دیزاین ظرفیت های درونی را بیرون می کشد - فرصت امروز

شنبه, 20 شهریور 1395 - 11:30

دیزاین ظرفیت های درونی را بیرون می کشد

در طول یک روز و حتی زمان هایی که در خواب به سر می بریم در حال استفاده از ارزش ها و مزایایی هستیم که محصولات و خدمات موجود به ما ارائه می دهند. شاید بتوان این گونه گفت که شاخه های مختلف دیزاین با اثر گذاری در کل فرآیند پیش تولید، تولید و عرضه و حتی بعد از آن تلاش دارند تا تجربه های دلنشین تری را برای ما رقم بزنند.

وقتی از دیزاین صحبت می کنیم تنها از یک تصویر زیبا، یا چند تصویر گرافیکی یا نحوه چیدمان وسایل و... صحبت نمی کنیم.  دیزاین را می توان شیوه ای برای ساختار یا سازمان دادن دانست. دیزاین در کلی ترین معنای خود می تواند روشی برای پیدا کردن راه حلی جدید برای یک مسئله یا بهبود راه حل های موجود باشد.

اگر شما صاحب یک کسب و کار هستید، اگر برای تعامل و درک نیازهای مشتریان تان به دنبال راه حل های سازنده می گردید، اگر می خواهید سریعا ایده هایی را که به ذهن تان می رسد مورد سنجش قراردهید و در یک کلام اگر می خواهید خلاقیت را به کسب و کار خود تزریق کنید یا به یک کارآفرین موفق تبدیل شوید حوزه های مختلف دیزاین می توانند نهایت ظرفیت های درونی شما را بیرون بکشند و با ارائه پروسه های مشخص و ابزارهای کارآمد به موفقیت شما سرعت بخشند.

خبر خوب اینکه برای استفاده از قابلیت های دیزاین، نیازی نیست یک طراح یا یک ایده پرداز باشید، دیزاین روش ها و ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد که به واسطه آنها بتوانید تیم تشکیل دهید و از نظرات و تخصص های مورد نیاز تیم خود برای پیشبرد برنامه های تان استفاده کنید.

دیزاین در تعاریف جدید خود، انسان را محوریت کلیه برنامه ها قرار داده است و تلاش می کند هر بهبودی را در راستای تجربه ای که برای مصرف کننده ایجاد می کند به وجود آورد.

تصمیم گیری، یکی از دغدغه های مدیران امروز است. وقتی به عنوان یک مدیر با چالش یا یک مسئله روبه رو می شوید؛ برای مثال وقتی می خواهید فروش خود را افزایش داده یا یک خدمت جدید را به مشتریان تان ارائه کنید.

سوال های زیادی هستند که پاسخ دادن به آنها نیازمند اشراف بر حوزه های مرتبط با آن موضوع است. خیلی وقت ها از دریافت خدمات مشاوره ای می توان به نتایج خوبی رسید، اما خیلی وقت ها اصلا نمی دانیم چه کسی می تواند به ما کمک کند و مهم تر اینکه برای رسیدن به راه حل کارآمد نیاز داریم سوالات درست طرح کنیم. در این ستون با ذکر نمونه های قابل درک، سعی داریم مسائلی را که تخصص های مرتبط با دیزاین قادر به حل آنها هستند برای شما شرح دهیم.

این گونه به شما کمک می کنیم ارزان ترین و سریع ترین شیوه های حل مسئله را به کار ببرید و به ایده هایی دست پیدا کنید که علاوه بر اینکه خلاقانه هستند برای بیشتر انسان ها قابل درک و دارای ارزش باشند.

برای حرکت در مسیر ارزش آفرینی به شیوه دیزاین مهم ترین بخش شناسایی و دستیابی به مسئله درست است. از این رو در شماره بعد به این مسئله می پردازیم که اساسا چگونه سوال درست را پیدا کنیم و دریابیم مسئله ای که می تواند ما را به راه حل کارآمد برساند کدام است. تا شماره آینده شاد و سربلند باشید.

مشاور و پژوهشگر حوزه برندینگ و تفکر دیزاین

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

با ما در ارتباط باشید

021.88895341

021.88895342

info@Forsatnet.ir

شبکه های اجتماعی