آیا می دانستید / تصاویر همه چیز می‌ گویند - فرصت امروز

شنبه, 29 شهریور 1393 - 09:53

آیا می دانستید / تصاویر همه چیز می‌ گویند

نحوه اجرا و ارائه طرحی متاثر از خلاقیت در تبلیغات شهری نخستین رکن موفقیت برای آگهی‌های تبلیغاتی به شمار می‌آید. از مبحث رنگ‌شناسی و مخاطب‌سنجی و محل مناسب جهت درج بیلبورد که بگذریم، یکی از مهم‌ترین ارکان طراحی آگهی‌های محیطی، متون استفاده شده در تابلوهای شهری است.

طبق استانداردهای جهانی، با توجه به زمان مشاهده بیلبورد تنها می‌توان از 8 تا 10 کلمه در تبلیغات شهری استفاده کرد، به همین منظور حتی افرادی که کمی سریع رانندگی می‌کنند قادر به خواندن متن روی تبلیغ خواهند بود. به علاوه استفاده از فونت‌های ساده و ضخیم در بیلبوردها، خوانایی آن را دوچندان خواهد کرد.

به بیانی دیگر، متاسفانه بهره‌گیری از فونت‌های فانتزی جهت زیباتر کردن تبلیغ درصد زیادی از خوانایی و درک آن تبلیغ در ذهن مخاطب می‌کاهد. برای جلب توجه شخصی که در حال رانندگی است و حدود پنج تا 10 ثانیه فرصت برای دیدن، خواندن و درک کردن تبلیغ شما دارد، لازم است از این زمان محدود، بیشترین بهره را ببرید. همچنین از کلمات خوانا، ساده و قابل یادآوری استفاده کنید. در واقع تبلیغ‌کننده محصول باید تدابیری را قبل از فرستادن پیام تبلیغاتی در فضای باز مورد بررسی قرار دهد.

مثلا اگر کالای شما یک محصول شناخته شده است نیازی به‌عنوان آدرس، شماره تماس یا نام شعبات نیست. تنها وجود یک شعار تبلیغاتی آشنا به همراه نام تجاری کالا کفایت می‌کند. گاهی استفاده از یک تصویر خلاقانه یا ترکیب رنگ مناسب، لزوم استفاده از متن را به کلی از بین می‌برد. همچنین براساس تحقیقات کارشناسی، این گونه تبلیغات  بر کاهش آمار تصادفات خودروها تاثیر بسزایی داشته است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

با ما در ارتباط باشید

021.88895341

021.88895342

info@Forsatnet.ir

شبکه های اجتماعی