیین استراتژی ارتباطی به منظور ادغام انواع رسانه های گروهی و فراهم ساختن امکان برقراری تماس رأی دهندگان داوطلب با کمپین انتخاباتی

• ایجاد یک استراتژی پویا و یک ساختار داوطلبانه با هدف جذب رأی دهندگان بیشتر در مقایسه با رقیب انتخاباتی مورد نظر

• مدیریت نامزد انتخاباتی در راستای ایجاد انگیزه و تمرکز در نزدیکان وی برای انجام اموری که برای پیروزی مورد نیاز است.

• حفظ حس تعهد و کاردانی در قبال وظایف موجود و توجه دائمی به ارزش ها و اصول نامزد و کمپین انتخاباتی با هدف پیروزی در انتخابات.

نکته کلیدی که یک نامزد انتخاباتی باید در نظر داشته باشد این است که آغاز فعالیت کمپین های انتخاباتی خصوصا یک کمپین تعاملی ماه ها قبل از روز انتخابات است. باید توجه داشت که مدیران یک کمپین انتخاباتی سه منبع اصلی در اختیار دارند«زمان، پول و نیروی انسانی» بنابراین هرچه فعالیت ها زودتر شروع شود منابع بیشتری در اختیار کمپین قرار می گیرد.

البته این به آن معنی نیست که فعالیت ها آنقدر زود شروع شود که نتوان تخمین و برآورد مناسبی از فضای انتخابات داشت، بنابراین باید استراتژی تدوین شود که براساس آن با زمانبندی مناسب امکان ایجاد و استفاده از منابع مالی و انسانی، فراهم شود.

عضو هیات‌مدیره انجمن مشاوران مدیریت ایران

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/FvQbC5L6
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه