چهارشنبه, ۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
چگونه برندی محبوب در دنیای آنلاین داشته باشیم؟

راهکارهای برتر تعامل با طرفداران برندمان در شبکه های اجتماعی

4 سال پیش ( 1398/3/19 )
پدیدآورنده : جان جانتش   پدیدآورنده : علی آل علی  

شبکه های اجتماعی فرصت منحصر به فردی را برای ارتباط با طرفدارها و فالوورهای هر برندی فراهم می کند. بسیاری از کسب و کارها مدت زمان بسیار محدودی برای تعامل رو در رو با مخاطب هدف شان دارند. همچنین بسیاری از بردهای آنلاین نیز هرگز مخاطب هدف شان را در دنیای واقعی ملاقات نخواهند کرد. در این میان تلاش برای تعامل با مشتریان از طریق شبکه های اجتماعی راهکاری مناسب در جهت خلق هویتی منحصر به فرد برای برندمان و افزایش تمایل مشتریان در راستای خرید بیشتر است.

نکته مهم درخصوص تعامل با مخاطب به صورت آنلاین رقابت شدید در شبکه های اجتماعی است. به این ترتیب در عمل باید خلاقیت زیادی برای موفقیت در شبکه های اجتماعی صرف کرد. در این مقاله من به بررسی پنج راهکار کاربردی برای تعامل تاثیرگذاری با طرفدارها و فالوورهای برندمان خواهم پرداخت.

برند محبوب شبکه اجتماعی

1. تاثیر ویدئوهای زنده

امروزه ویدئو بدل به محبوب ترین فرمت میان کاربران شبکه های اجتماعی شده است. نظرسنجی ها و پژوهش های بسیاری در زمینه افزایش خیره کننده استفاده از ویدئو در دنیای اینترنت وجود دارد. خوشبختانه هنوز هم ویدئو توانایی جلب نظر مردم را دارد.

بسیاری از بازاریاب ها در حال استفاده از فرمت ویدئویی در طرح ها و کمپین های خود هستند. به عنوان یک برند جویای موفقیت استفاده از فرمت ویدئویی کافی نیست. به این ترتیب باید هدف جذاب تری را دنبال کرد: استفاده از ویدئوهای زنده. استفاده از سرویس پخش ویدئوی آنلاین به چند دلیل عمده بسیار تاثیرگذار است. نخستین دلیل آن جریان واقعی و در لحظه ویدئوست. به این ترتیب خبری از تدوین و گزینش بخش های برتر نخواهد بود. امروزه مشاهده تمام واقعیت یکی از خواسته های مهم مشتریان از برندهاست. همچنین به دلیل ماهیت پخش آن در زمان محدود انگیزه کاربران برای مشاهده ویدئو زنده نیز افزایش خواهد یافت. مزیت اصلی ویدئوهای زنده امکان تعامل آنی با مخاطب است. امکان پاسخگویی به درخواست ها و پرسش های مخاطب ها و همچنین نمایش جلوه های مختلف صحنه به درخواست آنها از جمله مزیت های جالب تکنیک حاضر محسوب می شود.

مطلب مرتبط: چگونه یک برند ماندگار داشته باشیم؟

برخی از صاحبان کسب و کار در مورد استفاده از سرویس ویدئو زنده تردیدهایی دارند. این امر به طور عمده در زمینه دشواری های احتمالی تعامل زنده و بدون برنامه مدون قبلی با مخاطب است. توصیه من در اینجا طراحی برنامه ای پیرامون شیوه پیشبرد بحث در ویدئو زنده است. به این ترتیب امکان گفت وگویی جذاب با مخاطب هدف فراهم خواهد شد. استفاده از الگوی پرسش و پاسخ یکی از راهکارهای ساده و در عین حال تاثیرگذار برای جلب نظر مخاطب هدف است.

استفاده از ویدئوهای زنده بدون اطلاع رسانی قبلی چندان موثر نخواهد بود. مخاطب هدف برندمان باید از زمان دقیق برگزاری ویدئوی لایو باخبر باشد. به این ترتیب فرصت برنامه ریزی برای حضور در ویدئوی موردنظر را خواهد داشت. ارسال ایمیل یا اطلاع رسانی در همان پلتفرم های اجتماعی گزینه مطلوبی به نظر می رسد.

2. ایجاد مسابقه های دوستانه

مسابقات آنلاین یکی از راهکارهای جذاب برای افزایش شهرت و محبوبیت برندمان است. این نوع رقابت ها فرصت شکوفایی خلاقیت و خلق تجربه ای لذت بخش از حضور برندمان در شبکه های اجتماعی را برای مخاطب به ارمغان می آورد.

بدون تردید هر برندی برای ایجاد مسابقه اش باید زمان مناسبی را اختصاص دهد. به عنوان مثال، در صورت اقدام به معرفی محصولی جدید از مخاطب هدف در مورد نظراتش پیرامون کیفیت، سطح کاربرد و البته قیمت محصول سوال کنید. به عنوان جایزه به بهترین پاسخ هدیه ای (معمولا از محصولات برندمان) اعطا کنید. همچنین در صورت فعالیت به عنوان یک شرکت پخت و عرضه کیک در روز جهانی دونات مسابقه برترین دونات های کاربران را ترتیب دهید. این ایده ها در عین سادگی فرصت تعامل بیشتر برندمان با مخاطب هدف را فراهم خواهد کرد.

چنین مسابقه هایی وقتی برندمان در تلاش برای ترغیب مخاطب به فعالیت بیشتر باشد، تاثیر بسیار بهتری برجای می گذارد. به طور معمول برندها برای دسترسی ساده تر به محتوای تولیدی کاربران از هشتگی ویژه استفاده می کنند. به این ترتیب تمام مسابقه از طریق هماهنگی با هشتگ و انتشار پست با درج آن صورت می گیرد.

بدون تردید هر مسابقه ای باید برنده ای نیز داشته باشد، با این حال اعلام یک فرد به عنوان برنده مسابقه تنها راهکار پیش روی ما نیست. در الگوی مدرن مسابقات آنلاین تلاش اصلی برندها در اعلام شمار بسیار زیادی از مخاطب های هدف به عنوان برنده است. به این ترتیب رابطه میان برند ما و مخاطب هدف بهبود ویژه ای خواهد یافت. انتخاب جایزه ای ویژه و جذاب بخش پایانی مسابقه آنلاین ما خواهد بود. این جایزه باید ارزشمند و در ارتباط با ماهیت برندمان باشد. به همین دلیل اغلب برندها از محصولات خود به عنوان جایزه استفاده می کنند.

3. ترتیب روزهای همراه با کارمندان

شبکه های اجتماعی پیرامون برقراری رابطه فرد با فرد شکل گرفته اند. به همین دلیل برندها نیازمند نمایش جلوه ای انسانی هستند. یکی از ایده های مناسب در این راستا دعوت از کارمندان برای مدیریت اکانت برندمان در طول بعضی از روزهای خاص است. در این روزها کارمندان امکان صحبت با فالوورها در مورد تجربه فعالیت در شرکت و همچنین نمایش پشت صحنه کسب و کار را خواهند داشت. بدون تردید همه کاربران آنلاین از مشاهده پشت صحنه برندهای مورد علاقه شان هیجان زده خواهند شد.

استفاده از تکنیک نمایش پشت صحنه کسب و کار و تلاش برای نمایش جلوه ای انسانی از برندمان نه تنها باعث بهبود نتایج بازاریابی ما می شود، بلکه رابطه ای شخصی بین ما و مخاطب هدف نیز ایجاد خواهد کرد. این امر فرصت افزودن چهره ای مشخص و انسانی به لوگو و ماهیت کلی برندمان را می دهد. همچنین میزان اهمیت موقعیت کارمندان شرکت را نیز نشان می دهد. اغلب برندهای بزرگ کار خود را از نمایش همین جلوه های جذاب به مخاطب هدف شان شروع کرده اند. به این ترتیب در برنامه بلندمدت شان تعامل مداوم با مشتریان به صورت شخصی سازی شده قرار داشته است. اگر به نحوه فعالیت برندهای بزرگ نگاه کنید، آنها به سادگی توانایی تعامل با مخاطب و جلب نظر آنها را دارند. هیچ شیوه ای به اندازه ترغیب تیم کارمندان به گفت وگوی مستقیم با مشتریان توان ایجاد چهره ای جذاب و خودمانی از برندمان را ندارد.

4. مشارکت در فعالیت های هیجان انگیز

سایت رسمی ما محلی برای نمایش جلوه حرفه ای برندمان است، با این حال اکانت رسمی مان در شبکه های اجتماعی داستان متفاوتی دارد. در شبکه های اجتماعی هدف اصلی ما نمایش جلوه ای جذاب و هیجان انگیز از برندمان است.

بدون تردید نمایش جلوه ای جذاب از طریق مشارکت در فعالیت های هیجان انگیز برای هر کسب و کاری معنای متفاوتی دارد. شاید برخی از برندها به دلیل ماهیت کاری شان توانایی استفاده از المان های هیجان انگیز به شیوه مرسوم را نداشته باشند، با این حال چنین امری به معنای ناتوانی کلی آنها در این زمینه نخواهد بود. در اینجا همه چیز با میزان خلاقیت برندمان در تعریف موقعیت های تازه گره می خورد.

استفاده از المان هایی نظیر میم ها (تصاویر خنده دار به همراه متن)، انواع گیف، اموجی های جذاب و استیکرهای گوناگون از جمله راهکارهای افزودن هیجان و جذابیت به نمای کلی اکانت برندمان در شبکه های اجتماعی است. بدون تردید تلاش برای استفاده از گزینه های تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی بسیار وسوسه کننده خواهد بود، با این حال باید محدودیت های بودجه برندمان را به یاد داشته باشیم. در غیر این صورت کمپین تبلیغاتی مان در شبکه های اجتماعی نیمه کاره باقی خواهد ماند. متاسفانه برندهای بسیاری به دلیل عدم توجه به تقسیم مناسب بودجه شان با چنین مشکلی مواجه می شوند.

نکته مهم در مورد فعالیت هیجان انگیز در شبکه های اجتماعی پیوند آن با فرهنگ عامیانه هر کشور است. به این ترتیب کار برای برندهای بزرگ فعال در کشورهای مختلف سخت می شود. درست به همین دلیل اغلب برندهای بزرگ اقدام به ایجاد اکانت های جداگانه برای خود در کشورهای مختلف می کنند. به این ترتیب فرصت آنها برای تعامل با هر گروه از مخاطب های هدف شان بیشتر خواهد شد.

5. ضرورت گشودن دری به سوی گفت وگو

وقتی برند ما مخاطب وفاداری به خود پیدا می کند، باید در تلاش برای حفظ او باشد. به همین دلیل اغلب برندها برنامه ای منسجم برای گفت وگوی هرچه بیشتر با مخاطب های شان دارند. در شبکه های اجتماعی پاسخ به کامنت مخاطب به وسیله یک تشکر ساده به معنای پایان گفت وگو خواهد بود. به جای چنین جملات ساده ای چرا نباید یک پرسش را مطرح کرد؟ این امر به فعالیت و گفت وگوی بیشتر کاربران با برند ما یا با یکدیگر کمک خواهد کرد. استفاده از چنین روشی به افزایش سطح تعامل و بهبود رابطه برندمان با مخاطب کمک شایانی خواهد کرد.

مطلب مرتبط: چگونه برند خود را از دیگران متمایز کنیم

اجازه دهید فرض کنیم شما یک عتیقه فروشی دارید. شما به منظور تعامل با مخاطب هدف تان در وبلاگ رسمی خود اقدام به انتشار مطلبی تخصصی در مورد شیوه نگهداری مناسب از چوب های قدیمی می کنید. وقتی یکی از کاربران کامنتی تحت عنوان «مطلب تان بسیار عالی بود» منتشر می کند، واکنش ما به این نظر نباید تشکری ساده باشد. طرح پرسشی پیرامون نظر آنها در مورد نحوه مطلوب نگهداری از چوب های قدیمی گزینه هیجان انگیزتری برای گسترش سطح گفت وگو خواهد بود.

تکنیک مورد بحث در این بخش نه تنها به شما در زمینه گسترش سطح گفت وگو با مخاطب کمک می کند، بلکه جایگاه برندمان را نیز به یک کارشناس ماهر در حوزه فعالیتش ارتقا خواهد داد. به این ترتیب شاید دفعه بعد پس از دریافت یک کامنت و تلاش برای گفت وگوی بیشتر با مخاطب مورد نظر وی بدل به مشتری برندتان شود.

شبکه های اجتماعی بهترین فضا برای ایجاد رابطه ای شخصی با مخاطب هدف است. وقتی ما در تلاش برای خلق محتوایی جذاب برای مخاطب هدف مان هستیم، فرصت کافی برای بهبود وضعیت برندمان و پیگیری اهداف دیگر به شیوه آنلاین وجود دارد. به شرط اینکه راهکار مناسب آن را نیز به خوبی بدانیم.

منبع : ducttapemarketing
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/riKosNJ8
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه