پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
راهنمای جامع موسسه Hootsuite برای بازاریاب ها

چگونه از محتوای تولیدی کاربران در کمپین بازاریابی مان استفاده کنیم؟

4 سال پیش ( 1398/2/13 )
پدیدآورنده : علی آل علی   پدیدآورنده : کریستینا نِوبِری   پدیدآورنده : کمپین بازاریابی  

محتوای تولیدی کاربران اشاره به هر نوع محتوایی اعم از متن، ویدئو، تصویر، اظهارنظر و موارد مشابه دارد. نکته مهم در این خصوص تولید چنین محتوایی از سوی کاربران، به جای بردها، است. برندها به طور معمول محتوای تولیدی کاربران را در شبکه های اجتماعی، سایت و سایر کانال های بازاریابی بازنشر می دهند.

کمپین بازاریابی

برای بسیاری از برندها، اینستاگرام پلتفرم اصلی برای دسترسی به محتوای تولیدی کاربران است. به راستی یک چنین محتوایی چه ویژگی هایی دارد؟ استفاده از نام یا محصولات برند ما در محتوای مورد نظر آن را بدل به محتوای تولیدی کاربران (UGC) می کند. اقدام بسیاری از برندها در راستای بازنشر سریع محتوای تولیدی کاربران با هدف افزایش سرعت انتشار محتوای مورد نظر صورت می گیرد. به هر حال تاثیرگذاری محتوای تولیدی کاربران بسیار بیشتر از نمونه های برندها خواهد بود.

تولید محتوا

در این مقاله هدف اصلی من بررسی چرایی اهمیت استفاده از محتوای تولیدی کاربران در استراتژی بازاریابی برندهاست. همچنین در حین بحث به شیوه های استفاده از چنین محتوایی هم خواهیم پرداخت.

چرا محتوای تولیدی کاربران؟

نکته مهم درخصوص محتوای تولیدی کاربران چیست؟ چرا برند ما باید از چنین محتوایی نهایت استفاده را ببرد؟ در اینجا من قصد بررسی سه دلیل اصلی برای نگاه متفاوت نسبت به محتوای تولیدی کاربران را دارم.

مطلب مرتبط: از محتوای تولید شده توسط کاربران استفاده کنید

1. توسعه اعتبار برند

مشتریان در شبکه های اجتماعی 2.4 برابر تمایل بیشتر نسبت به مشاهده محتوای تولیدی دیگر کاربران به عنوان معیاری معتبر برای داوری پیرامون محصولات برندها در مقایسه با محتوای تولیدی خود برندها دارند. شاید در نگاه نخست این امر عدم توجه مخاطب به برندها قلمداد شود. البته در اینجا قصد من بررسی چنین موضوعی نیست. هرچه باشد، توجه بیش از اندازه مشتریان به محتوای کاربران فرصت طلایی در اختیار برندها قرار می دهد. توجه داشته باشید، اغلب خریدارها در بازار آمریکا اعتقاد راسخی در زمینه عدم اعتبار نیمی از برندهای موجود دارند. به همین دلیل استفاده از محتوای تولیدی کاربران برای افزایش اعتبار برندها اهمیت دارد.

به عنوان یک نمونه موفق در به کارگیری محتوای تولیدی کاربران باید به برند تولید پوشاک کودک واربی پارکر اشاره کنیم. در یکی از پست های اینستاگرامی این برند ما شاهد تصویر یک کودک بسیار زیبا همراه با عینک ویژه واربی پارکر هستیم. این تصویر در اینستاگرام بازخوردهای بسیار زیادی را کسب کرد. به راستی اگر واربر پارکر از مدل های حرفه ای و نمای آتلیه خود برای ثبت این عکس استفاده می کرد، این حجم از استقبال طبیعی بود؟ بدون تردید پاسخ منفی است. به همین دلیل بازاریاب های این برند به جای صرف هزینه بالا برای تولید محتوای ویژه به سراغ محتوای تولیدی کاربران رفتند. این امر اعتبار برندشان را در نگاه مخاطب بیش از پیش افزایش داد. در هر حال همه ما نسبت به برندی با حجم بالایی از محتوای تولیدی کاربرانش نگاه مثبتی خواهیم داشت.

2. خلق اعتماد

مشتریان دنیای مدرن پیش از خرید یک کالا، سرویس یا تجربه خاص علاقه مند به آشنایی به نحوه استفاده از آن هستند. در غیر این صورت خبری از خرید نخواهد بود. به عنوان مثال، براساس مطالعه خبرگزاری ایندیپندنت بیش از 30درصد مشتریان در صورت عدم اطلاع از موقعیت مکانی یک رستوران در اینستاگرام اقدام به امتحان غذای آن نخواهند کرد. در حقیقت آنها نسبت به واقعیت تصاویر رستوران مورد نظر در صورت عدم درج آدرس دقیق تردید خواهند داشت.

نکته مهم درخصوص اکانت رسمی برندهای مطرح در حوزه غذا و فست فود نحوه توسعه آنهاست. بسیاری از این اکانت ها در پی محتوای تولیدی کاربران رشد پیدا می کنند. این امر ناشی از اعتماد هرچه بیشتر کاربران به گفته های دیگر کاربران است. به این ترتیب بدون نیاز به انجام کمپین های بسیار بزرگ، غول های دنیای فست فود روز به روز بزرگتر می شوند.

به راستی چرا تاثیرگذاری محتوای تولیدی کاربران بسیار زیاد است؟ تمام ماجرا مربوط به مسئله اعتماد است. براساس نظرخواهی خبرگزاری نیلسن، 92درصد از کاربران شبکه های اجتماعی به توصیه های سایر کاربران آشنا در زمینه های مختلف اعتماد می کنند. همچنین 70درصد کاربران نیز به توصیه های خریدارهای قبلی آنلاین اهمیت می دهند.

برد برتز بیز یکی از تولیدکنندگان مشهور در زمینه لوازم مراقبت فردی است. اگرچه آنها قدمت کمتری نسبت به رقبای بزرگ شان در این عرصه دارند، اما اکنون در سطح جهان به خوبی شناخته می شوند. در زمینه بازاریابی دیجیتال، این برند علاوه بر انتشار محتوای تولیدی کاربران به بازنشر نظرات آنها نیز می پردازد، بنابراین اگر قصد ارزیابی کیفیت محصولات برتز بیز را دارید، نخست به سراغ صفحه اینستاگرام شان بروید. چنین اقدامی از سوی یک برند نام آشنا تاثیر انکارناپذیری در زمینه افزایش شمار فالوورها و از همه مهم تر اعتماد مخاطب هدف به محصولات شان دارد.

3. هدایت تصمیم گیری ها برای خرید

در نهایت امر، تمام فعالیت های پیرامون استفاده از محتوای تولیدی کاربران به یک نکته ختم می شود: اهمیت تاثیرگذاری بر روی تصمیم گیری خرید. بدون تردید این نکته از اهمیت بالایی برخوردار است. براساس گزارش سایت بیزینس وایر نزدیک به 80درصد از کاربران شبکه اجتماعی به تاثیرگذاری بالای محتوای تولیدی کاربران بر روی تصمیم گیری های خریدشان اذعان دارند.

مطلب مرتبط: کمپین تولید محتوا توسط کاربر| کمپین بازاریابی محتوایی

در زمینه تاثیرگذاری محتوای تولیدی کاربران نباید اهمیت بخش استوری اینستاگرام را فراموش کرد. خوشبختانه اکنون با معرفی قابلیت هایلایت استوری ها برای نمایش همیشگی شان به مخاطب دیگر نیازی به بارگذاری مداوم استوری های یکسان نیست. همچنین به زودی امکان خرید درون برنامه ای از طریق استوری ها نیز فراهم می شود. به این ترتیب همه برندها باید آماده استفاده هرچه بیشتر از بخش استوری باشند.

یک نمونه عالی در زمینه استفاده بهینه از بخش استوری اینستاگرام برند The Horse است. آنها از هشتگ ویژه #thehorse برای دریافت محتوای تولیدی کاربران شان استفاده می کنند. در اکانت رسمی آنها در اینستاگرام یک هایلایت ویژه با نام همین هشتگ وجود دارد. به این ترتیب کاربران تمام محتوای تولیدی خود را در ذیل این هایلایت استوری خواهند یافت. نکته جالب در مورد هایلایت این برند انتشار همه محتوای کاربران است. به این ترتیب ما با برخی از انتقادهای جدی نیز در ذیل این هایلایت مواجه خواهیم شد. این کار تاثیر محتوای تولیدی برند The Horse را بیش از پیش افزایش می دهد. همیشه به هنگام بازنشر محتوای تولیدی کاربران باید به همه طیف نظرات توجه داشت. انتشار نظرات مثبت فقط باعث تردید بیشتر مخاطب در مورد کیفیت محصولات ما می شود.

اگر شما از محتوای تولیدی کاربران برای بازاریابی برندتان استفاده نمی کنید، در حال از دست دادن یک موقعیت منحصر به فرد هستید. بدون تردید استفاده مناسب از چنین محتوایی امکان افزایش فروش برندها را در پی دارد.

3 راهکار کلیدی برای استفاده از محتوای تولیدی کاربران در شبکه های اجتماعی

1. ایجاد میل به برندمان

انسان بنا به طبیعت خود دارای احساس ذاتی حسادت است. به همین جهت بازنشر محتوای تولیدی کاربران اقدام مناسبی در راستای ایجاد علاقه مندی به برندمان محسوب می شود. برای برندهای فعال در زمینه گردشگری و سبک زندگی، نمایش مقاصد گردشگری از زاویه لنز بازدیدکنندگان بسیار جذاب خواهد بود.

در زمینه کاربرد محتوای تولیدی کاربران برند بریتیش کلمبیا بهترین عملکرد را در میان سایر رقبا دارد. آنها از اینستاگرام به عنوان پلتفرمی مناسب برای نمایش تصاویر و ویدئوهای مسافرهای شان استفاده می کنند. نکته مهم درخصوص این تصاویر زاویه دید منحصر به فرد هر مسافر است. به این ترتیب منظره ای معمولی از نظر یک مسافر بدل به زیباترین تصویر ممکن می شود.

استفاده از محتوای تولیدی کاربران در شبکه های اجتماعی علاوه بر افزایش میزان بازدید، لایک و کامنت پست های مان مزیت دیگری هم دارد. در حقیقت برای تولید این پست های نیاز به صرف هیچ گونه هزینه ای نیست. این یعنی سود بیشتر و تاثیرگذاری بیشتر برای برندها بدون نیاز به خرج کمترین هزینه ای.

صفحه اینستاگرام برند بریتیش کلمبیا تصاویر بسیار زیبا و حرفه ای از مناطق توریستی مختلف دارد. نکته جالب در مورد این برند تقسیم بندی هوشمندانه بخش هایلایت استوری هاست. به این ترتیب کاربران بنا بر سلیقه شان محتوای مورد نظر خود را مشاهده خواهند کرد.

بی شک استراتژی فوق برای محصولات نیز کاربرد بسیار موفقی دارد. برند اِورلین به تازگی از آخرین کفش های بارانی اش رونمایی کرد. نکته جالب انجام این رونمایی از طریق کمپینی ویژه در اینستاگرام بود. تمرکز اصلی کمپین اورلین بر روی نمایش تفاوت های این سری از کفش ها با نمونه های سنتی قرار داشت.

استفاده از ایده های جالب مشتریان به برند اورلین فرصت خلق محتواهای جذابی را داد. از طریق این استراتژی میل مشتریان نسبت به خرید کفش های بارانی آنها افزایش یافت. به عنوان یک نکته کلی، استفاده از محتوای تولیدی کاربران تاثیر انکارناپذیری بر روی فرآیند ترغیب مخاطب هدف به خرید و علاقه مندی به برندمان دارد.

2. نمایش و تقویت وفاداری به برند

ایجاد تمایل در افراد به منظور خرید از ما بستگی به ارائه تجربه ای جذاب در نخستین برخورد دارد. امروزه بسیاری از برندها در جست وجوی راهکارهایی به منظور ایجاد وفاداری میان مشتریان شان هستند. مفهوم وفاداری مشتریان به رابطه طولانی مدت میان شمار بالایی از مشتریان و یک برند مشخص اشاره دارد. نتیجه چنین رابطه ای برای برند مورد نظر امکان فروش چندباره محصولات مختلف به مشتریانی واحد است.

معمولا کاربران علاقه مند به تولید محتوا پیرامون برند ما جزو طرفدارهای سرسخت مان هستند. به احتمال زیاد چنین افرادی بیشتر از یک بار خرید از برند ما را تجربه کرده اند. اگر هم فقط یک خرید کرده باشند، آن خرید باید معنای بسیار عمیقی برای شان داشته باشد. بدون تردید این امر ناشی از کیفیت عالی محصولات ما در کنار خدمات جانبی مناسب است. محتوای تولیدی کاربران امکان انتقال تجربه موفق و لذت بخش مشتریان وفادار ما را فراهم می کند. به این ترتیب شمار هرچه بیشتری از کاربران به محتوای ما علاقه مند خواهد شد. نکته مهم درخصوص این نوع از محتوا جذابیت و احساس هیجان نهفته در آنهاست. یک مشتری وفادار دلیل قابل دفاعی برای علاقه به یک برند دارد. وظیفه ما در این میان توسعه هرچه بیشتر این دلیل برای جلب نظر دیگر خریدارهاست.

کالِر استریت یک شرکت بازاریابی مستقیم است که در زمینه فروش ناخن مصنوعی با طرح های کاملا هنری و خاص و همینطور لاک ناخن فعالیت دارد. آنها به طور معمول محتوای تولیدی کاربران را در کانال های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام بازنشر می دهند. نکته جالب در مورد این برند فعالیت بسیاری از مشتریان شان در قالب فروشنده شان است. به این ترتیب اغلب مشتریان تازه کالر استریت از طریق معرفی دوستان اقدام به خرید می کنند. این امر تاثیر انکارناپذیر محتوای تولیدی کاربران را بیش از پیش نمایان می سازد. توجه به اینکه هنرمندان پرتعدادی با کالر استریت همکاری دارند، ضروری به نظر می رسد. به این ترتیب هنرمندان همکار شرکت نیز به عنوان سفیرهای بازاریابی عمل می کنند. این امر از طریق بارگذاری مجدد محتوای تولیدی کاربران از سوی چنین هنرمندانی صورت می گیرد.

بدون توجه به شیوه فروش (مستقیم، آنلاین یا سایر روش ها) استفاده از محتوای تولیدی کاربران اهمیت دارد. این اقدام احساس توجه، اعتماد متقابل و ارزشمندی را در کاربران زنده می کند. در هر صورت، همه ما علاقه مند به مشاهده پست های مان در صفحه رسمی برند محبوب خود هستیم. به عنوان یک برند نیز هیچ کاری به اندازه بازنشر محتوای تولیدی کاربران چنین احساس هایی را در مخاطب زنده نمی کند. همچنین باید توجه داشت که این کار کاربرانی که هیچ علاقه ای به تولید محتوا پیرامون برندها را ندارند نیز به وجد می آورند، بنابراین شاید در ادامه راه کاربران هرچه بیشتری به گروه مشتریان وفادار ما اضافه شوند.

3. خلق کتابخانه ای از محتوای مان

امروزه اغلب برندها در زمینه تولید محتوای تازه برای اکانت های شان در شبکه های اجتماعی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند. بدون تردید خلق محتوای تازه، زیبا و در عین حال به روز در شبکه های اجتماعی کار بسیار دشواری است. برندهای موفق همیشه محتوای مرتبط با برندشان برای انتشار در شبکه های اجتماعی مختلف دارند. با این حال در اینجا ما با برندهای کوچک تر همراه با بودجه های محدود برای بازاریابی نیز مواجه ایم.

برند Whole Foods یکی از خرده فروشی های معتبر در ایالات متحده است. عمده شهرت این فروشگاه زنجیره ای به دلیل عرضه محصولات کاملا ارگانیک و بدون چربی های مضر است. یکی از استراتژی های جالب این برند در زمینه بازاریابی ایجاد هشتگی ویژه تحت عنوان #WholeDoodsHaul است. هدف اصلی از خلق چنین هشتگی ترغیب مشتریان فروشگاه به ثبت تصاویر و ویدئوهای جذاب از سبدهای خریدشان و انتشارش در فضای اینترنت است. به این ترتیب فقط در اینستاگرام حجم وسیعی از محتوای تولیدی کاربران در اختیار Whole Foods قرار دارد. اکانت رسمی این برند در اینستاگرام نیز به طور روزانه یک پست را به محتوای تولیدی کاربرانش اختصاص می دهد. به این ترتیب صفحه اینستاگرامی آنها به نوعی بدل به کتابخانه ای از محتوای تولیدی کاربران شده است. بی تردید این امر تاثیر بسیار مثبتی در زمینه ارتقای جایگاه برندها دارد.

بهترین تمرین ها برای استفاده از محتوای تولیدی کاربران:

1. همیشه اجازه بگیرید

همانطور که در بخش قبلی بیان شد، خلق یک هشتگ ویژه برای برندمان راحت ترین شیوه برای دسترسی به محتوای تولیدی کاربران است. نکته مهم در این میان ضرورت اخذ اجازه بازنشر محتوا از کاربران است. حتی در مورد محتوای دارای هشتگ رسمی برندمان نیز باید نخست رضایت کاربر سازنده آن را جلب کنیم. این کار وجهه حرفه ای تری از برند ما را به نمایش می گذارد.

گاهی اوقات برخی از کاربران از وجود یک هشتگ رسمی برای برند ما مطلع نیستند. به همین دلیل بدون هرگونه اطلاعی از هشتگ برندمان استفاده می کنند. در این زمینه استفاده از محتوای کاربران ایده چندان جالبی نخواهد بود. همچنین در مورد محتوای تولیدی کاربران که از کمپین برندمان اطلاع دارند، ماجرا با اندکی تفاوت به همین صورت است. استفاده از محتوای تولیدی کاربران بدون اطلاع به آنها تمام جذابیت کار را از بین می برد. در حقیقت شاید کاربر مورد نظر اصلا متوجه استفاده ما از محتوای اش نشود. درست به همین دلیل اخذ اجازه و اطلاع‎رسانی در مورد کاربرد چنین محتوایی ضروری به نظر می رسد.

در اینجا من قصد بررسی نحوه اخذ اجاره برندهای Whole Foods، بریتیش کلمبیا و کالِر استریت را دارم. نخست به متن درخواست برند Whole Foods خواهیم پرداخت: «ما عاشق این تصویر هستیم. ما قصد استفاده از آن در شبکه های اجتماعی، سایت و کانال های رسمی مان تحت امتیاز شما را داریم. اگر شما با بازنشر محتوای تان موافق هستید، همین کامنت را با هشتگ #KaleNit پاسخ دهید. سپاس». برند بریتیش کلمبیا نیز به شیوه ای تقریبا مشابه عمل کرده است: «عجب عکس زیبایی از تور ما. اگر علاقه مند به بازنشر آن از سوی ما هستید، لینک اکانت رسمی مان رهنمای کامل ثبت اجازه رسمی تان را نشان می دهد.» در نهایت نیز نوبت به بررسی شیوه اخذ رضایت کاربر استریت می رسد: «به خاطر اشتراک‏گذاری محتوای زیبای تان سپاسگزاریم. ما واقعا به این تصویر علاقه مندیم. اگر مایل هستید، ما قصد استفاده از آن در کانال های اجتماعی مختلف را داریم. در صورت تمایل همین کامنت را با هشتگ #Yescolorstreet پاسخ دهید. در این صورت ما نسبت به رضایت خاطر شما مطمئن خواهیم شد.»

وقتی ما برای بازنشر محتوای کاربران از آنها اجازه می گیریم، پیام کاملا واضحی را برای آنها مخابره خواهیم کرد. این پیام بیانگر وجه حرفه ای برند ماست. همچنین هیجان خاصی نیز به کاربر مورد نظر منتقل می شود. بحث قوانین سفت و سخت کپی رایت هم با اخذ اجازه به طور کامل حل و فصل می شود. در نهایت نیز باید به الزام اخلاقی چنین کاری اشاره کرد. بدون تردید استفاده بدون اطلاع از محتوای تولیدی دیگران هرگز کار قابل توجیهی نخواهد بود.

2. اعتبار نهادن به خالق اصلی اثر

هنگامی که ما محتوای تولیدی کاربران را در کانال های اجتماعی مختلف بازنشر می دهیم، باید از ارجاع اعتبار اصلی اثر به خالق آن مطمئن شویم. بهترین شیوه برای این کار تگ مستقیم آنها در پست مورد نظر است. در این میان فرقی میان کاربرد انواع مختلف محتوا از قبیل تصویر، ویدئو و متن وجود ندارد. به عنوان یک اصل اساسی همیشه باید ارجاع اعتبار به خالق اثر را در ذهن داشته باشیم.

اگر شما برنامه خاصی برای اشتراک‎گذاری محتوای تولیدی کاربران در شبکه های اجتماعی دارید، باید یک مسئله مهم را با خالق اثر در میان بگذارید. مسئله مورد نظر شیوه ارجاع اعتبار اصلی محتوا به وی است. به عنوان مثال، اگر شما قصد بازنشر محتوای اینستاگرامی یکی از کاربران تان در فیس‎بوک را دارید، از داشتن اکانت فیس‎بوک وی اطمینان حاصل کنید. در غیر این صورت باید راهکارهای دیگری را برای اعلام خالق اثر پیدا کنید.

فراهم‎سازی بستری برای اعلام رسمی اعتبار محتوای بازنشری برندمان راهکار تاثیرگذاری برای همکاری هرچه بیشتر با خالق آن آثار است. به عنوان مثال، اگر کاربر مورد نظر تصاویر بسیار جذاب و هماهنگی با کسب وکار ما ثبت می کند، چرا نباید از وی در تیم بازاریابی مان استفاده کنیم؟ همچنین همیشه باید به وجه هیجان‎انگیز ذکر نام خالق های محتوا توجه داشت. همه ما از ذکر نام مان در ذیل پست برندهای بزرگ هیجان‎زده می شویم. از آنجایی که چنین کاری هیچ هزینه ای برای برندها در پی ندارد، انجام آن باید در دستور کار هر برندی قرار داشته باشد.

3. پیشنهاد مقوله ای ارزشمند در پاسخ به خالق اثر

اگر شما علاقه مند به استفاده از محتوای هرچه بیشتر و متنوع تر تولیدی کاربران هستید، باید در پاسخ به استفاده از محتوای آنها امری ارزشمند را پیشنهاد دهید. یکی از ایده های جالب برای ارائه هدیه ای ارزشمند به برترین محتوای تولیدی کاربران برگزاری مسابقات آنلاین در شبکه های اجتماعی است. روند برگزاری این مسابقات شامل انتشار اعلامیه ای رسمی است. به این ترتیب کاربران علاقه مند محتوای تولیدی شان را برای ما ارسال خواهند کرد. در نهایت نیز پس از بررسی محتوای مختلف توسط تیم داوری برندمان یا رای گیری از سایر کاربران گزینه های برتر مشخص خواهد شد. در پاسخ به زحمت و تلاش کاربران برتر اهدای هدیه به آنها منطقی به نظر می رسد. نکته مهم در خصوص هدیه های برندمان ارزشمندی آنهاست. به این ترتیب باید ایده مان را به مواردی بیشتر از گل و تندیس یادبود گسترش دهیم. اهدای یکی از محصولات برندمان ایده جذاب و در عین حال ارزشمندی به نظر می رسد. به این ترتیب کاربران مورد نظر هرچه بیشتر با محصولات برند ما آشنا خواهند شد.

نکته مهم در بحث کنونی عدم تمرکز بیش از اندازه بر روی هدیه دادن به کاربران است. براساس یک نظرخواهی از سوی سایت بیزینس وایر، فقط 32درصد از کاربران شبکه های اجتماعی با هدف دریافت جایزه اقدام به تولید محتوا پیرامون برندها می کنند. به این ترتیب تقریبا 60درصد از دیگر کاربران با هدف افزایش شهرت و میزان دریافت لایک در شبکه های اجتماعی دست به تولید محتوا می زنند. توجه به نکات این نظرخواهی مسیر مناسب برای برندها را به خوبی روشن می سازد. اگرچه اختصاص هدایایی برای محتوای برتر ضروری به نظر می رسد، اما تمرکز بیش از اندازه بر روی این مقوله می تواند موجب دلسردی کاربران شود.

خبر خوش برای برندها امکان خلق هشتگی ویژه برای خود و دریافت حجم وسیعی از محتوا بدون نیاز به صرف هزینه های سرسام‏آور است. اگر فقط تجربه ای کوچک در زمینه تبلیغات پولی در شبکه های اجتماعی و دنیای کسب وکار داشته باشید، به خوبی از اهمیت و کاربرد محتوای تولیدی کاربران آگاهی خواهید داشت. تنها هزینه ما در این میان اعلام نام خالق اصلی اثر است. البته این کار بیشتر از هزینه دارای منفعت است چراکه وجهه معتبر و حرفه ای از ما به نمایش می گذارد.

هرچه برند ما شمار بیشتری از محتوای تولیدی کاربرانش را بازنشر دهد، تعداد افراد علاقه مند به انتشار محتوای تخصصی پیرامون آن برند افزایش خواهد یافت. این امر به دلیل افزایش عمق رابطه میان برند مورد نظر و کاربرانش روی می دهد. به هر حال همه ما علاقه بیشتری به برندی با روابط عمومی مطلوب خواهیم داشت.

4. شفافیت در مورد نوع محتوای مورد علاقه مان

بدون تردید کاربران خالق محتوا پیرامون برندها تمایل به بازنشر آثارشان از سوی ما دارند. این امر در ظاهر بسیار بدیهی به نظر می رسد. پس چرا این بخش را اینگونه آغاز کردم؟ نکته مهم در این میان ضرورت ایجاد فهمی مشترک میان ما و کاربران پیرامون نوع محتوای مورد علاقه مان است. متاسفانه بسیاری از برندها تعریف دقیقی از ماهیت محتوای مورد نیازشان ندارند. به همین دلیل شمار بالایی از محتوای تولیدی کاربران به هیچ وجه مورد استفاده آنها قرار نمی گیرد. به عنوان یک برند حرفه ای ما باید تعریف دقیقی از ماهیت محتوای مورد علاقه و نیاز برندمان داشته باشیم.

بدون تردید موفقیت در زمینه استفاده از محتوای تولیدی کاربران به صورت اتفاقی رخ نمی دهد. به مانند هر استراتژی بازاریابی، در اینجا نیز برنامه‏ریزی دقیق مورد نیاز است. صرف مشاهده پست های کاربران با تگ برندمان در شبکه های اجتماعی کافی نیست. بلکه ما باید محتوای مورد علاقه برندمان را در پست های کاربران مشاهده کنیم. همیشه هدف نهایی فرآیند بازنشر محتوای تولیدی کاربران را به عنوان شاخه ای از فعالیت بازاریابی مد نظر داشته باشید.

مطلب مرتبط: چگونه بفهمیم مخاطب از محتوای بازاریابی ما متنفر است؟

وقتی نوبت به انتخاب محتوای مناسب برای بازنشر می رسد، باید جلسه ای با حضور بازاریاب های برندمان تشکیل دهیم. نکته مهم در این جلسه بررسی اهداف بازاریابی برندمان در ماه های آتی و انتخاب محتوای هماهنگ با آن اهداف است. انتخاب تصادفی تصاویر هیچ‎گاه نتیجه مطلوبی را به همراه نخواهد آورد.

وقتی ما تعریف دقیقی از محتوای مورد علاقه برندمان داشته باشیم، با انتشار آن مسیر پیش روی کاربران را مشخص خواهیم کرد. در نتیجه دیگر خبری از سیل عظیمی از محتوای بدون ارتباط با اهداف بازاریابی و کسب وکار برند ما نخواهد بود. یک راهکار برای آگاهی‏بخشی در زمینه نوع محتوای مورد علاقه ما استفاده هوشمندانه از هشتگ هاست. بر این اساس نام هشتگ برند ما باید پیوند منطقی با سنخ محتوای مدنظرمان داشته باشد. همچنین نصب هشتگ در محیط های فیزیکی مناسب نیز اهمیت فراوانی دارد. به این ترتیب مخاطب به خوبی نسبت به کمپین برند ما آگاهی به دست می آورد.

5. استفاده از فرآیندهای جست‎وجوی پیشرفته به منظور یافتن محتوای گمشده

اگر ما فقط بر روی ذخیره‎سازی محتوای تولیدی کاربران به محض انتشارشان تمرکز کنیم، به احتمال زیاد شمار قابل توجهی از محتواهای مناسب برندمان را از دست خواهیم داد. به عنوان بخشی از برنامه مشاهده گری برندمان در شبکه های اجتماعی باید جست‎وجوی محتوای قدیمی مرتبط با برندمان را در دستور کار قرار دهیم. منظور من از مفهوم برنامه مشاهده گری تمام فعالیت های برند ما در راستای یافتن محتوای پیرامون کسب وکارمان است، بنابراین ما باید برنامه ای دقیق برای یافتن محتوای تولیدی کاربران در مورد برندمان داشته باشیم حتی اگر محتوای مورد نظر دارای تگ برند ما یا هشتگ مان هم نباشد.

اگر شما مطلبی مناسب برای اشتراک‎گذاری با مخاطب تان پیدا کردید، به سرعت با خالق آن ارتباط برقرار کنید. بدون تردید آنها تمایل کمتری به انتشار عمومی محتوای شان در مقایسه با صاحبان محتوای دارای تگ رسمی برندتان خواهند داشت. با این حال بدترین پاسخ ممکن به درخواست ما «نه» است، بنابراین باید شانس خودمان را آزمایش کنیم.

6. اهمیت یادگیری از محتوای کاربران بدون توجه به بازنشرشان

همه برندها علاقه مند به ایفای نقش یک قدرت بزرگ در عرصه بازاریابی هستند. با این حال مزایای محتوای تولیدی کاربران فقط در زمینه افزایش شهرت و اعتبار برندمان نیست. یکی از نکات مهم یادگیری مسائل مهم از چنین محتواهایی است. بدون شک هر کاربری با توجه به یکی از مزیت ها یا نقاط ضعف برند ما اقدام به تولید محتوا می کند، بنابراین در نظر داشتن دغدغه سازنده اثر همیشه سودمند خواهد بود. امروزه برندهای بزرگ هزینه های بسیار زیادی برای یافتن ایرادهای کسب وکارشان انجام می دهند. برندهای کوچک از نظر مالی توانایی حرکت همسو با برندهای بزرگ در این مورد را ندارند. به همین دلیل باید به سراغ راهکار جایگزین ساده تری باشند. راهکار پیشنهادی من در اینجا تحلیل محتوای تولیدی کاربران است.

به عنوان مثال، شاید در حین بررسی نحوه استفاده مشتریان از محصولات مان با انواع کاربردهای پیش‎بینی نشده آن آشنا شویم. شاید هم مشتریان علاقه مند به استفاده از محصول ما در کنار یک یا چند محصول مکمل دیگر داشته باشند. در این صورت برند ما فرصت مناسبی برای همکاری سودمند با برندهای دیگر را خواهد داشت.

مزیت دیگر تحلیل محتوای تولیدی کاربران امکان مشاهده ناآگاهی مشتریان در مورد کاربرد درست محصول مان است. در این صورت ارائه دستور استفاده درست از محصول مان ضروری به نظر می رسد.

منبع : blog.hootsuite
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/RpIFdUBe
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه