داستان موفقیت فولكس واگن - فرصت امروز

دوشنبه, 10 خرداد 1395 - 09:40

حکایت برندها

داستان موفقیت فولكس واگن

گروه فولكس واگن یك شركت خودروسازی آلمانی است كه دفتر مركزی آن در شهر وولفسبورگ واقع در استان « Lower Saxony» آلمان قرار دارد. این شركت تولیدكننده خودرو‌های تجاری و مسافربری، خودرو‌های مسافربری خود را تحت نام برند‌های اسكانیا، «MAN»، « Neoplan» و فولكس واگن می‌فروشد. برند‌های خودروی تجاری این شركت را آئودی، Skoda، بنتلی، پورشه، لامبورگینی و فولكس واگن تشكیل می‌دهند.

شركت فولكس واگن در سال 1937 میلادی توسط « Deutxche Arbetsfront »  (جبهه كارگری آلمان) تأسیس شد و بعد از یك سال اسم آن به «Volkswagenwerk »  تغییر یافت.

هدف اصلی از تأسیس این شركت تولید خودروی فولكس واگن  (یا همان خودروی بیتل) بود. مدت كوتاهی پس از راه‌اندازی شركت، جنگ جهانی دوم شروع شد. در آن زمان این كمپانی دست به تولید خودرو‌های نظامی زد.

پس از جنگ، در سال 1949 میلادی، فولكس واگن به "Volkswagen-Finanzierung-Gesellschaft  تغییر نام داد و دولت نظامی بریتانیا كه مالك شركت بود، سهام آن را به دولت آلمان فروخت. با تأسیس شعبه دوم فولكس واگن در شهر تورنتو واقع در استان اونتاریو، این شركت در سال 1953 میلادی جهانی شد.

به همین ترتیب، شعبه‌های فولكس واگن در برزیل و ایالات متحده آمریكا نیز در سال 1955 میلادی شروع به فعالیت كردند. این شركت خیلی زود به آفریقای جنوبی، سوئد و چین نیز راه یافت. در سال 1960 نام شركت به  Volkswagenwerk Aktiengesellschaft  تغییر پیدا كرد.

با وجود تداوم روند توسعه فولكس واگن، اولین اقدام اصلی آن خارج از آلمان تحت همكاری با خودروساز اسپانیایی « SEAT, S. A.» صورت گرفت. نام این شركت بار دیگر به نشانه توسعه بین‌المللی به (Volkswagen Aktiengesellschaff»  (Volkswagen AG» تبدیل شد. تا سال 1990 میلادی، این شركت با عبور از SEAT، اولین شركت تابع غیر آلمانی خود را تأسیس می‌كند. پس از این اقدام، جهانی شدن فولكس واگن كاملا واضح و مبرهن بود. در سال 2003 نیز این شركت سهام «Skoda Auto » را خرید.

فولكس واگن حالا در جایگاه سومین خودروساز بزرگ دنیا ایستاده است. با توجه به فهرست فوربس شامل 500 شركت بزرگ جهان در سال 2013، فولكس واگن دومین سهم از بازار اروپا را به خود اختصاص داده و نهمین شركت بزرگ خودروساز در دنیا است.

در شرایط كنونی بیش از 300 هزار كارمند در سرتاسر جهان به استخدام این شركت درآمده‌اند. فولكس‌واگن ركورد فروش 9.7 میلیون دستگاه خودرو را اخیراً ثبت كرد. فولكس واگن رسیدن به آمار فروش سالانه 10 میلیون دستگاه خودرو را در سر می‌پروراند كه چندان غیرمحتمل نیز نیست.

دامنه فعالیت‌های جهانی این شركت به 153 كشور می‌رسد. توابع اصلی فولكس واگن را AUDI AG, Bentley Motors Ltd, Automobili Almborghini S. p. A. , Bugatti Automobiles, Suzuki Motor Corporations و Ducati Motor Holding S. p. A. تشكیل می‌دهند. Volkswagen AG یك فهرست اولیه در بازار سهام فرانكفورت و چند فهرست ثانویه در بازار‌های سهام لندن، نیویورك و سوییس دارد.

در كنار ساخت خودرو، این شركت به سرمایه‌گذاری گسترده در حوزه اسپانسری مسابقات ورزشی نیز می‌پردازد. فولكس واگن در رویداد‌های ورزشی مهمی از قبیل بازی‌های المپیك تابستانی سال 2008، بازی‌های المپیك زمستانی سال 2014 و مدرسه فوتبال «آكادمی دیوید بكام» سرمایه‌گذاری كرده است. فولكس واگن همچنین صاحب تیم فوتبال باشگاه ورزشی BFL Wolfsburg هست.

برتری و تنوع اهداف كلیدی این شركت به شمار می‌روند. با وجود شروع متواضعانه و ویرانی‌های كارخانه اصلی آن حین جنگ جهانی دوم، ضمن حفظ ماهیت خود، فولكس واگن در حوزه نوآوری جهانی و تخصیص سهمی عظیم از بازار و صنعت خودرو پیشتاز است. طی دوران فعالیت 77 ساله‌اش، این برند 10 مدیرعامل را به خود دیده است كه حكایت از ثبات آن دارد. این اتفاق به نوبه خود به تعهد فولكس واگن نسبت به ترسیم آینده‌ای روشن برای برند اشاره می‌كند.

ارتباط با نویسنده: mrforutan83@gmail .com

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

با ما در ارتباط باشید

021.88895341

021.88895342

info@Forsatnet.ir

شبکه های اجتماعی