پنجشنبه, ۹ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 28 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

بازیابی صنعت تبلیغات از بحران کرونا

3 سال پیش ( 1399/2/27 )
پدیدآورنده : ترسی پولتی   پدیدآورنده : علی آل علی  

صنعت تبلیغات در طول دوران شیوع کرونا خسارت های بسیار زیادی متحمل شده است. این وضعیت در ماه های اخیر به طور پیوسته جریان داشته، اما اخیرا اغلب آژانس های تبلیغاتی نسبت به بهبود شرایط در طول ماه آپریل نسبت به ماه مارس اظهار خبر داده اند. بر این اساس ماه گذشته میلادی (آپریل) در مقایسه با تمام طول مدت شیوع کرونا وضعیت گردش مالی بهتری برای آژانس های بازاریابی داشته است. کارشناس های حوزه بازاریابی نسبت به دوام این وضعیت تا پایان فصل بهار اظهار امیدواری کرده اند.

براساس گزارش رسمی تیم مدیریتی شبکه اجتماعی پینترست، میزان سود دو هفته پایانی این برند در ماه آپریل 5.82 درصد از برنامه مورد انتظار بیشتر بوده است. این امر به امیدواری زیادی نزد مسئولان ارشد پلتفرم موردنظر برای کسب درآمد بیشتر در ماه های آتی ایجاد کرده است. چنین رشدی در مورد سهام شرکت های فیس‏بوک، آلفابت و توییتر نیز مشاهده می شود.

بازیابی صنعت تبلیغات بحران کرونا

تمام برندهای مورد بحث در بالا هزینه های تبلیغاتی شان را به طور مداوم کاهش داده اند. این امر موجب افزایش توانایی برندهای موردنظر برای مدیریت شرایط بحرانی شد. البته با توجه به بازگشت تدریجی شرایط به حالت عادی میزان سرمایه گذاری چنین برندهایی در حوزه تبلیغات نیز بیشتر خواهد شد.

امروزه دنیای تبلیغات آنلاین تحت سلطه فیس‏بوک و گوگل قرار دارد. هر دو شرکت مورد بحث در طول دوران شیوع کرونا خسارت های زیادی متحمل شدند. با این حال بیانیه رسمی هر دو بیانگر بهبود میزان سود حاصل از تبلیغات در ماه های اخیر است. بدون تردید افزایش هزینه های تبلیغاتی برندها در گوگل و فیس‎بوک سند محکمی مبنی بر اراده مصمم آنها برای بازگشایی کسب و کارشان است. به این ترتیب پس از نزدیک به سه ماه تعطیلی موقت اغلب کسب و کارها شاهد بازگشایی مجددشان خواهیم بود.

مطلب مرتبط: تاثیر ویروس کرونا بر روی تبلیغات برندهای بزرگ

بن سیلبرمن، مدیر اجرایی پینترست، در مورد تجربه دوران رکود در عرصه تبلیغات اظهارنظرهای جالبی دارد: «یکی از مشکلات اصلی من در دوران شیوع شدید کرونا رکود شدید درآمد تبلیغاتی در ماه های متمادی و سپس اندکی بهبود در شرایط بود.» این اتفاق برای چندین بار مدیران ارشد پینترست را نسبت به عادی شدن اوضاع امیدوار کرد، با این حال بحران کرونا برای مدت سه ماه درآمدهای پینترست را نزدیک به کمترین میزان ممکن نگه داشت. امروزه اغلب شبکه های اجتماعی اتکای تام به درآمدهای تبلیغاتی برای مدیریت کسب و کارشان دارند. با این وصف فهم چالش بزرگ ویروس کرونا برای کسب و کارهای مختلف به خوبی امکانپذیر است.

بی‎شک هر کسب و کار از شرایط رکود ناشی از کرونا به شیوه ای خاص ضرر کرده است. نکته مهم در این میان جست‎وجو برای راهکارهای تازه در دوران پساکروناست. بدون تردید دیگر امکان فعالیت تبلیغاتی به مانند سابق برای برندها فراهم نیست بنابراین آنها باید به دنبال راهکارهایی نوآورانه در صنعت تبلیغات باشند. این امر برای شبکه های اجتماعی نیز صحت دارد. بدون تردید اغلب آنها در ادامه به سوی سرمایه گذاری در حوزه هایی دیگر برای کاهش اثرات منفی چنین بحران هایی بر روی سودآوری شان در آینده جهت‏گیری خواهند کرد.

تحلیل کنونی از وضعیت صنعت تبلیغات پس از انتشار گزارش های مالی در ماه های مارس و آپریل امکانپذیر شد. بسیاری از برندها تا پیش از این اقدام به انتشار رسمی چنین آمارهایی نمی کردند. چنین دیدگاهی تا حدودی منطقی به نظر می رسد. به هر حال آنها نسبت به افت شدید ارزش شان در بازار سهام نیز نگران بودند.

منبع : marketwatch
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/zSNK9Eg4
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه