پنجشنبه, ۹ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 28 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز
چرا برندها به چهره ای انسانی نیاز دارند؟

ایجاد جلوه ای انسانی از برند برای موفقیت در شبکه های اجتماعی

4 سال پیش ( 1398/7/24 )
پدیدآورنده : علی آل علی   پدیدآورنده : کارول گیل  

آیا برند شما سرمایه گذاری عظیمی بر روی تولید محتوای جذاب و بارگذاری روزانه آن در اینستاگرام کرده است؟ بدون شک برندها با هدف افزایش سطح تعامل شان با کاربران و جذب مشتری تازه اقدام به این کار می کنند، با این حال در عمل بسیاری از شرکت ها در دستیابی به هدف شان شکست می خورند. در نتیجه شمار بالایی از پست های دارای ایده جذاب نیز در شبکه های اجتماعی بدون بازدید مناسب باقی می ماند. وضعیت در اغلب شبکه های اجتماعی به همین ترتیب است، بنابراین ما با شماری از برندهای علاقه مند به فعالیت در شبکه های اجتماعی همراه با صرف هزینه مواجه هستیم، در حالی که هیچ نتیجه مثبتی از فعالیت شان دریافت نمی کنند. بدون شک مواجهه با این وضعیت بسیار دشوار است. اگر برند شما نیز در عمل با چنین شرایطی دست و پنجه نرم می کند، راهکار تغییر شرایط بهبود جلوه انسانی برندتان خواهد بود.

امروزه فضای شبکه های اجتماعی بسیار شلوغ است. میلیون ها برند از سراسر دنیا در پلتفرم های مختلف فعالیت دارند. بی شک هدف اصلی تمام آنها توسعه جایگاه برندشان و دستیابی به موقعیت بهتر است، با این حال در عمل فقط شمار محدودی از برندها به این هدف دست پیدا می کنند. به همین خاطر به منظور موفقیت در عرصه بازاریابی و برندسازی آنلاین باید ایده ها و الگوی فعالیت متفاوتی داشته باشیم. در غیر این صورت با دشواری های عمده ای مواجه خواهیم شد.

چهره انسانی در برند

یکی از مشکلات اصلی برندها ناتوانی در زمینه برقراری ارتباط مطلوب با مشتریان است. همیشه در دنیای بازاریابی تفاوتی محسوس بین برندها و مشتریان وجود داشته است. سطح اعتماد مشتریان به افراد حقیقی همیشه بیشتر از برندها بوده است. به همین خاطر امروزه برندها باید در تلاش برای تبدیل هویت شان به شخصیتی حقیقی باشند این امر به معنای اتخاذ رویکردی انسانی تر از سوی برندهاست.

آیا به نکات سطر قبل باور ندارید؟ اجازه دهید با مثالی مناسب به بیان دقیق تر این موضوع بپردازیم. آیا شما به هنگام بیدار شدن از خواب به سراغ مشاهده پست های تازه برند محبوب تان می روید؟ افراد به طور معمول پس از بیدارشدن در پی مشاهده آخرین پست های دوستان شان هستند. این امر به دلیل ماهیت حقیقی آنهاست. دوستانم شخصیت های حقوقی نیستند. به همین خاطر تاثیرگذاری شان بر روی ما بسیار بیشتر است.

مطلب مرتبط: موفقیت در شبکه های اجتماعی چیست؟

نیاز برندها به چهره انسانی

همانطور که من در کتاب تازه ام به نام «پایان عصر بازاریابی» توضیح داده ام، امروزه موفقیت در شبکه های اجتماعی در گرو تعامل واقعی و نزدیک به مخاطب هدف است. یکی از بهترین افراد در زمینه ایجاد چنین شرایطی دی جی خالد است. وی دارای برند شخصی بسیار قدرتمندی است. این امر با استفاده از نمایش وضعیت زندگی شخصی و سبک زندگی اش صورت گرفته است. برند ما نیز باید همین تکنیک را انتخاب کند. در غیر این صورت به زودی از عرصه رقابت حذف خواهد شد.

بدون تردید در زمینه استفاده از چهره انسانی وضعیت برندهای عادی و برندهای شخصی متفاوت است. برندهای شخصی به طور معمول حول یک فرد مشخص شکل می گیرد. به همین خاطر مدیریت این برندها بسیار ساده تر است. به هر حال چنین برندهایی به طور طبیعی دارای چهره ای انسانی اند. این امر به خوبی در مورد ایلان ماسک قابل مشاهده است. به این ترتیب برندهای شخصی در زمینه استفاده از چهره ای انسانی یک قدم از سایر برندها جلوتر هستند.

در مورد برندهای عادی بحث دارای پیچیدگی های بیشتری است. این برندها امکان سرمایه گذاری بر روی مدیرعامل یا رئیس شان را دارند. به این ترتیب وضعیت شان شبیه به برندهای شخصی خواهد شد. توصیه من در اینجا تلاش برای ترسیم جلوه ای انسانی با استفاده از ارزش های برندمان است. به این ترتیب دیگر نیازی به یک فرد خاص برای سرمایه گذاری نیست. مزیت این شیوه امکان تاثیرگذاری بیشتر و عمیق تر بر روی مخاطب خواهد بود. وقتی برند ما وابسته به یک فرد باشد، میزان تاثیرگذاری آن محدود خواهد بود، با این حال تمرکز بر روی مجموعه ای از ارزش ها مزیت های بسیار بیشتری در پی خواهد داشت.

سرگرمی یا آموزش؛ انتخابی دشوار

به منظور تغییر چهره برندمان و اخذ الگویی انسانی تر باید نسبت به ماهیت پست های مان در شبکه های اجتماعی نیز توجه نشان دهیم. امروزه در دنیای کسب و کار دو نوع برند وجود دارد: برندهایی فعال در زمینه آموزش کاربران و برندهای فعال در حوزه سرگرمی. هر کدام از این برندها شرایط خاص خود را دارند، بنابراین استفاده از شیوه ای یکسان برای هیچ کدام مناسب نخواهد بود. در این زمینه باید به ماهیت برندمان به خوبی پی ببریم. بسیاری از برندها در زمینه سرگرمی فعالیت دارند، اما در تلاش برای تولید محتوای آموزشی هستند. چنین اشتباه هایی همیشه تاثیر منفی روی وضعیت و جلوه برندها در دنیای آنلاین خواهد داشت. به همین خاطر انتخاب هوشمندانه در مورد محتوای تولیدی برندمان در شبکه های اجتماعی ضروری است. این امر شامل بررسی سلیقه مشتریان نیز هست. بدون تردید محتوای ما باید از یکسو با ماهیت برندمان و از سوی دیگر با سلیقه مشتریان پیوند داشته باشد. در غیر این صورت امکان فعالیت مناسب برای ما فراهم نخواهد شد.

مطلب مرتبط: 10 برند با هنر کامبک در شبکه های اجتماعی

در زمینه آموزشی برندهای فعال در عرصه فست فود یا رستوران داری بهترین گزینه ها هستند. این برندها امکان آموزش نحوه طبخ غذاهای مختلف را دارند. این امر توجه شمار بالایی از مشتریان را جلب خواهد کرد. از سوی دیگر، برندهای فعال در زمینه سرگرمی نیز باید محتوایی هیجان انگیز تولید کنند. هرچه مقدار هیجان و جذابیت محتوای چنین برندهایی بیشتر باشد، جلب نظر مخاطب هدف ساده تر خواهد شد.

منبع : entrepreneur
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/nW8OkiKX
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه