جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

راه اندازی یک کسب و کار و رقابت کردن با دیگران همیشه سخت است، اما وجود رقیب نشان دهنده پتانسیل بازار بوده و برای موفقیت ضروری است.

تصور کنید ایده جدید خود را بعد از مدت ها تلاش راه اندازی کرده اید که دوست تان پیغام می دهد و کسب وکاری را معرفی می کند که فعالیت مشابه شما دارد. احتمالا در این لحظه فکر می کنید دنیا به آخر رسیده است و امیدی برای ادامه وجود ندارد. درست است که شرایط تغییر کرده و کسب وکارتان با تهدید جدی روبه رو شده است اما این پایان کار نیست. هنوز هم فرصت برای موفقیت باقی مانده و می توان نکات جدیدی یاد گرفت.

رقبا نشان می دهند در کار خود به خوبی تمرکز کرده اید

اولین نکته مثبت این است زمانی که شخصی برندی با کار مشابه را به شما معرفی می کند یعنی درک درستی از کسب وکار شما داشته است. نکته مثبت دوم این است که با دیدن رقیب به فکر شما افتاده اند که نشانه خوبی است. این یعنی به خوبی روی کسب وکار خود متمرکز شده اید و پیغام خود را به درستی به دیگران منتقل کرده اید. شخصی را تصور کنید که یک شرکت تبلیغاتی راه اندازی کرده است. مطمئنا هیچ کدام از دوستان و اعضای فامیل این شخص با دیدن یک شرکت تبلیغاتی دیگر این موضوع را به او یادآور نمی شوند. شرکت تبلیغاتی کاری شناخته شده است که حضور رقیب جدید آن چنان به چشم نمی آید.

حال تصور کنید شخص دیگری محصول یا خدماتی را برای اولین بار به بازار عرضه کرده است. زمانی که دوست یا آشنایی برندی با کار مشابه را به او معرفی می کند یعنی توانسته ماهیت کسب وکار و پیغام خود را به درستی منتقل کند.

مطلب مرتبط:تأثیر رقابت در کسب و کار

رقبا منبعی باارزش از ایده های جدید هستند

اگر متوجه شدید تیم دیگری وارد حوزه کاری شما است بهترین واکنش این است که به وب سایت شان وارد شوید و ببینید بازار مورد نظر را چگونه هدف قرار داده اند. وجود رقیب در زمینه کاری مشابه مانند داشتن تیم تحقیقاتی است که کاملا رایگان و برای شما کار می کند. کار شما مشابه است و اینکه ببینید آن ها چگونه با مخاطبان هدف ارتباط برقرار می کنند برای بقای کسب وکار مفید است. در صورت نداشتن روش کار برند جدید نمی توانید با آن ها رقابت کنید، بنابراین اگر لازم شد به عنوان مشتری ناشناس با آن ها تماس بگیرید و از روند کارشان مطلع شوید.

همچنین می توانید در رویدادهای مختلف شرکت کرده و در این زمینه اطلاعات کسب کنید. بعد از شناسایی رقبا و آشنایی با روش کارشان تک تک تغییراتی که در روند کاری خود اعمال می کنند را به دقت مورد بررسی قرار دهید.

رقبا بازار را ارزیابی می کنند

یکی دیگر از دلایل خوشحالی از وجود رقیب پتانسیل بازار است. شخصی که کسب وکاری را راه اندازی می کند یعنی قصد دارد با محصول یا خدمات خود مشکل مردم را از بین ببرد. درنتیجه وجود رقیب نشان می دهد بازاری که هدف قرار داده اید پرمشتری بوده و پتانسیل رشد دارد. پیدایش برند مشابه این اعتمادبه نفس را به کسب وکار می دهد که مشکل خوبی را هدف قرار داده است و مشتری برای کسب وکار وجود دارد. سرمایه گذاران نیز طرز تفکر مشابه دارند تنها کافی است به آن ها بگویید هیچ رقیبی در بازار ندارید تا شاهد بی علاقگی آن ها نسبت به سرمایه گذاری باشید.

رقبا راه رسیدن به چشم اندازها را هموار می کنند

هر کسب و کاری یک هدف بلندمدت و چشم اندازی برای آینده خود دارد که گاهی اوقات غیرواقعی به نظر می رسد. به عنوان مثال بیل گیتس در اولین روزهای راه اندازی شرکت مایکروسافت گفت: «روزی می رسد که در هر خانه ای و روی هر میز یک کامپیوتر وجود داشته باشد.» می توان گفت این چشم انداز تا حدودی برآورده شده اما بیل گیتس در برآورده کردن آن تنها نبوده است. درنتیجه نمی توان گفت در هر کسب وکاری یک برند می تواند به تنهایی چشم اندازهای خود را برآورده کند. اگر کسب وکارهای دیگر نیز در راستای حل مشکل مشابه پیشقدم شده اند یعنی مشکلات بیشتری در بازار حل خواهند شد. پس بهتر است دید منفی نسبت به رقبا نداشته باشید و از فرصت پیش آمده به نفع خودتان استفاده کنید.

اینکه بعد از پیدا شدن رقیب جدید تلاش کنید خودتان و برندتان را از آن ها متمایز کنید کاملا طبیعی است. اگر مشکل و بازار هدف، به اندازه کافی بزرگ است هیچ جای نگرانی نیست. در یک دریای بزرگ فضای کافی برای همه ماهی ها پیدا می شود. از رقبا به عنوان منبعی برای پیشبرد چشم اندازها استفاده کرده و به شنا کردن ادامه دهید.

منبع : inc/zoomit
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/BhQ0GUFy
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه