پنجشنبه, ۹ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 28 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز
بهترین ایده های بازاریابی مناسبتی خرده فروشی ها با تمرکز بر کودکان

ایده های بازاریابی برای کودکان در صنعت خرده فروشی

4 سال پیش ( 1398/9/11 )
پدیدآورنده : علی آل علی   پدیدآورنده : فروش  

مناسبت های مختلف فرصت مناسبی برای خرده فروشی ها در زمینه جلب نظر مشتریان هدف است. بسیاری از خرده فروشی ها تمام طول سال منتظر چنین فرصت هایی برای فروش بیشتر هستند. اکنون ما فاصله بسیار کمی با کریسمس داریم. این امر هیجان ویژه ای برای کودکان دارد. همه ما تجربه دوران لذت بخش از تعطیلات سال نو را داریم. به همین خاطر نزدیک شدن به سال نو یادآور آن خاطرات جذاب ماست. یکی از ایده های مناسب برای خرده فروشی ها در مناسبت های مختلف تمرکز بر روی کودکان است. بی تردید والدین در مناسبت های مختلف هدیه های گوناگونی برای فرزندان شان تهیه می کنند. شناسایی سلیقه کودکان نسل جوان تاثیر انکارناپذیری بر روی موفقیت خرده فروشی ها در زمینه افزایش شمار خرید مشتریان دارد. نکته جالب در این زمینه امکان شکل دهی به سلیقه کودکان است. این امر در مورد افراد بزرگسال به سادگی قابل اجرا نیست. به همین خاطر تمرکز بر روی کودکان به عنوان هدف اصلی خرده فروشی مان جذابیت های خاص خود را دارد.

بسیاری از خرده فروشی ها در مناسبت های مختلف، به ویژه سال نو، هدیه هایی برای خرید کاربران تعیین می کنند. برخی از این هدیه ها مخصوص کودکان است. این امر بر پایه تاثیرگذاری بیشتر هدیه ها بر روی کودکان انجام می شود. بدون تردید والدین به هنگام خرید از خرده فروشی به پیشنهاد فرزندان توجه ویژه ای می کنند بنابراین سرمایه گذاری بر روی جلب نظر کودکان مزیت های زیادی برای ما خواهد داشت.

ایده های بازاریابی برای کودکان

نکته مهم درخصوص انتخاب هدیه یا پیشنهاد تخفیف برای خرید محصولات مورد علاقه کودکان توجه به عنصر سرگرمی و آموزش است. برندهای موفق در زمینه جلب نظر کودکان فقط به سرگرمی آنها فکر نمی کنند. آموزش نکات کلیدی درباره زندگی یا ارزش های اخلاقی نقش مهمی در برنامه ریزی برندهای بزرگ برای جلب نظر مخاطب هدف دارد. متاسفانه بسیاری از برندها به کودکان توجه کافی ندارد. همچنین فرآیند تاثیرگذاری بر روی کودکان نیز به طور عجیبی از سوی برخی از برندها مانند فرآیند جلب نظر افراد بزرگسال دنبال می شود. بی شک چنین الگویی از تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف ایرادهای بسیار زیادی دارد. در این مقاله هدف اصلی بررسی سه ایده جذاب برای ارائه هدیه به کودکان در کنار خرید والدین شان از خرده فروشی ماست. نحوه انتخاب این سه هدیه براساس سهولت دسترسی انواع خرده فروشی ها و محدودیت بودجه آنهاست.

مطلب مرتبط: اجرای صحیح بازاریابی برای کودکان

1. بسته های علمی- آموزشی

بسته های علمی- آموزشی دارای تنوع بسیار زیادی هستند. این بسته ها بخشی از دوران کودکی همه ما را تشکیل می دهد. بسیاری از کودکان در کنار سرگرمی های مختلف علاقه زیادی به این بسته ها دارند. دلیل این امر امکان آزمایش و اکتشاف های هیجان انگیز است. بی تردید هنوز هم مشاهده سلول های زنده زیر میکروسکوپ برای ما جذابیت زیادی دارد. حال اگر یک کودک برای اولین بار این امر را تجربه کند، هیچ گاه نام خرده فروشی ما از ذهنش پاک نخواهد شد. نکته جالب در مورد بسته های علمی امکان بیان نکات آموزشی و تقویت برخی از ارزش های اجتماعی در میان کودکان است. به عنوان مثال، تقویت روحیه کار گروهی ایده مناسبی محسوب می شود. امروزه بسیاری از والدین نسبت به عدم تمایل کودکان به کار گروهی نگران هستند. بازی و سرگرمی های علمی فرصت مناسبی برای تقویت گرایش کودکان به سوی کار گروهی محسوب می شود.

نکته مهم درخصوص بسته های علمی- آموزشی تنوع آنهاست، بنابراین برندها با توجه به سطح دسترسی شان به منابع مالی امکان انتخاب گزینه های مختلفی را خواهند داشت. خوشبختانه امروزه بسته های علمی جالبی با ماهیت اجرای آزمایش های ساده در حوزه فیزیک، شیمی، زیست شناسی و سایر علوم وجود دارد. این امر هیجان زیادی در کودکان ایجاد خواهد کرد. شاید در نگاه نخست در دوران حکمرانی دستگاه های هوشمند و علاقه کودکان به بازی های رایانه ای استفاده از بسته علمی- آموزشی ایده عجیبی به نظر برسد. نکته مهم در این میان عملکرد متفاوت برند ما در مقایسه با دیگران است. مزیت ما در این بخش تجربه خوشایند والدین در زمینه استفاده از این بسته ها در دوران کودکی است بنابراین آنها تمایل زیادی به استفاده از این بسته ها در کنار کودکان شان خواهند داشت. همین امر موجب تقویت انگیزه کودکان برای وقت گذرانی در کنار والدین شان می شود.

2. مجموعه کتاب

امروزه بسیاری از کودکان همیشه مشغول بازی با دستگاه های هوشمند هستند بنابراین جلب توجه شان به دیگر سرگرمی ها دشوار به نظر می رسد. این امر گاهی اوقات موجب جهت گیری برندها در راستای انتخاب بازی های رایانه ای به عنوان هدیه برای کودکان می شود. ایده مقاله کنونی انتخاب گزینه ای متفاوت است. کتاب همیشه نقش سازنده ای در سرگرم ساختن و آموزش نکات مهم به کودکان بازی می کند. متاسفانه امروزه بسیاری از کودکان نسبت به اهمیت کتاب ها بی توجه هستند. جهت گیری خرده فروشی ما در راستای هدیه کتاب های ارزشمند و جذاب به کودکان نقش مهمی در توسعه فرهنگ توجه به کتاب ها خواهد داشت. همچنین جایگاه برند ما با ارائه چنین هدیه هایی در نگاه والدین کودکان ارتقا خواهد یافت. بدون تردید یک برند با انتخاب کتاب به عنوان هدیه بخشی از ارزش ها و فرهنگ منحصر به فردش را نشان می دهد بنابراین انتخاب چنین گزینه ای نوعی انتخاب استراتژیک خواهد بود.

یکی از ایده های جالب در مورد انتخاب کتاب تلاش برای تهیه مجموعه ای از کتاب ها در کنار هم است. شاید این امر هزینه بیشتری برای ما داشته باشد، اما سطح تاثیرگذاری به شدت افزایش خواهد یافت. ایده های پیشنهادی برای مجموعه کتاب شامل بیان تاریخچه اختراعات مهم، دانشمندان یا تاریخ کشورمان است. همچنین امکان بیان داستان برندمان در یک جلد از کتاب ها وجود دارد. بدون شک وقتی از مجموعه کتاب صحبت می کنیم، ذهن بسیاری از افراد به سراغ کتاب های قطور می رود. هدف اصلی در اینجا انتخاب کتاب های بزرگ به عنوان هدیه نیست بنابراین اندازه هر کتاب باید حداکثر شامل 30 صفحه باشد. این امر مطالعه کتاب ها از سوی کودکان را ساده تر خواهد کرد. بدون شک کودکان حوصله مطالعه کتاب های بیش از حد طولانی را ندارند بنابراین سطح انتخاب ما باید هوشمندانه صورت گیرد.

مزیت اصلی انتخاب کتاب به عنوان هدیه برای کودکان فراهم ساختن اوقات خوش برای والدین و کودکان است. به نکات ذیل درباره انتخاب کتاب به عنوان هدیه خرده فروشی مان توجه کنید:

• فراهم سازی زمان مناسب برای وقت گذرانی بیشتر والدین با کودکان

• کمک به خواب آرام کودکان با مطالعه کتاب در زمان مناسب

• تقویت خلاقیت کودکان

• تقویت توانایی روخوانی و فهم مطلب در کودکان

• افزایش سطح توجه کودکان به کتاب و فرهنگ کتابخوانی

امروزه تمام انتشاراتی های مهم و بزرگ دنیا مجموعه های مشخصی برای کودکان چاپ می کنند. اگر برند شما بودجه محدودی برای تهیه کتاب دارد، همکاری تبلیغاتی با انتشارات های موردنظر ایده جالبی خواهد بود. این امر هزینه تبلیغاتی برند ما را به شدت کاهش می دهد.

3. بسته های هنری و ساخت و ساز

ایده های بازاریابی برای کودکان

بسته های سرگرمی در مدل های گوناگونی ارائه می شود. یکی از مدل های مشهور در این میان مربوط به هنر و ساخت و ساز است. کارهای هنری همیشه بخش قابل توجهی از زمان کلاس های آموزشی ویژه کودکان را به خود اختصاص می دهد بنابراین هدیه ای در راستای تقویت درک هنری و تجربه کودکان از شاخه های مختلف هنر ایده جذابی خواهد بود. تعطیلات سال نو همیشه زمان مناسبی برای اختصاص زمان به ساخت کاردستی های هنری و طرح های کوچک ساخت و ساز است. یکی از تجربه های مشترک تمام افراد بزرگسال ساخت موتور برق کوچک به عنوان کاردستی دوران مدرسه است. بی تردید هیجان ساخت چنین ابزارهای کوچکی برای هر کودکی بی نظیر خواهد بود.

یکی از نکات مهم در زمینه انتخاب طرح های ساخت و ساز و الگوهای هنری توجه به رده سنی کودکان است. اگر بسته ساخت و ساز ما بیش از حد دشوار و پیچیده باشد، هرگز توجه کودکان بدان جلب نخواهد شد. اشتباه بعضی از برندها در این بخش عدم شناسایی رده سنی کودکان است. بدون تردید شناخت دقیق دامنه سنی کودکان کار دشواری خواهد بود بنابراین آماده سازی هدیه های مختلف برای رده های سنتی متفاوت کودکان بهترین گزینه محسوب می شود. به این ترتیب ما دیگر غافلگیر نخواهیم شد.

مطلب مرتبط: 5 مرحله بازاریابی برای کودکان

بدون تردید ایده های بسیار بیشتری برای خرید هدیه کودکان نیز وجود دارد. هدف مقاله کنونی بررسی بخشی از ایده های مناسب بود. اگر برند شما شرایط تهیه هیچ کدام از این هدیه ها را ندارد، به ایده های دیگری فکر کنید. استفاده از کارت پستال، اسباب بازی های کوچک، بسته نقاشی و دوربین عکاسی یک بار مصرف مخصوص کودکان ایده های جایگزین مناسبی محسوب می شود. نکته مهم در این میان درج نام و لوگوی برندمان بر روی هدیه هاست. به این ترتیب کودکان به هنگام استفاده از هدیه های ما همیشه نام برندمان را مشاهده خواهند کرد. این امر تاثیر روانی انکارناپذیری بر روی کودکان خواهد داشت.

جمع بندی

مناسبت هایی نظیر کریسمس و سال نو در فرهنگ های مختلف همیشه زمان شلوغی برای والدین محسوب می شود. والدین همیشه در تلاش برای سرگرم ساختن کودکان در چنین زمان هایی هستند. هدیه های کاربردی خرده فروشی ما کمک شایسته ای در زمینه تحقق این هدف خواهد کرد. همچنین ما توانایی ایجاد بهانه ای برای همنشینی و وقت گذرانی خانواده ها را خواهیم داشت. بدون تردید این امر تاثیر مناسبی بر روی تمام اعضای خانواده خواهد داشت. به این ترتیب تمایل آنها برای خرید هرچه بیشتر از برند ما افزایش خواهد یافت.

منبع : noobpreneur
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/8pEADsPX
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه