شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

راهکارهای جلب احترام کارمندان

4 سال پیش ( 1398/9/6 )
پدیدآورنده : امیر آل علی   پدیدآورنده : مکس پالمر  

اگرچه برای بسیاری از افراد، تبدیل شدن به یک مدیر ایده آل، امری سخت به نظر می رسد، با این حال واقعیت این است که رسیدن به چنین دستاوردی کاملا عملی بوده و در حال حاضر نیز تعداد بیشماری را می توان مثال زد، با این حال عدم آگاهی از روش درست آن باعث شده است تا تلاش ها در این زمینه نیز با نتیجه دلخواه همراه نباشد. این امر که تصور کنید که احترام گذاشتن کارمندان یک مورد طبیعی بوده و آنها تحت هر شرایطی باید این اصل را رعایت کنند، یک تصور کاملا منسوخ شده محسوب می شود. درواقع شما باید خود به فردی شایسته تبدیل کنید. در غیر این صورت همه چیز کاملا اجباری بوده و ابدا نتایج مثبتی را در درازمدت به همراه نخواهد داشت. درواقع در یک شرکت اگر مدیریت مورد رضایت کارمندان نباشد، ابدا نمی توان آینده مناسبی را برای آن متصور شد. در همین راستا به بررسی هشت موردی خواهیم پرداخت که ارزش های شما در شرکت را افزایش داده و شما را به مدیری ایده آل هر کارمندی تبدیل خواهد کرد.

1-افراد تیم خود را بشناسید

جلب احترام کارمندان

این امر که تصور کنید که باید ارتباط کمی را با کارمندان خود داشته باشید، یک باور کاملا نادرست و غیرکاربردی محسوب می شود. این امر درست به مانند مربی یک تیم خواهد بود که ابدا با بازیکنان خود ارتباطی نداشته و تنها وظایف را تعیین می کند. در طول تاریخ، هیچ مربی ای نبوده است که با چنین سیاستی به موفقیت دست پیدا کرده باشد. به همین خاطر نیز شما باید از همان روز اول، تمامی کارمندان خود را شناخته و این امر را اقدامی یک یا چند روزه تلقی نکنید. درواقع شناخت کامل افراد، امری زمان بر بوده و لازم است تا این امر را به عادت روزانه خود تبدیل کنید. بدون شک با کسب آگاهی کامل از افراد، نحوه مدیریت آنها نیز به شکلی کاملا حرفه ای تر میسر خواهد بود. در نهایت این اقدام باعث خواهد شد تا شما متوجه تفاوت های موجود در تیم خود شده و به یک درک درست دست پیدا کنید که بر روی نحوه رفتار و انتشارات شما نیز تاثیرگذار خواهد بود. بدون شک کارمندان نیز از این رفتار شما رضایت بسیار بالایی را داشته و در کمترین زمان محبوبیت شما را افزایش خواهد داد. برای آشنایی با روش های افزایش شناخت و ارتباط خود با کارمندان، توجه به اقدامات سایر مدیران در شرکت های دیگر نیز می تواند کاملا سودمند باشد. برای مثال یک مدیر ممکن است زمان صرف ناهار را در کنار کارمندان خود بگذراند تا فرصتی مناسب برای شناخت بیشتر آنها مهیا شود. همچنین همواره به خاطر داشته باشید که حتی ایجاد رابطه کاملا دوستانه به کارمندان نیز بی فایده نبوده و نتایج فراتر از حد تصوری را به همراه خواهد داشت.

مطلب مرتبط: مدیریت بهتر با جلب احترام تیم کارمندان

2- صداقت داشته باشید

بسیاری از مدیران تلاش می کنند تا به نحوی رفتار کنند که ابدا شباهتی را به شخصیت واقعی آنها نداشته و این رفتار مصنوعی، بدون شک کارمندان را نیز تحت تاثیر قرار نخواهد داد. درواقع با نگاهی واقع بینانه به این نکته پی خواهید برد که عملا هیچ دلیل منطقی ای برای این امر وجود نداشته و متفاوت بودن مدیران، یک ویژگی جذاب محسوب می شود. به همین خاطر نیز توصیه می شود تا از نقش بازی کردن فاصله گرفته و از نمایش خودتان واهمه ای نداشته باشید. درواقع هیچ استاندارد رفتاری برای جایگاه مدیریت وجود نداشته و نباید تصور کنید که شما باید کاملا شبیه به مدیر موفق دیگری باشید. در نهایت این امر که اطلاعات و تجربیات خود را به صورت کامل در اختیار کارمندان خود قرار داده و دلسوزانه به دنبال پیشرفت آنها در راستای ارتقای سطح تیمی خود باشید، بدون شک باعث خواهد شد تا کارمندان شما را تحت هر شرایطی لایق کامل ترین سطح احترام دانسته و وفاداری مثال زدنی ای را نسبت به شما داشته باشند.

3-عدالت داشته باشید

اشتباه بزرگ بسیاری از افراد در زمینه عدالت، به علت برداشت نادرست آنها در رابطه با مفهوم است. درواقع عدالت به این معنا است که یکسری توقعات اولیه برای تمامی کارمندان رعایت شود، با این حال این امر به معنای یکسان سازی تمامی کارمندان نبوده و این امر کاملا طبیعی است که برخی، نسبت به سایرین از درجه تاثیرگذاری و اهمیت بالاتری برخوردار هستند. به همین خاطر ضروری است تا پس از مشورت با کارمندان خود، نیازهای اساسی را شناسایی کرده و خود را متعهد به رعایت آنها برای تمامی کارمندان کنید. با این حال مزیت های ویژه ای نیز باید وجود داشته باشد تا کارمندان مهم شرکت، به رضایت موردنظر خود دست پیدا کرده و نوعی ترغیب در بین کارمندان شگل گیرد که ارتقای سطحی را داشته باشند.

4-به اهداف شخصی کارمندان خود توجه داشته باشید

بدون شک هر کارمندی برای خود اهداف شخصی ای نیز داشته و هدف اصلی او تنها قرار گرفتن در تیم شما نیست. به همین خاطر نیز شما باید شرایطی را مهیا سازید تا افراد به راحتی در رابطه با اهداف شخصی خود با شما صحبت کرده و برای رسیدن آنها به خواسته های خود، تلاش کنید. فراموش نکنید که برخی از اهداف ممکن است کاملا متفاوت از محدوده کاری شرکت باشد، تحت این شرایط ضروری است تا تنها به عنوان مشاور آنها رفتار کرده و از امیدوار کردن بیهوده افراد جلوگیری کنید. بدون شک کارمندی که احساس کند اهداف شخصی آنها نیز تامین خواهد شد، عملکرد و انگیزه فوق العاده ای را داشته و می توان شاهد انقلابی در راندمان کاری آنها بود.

5-انتقادپذیر باشید

این امر یک واقعیت غیرقابل انکار است که هیچ فردی کامل نبوده و به همین خاطر ابدا نباید در برابر انتقادات، واکنش منفی را داشته باشید. با این حال بسیاری از مدیران تصور می کنند که به علت قرار گرفتن در بالاترین جایگاه شرکت، این اقدام نوعی بی احترامی نسبت به آنها بوده و هیچ فردی حق ندارد چنین کاری را انجام دهد، با این حال یکی از مواردی که باعث رشد افراد خواهد شد، بدون شک همین مورد است. به همین خاطر بسیار ضروری است تا ظرفیت انتقاد را در خود ایجاد کنید، با این حال ضروری است تا مرز مشخصی میان انتقاد، تحسین های بی مورد و تخریب نیز قائل شده و هر صحبتی را شایسته توجه و تفکر در رابطه با آن ندانید، با این حال این امر که برای شکل گرفتن فرهنگ انتقادپذیری در شرکت خود پیشقدم شوید، بدون شک باعث خواهد شد تا این امر به بهترین شکل در شرکت شما نهادینه شود. این امر نه تنها میزان احترام ها را افزایش خواهد داد، بلکه جوی فوق العاده را نیز در شرکت ایجاد خواهد کرد.

6-چشم اندازی را برای شرکت خود تعیین کنید

این امر که آینده شرکت را نیز بتوانید به تصویر بکشید، تمامی افراد تیم را به این باور خواهد رساند که شما فردی دارای برنامه بوده و توانایی مدیریت شرکت را برای درازمدت خواهید داشت. این امر در حالی است که بسیاری از مدیران تنها بر روی وضع موجود تمرکز داشته و تصور می کنند که عملکرد مناسب آنها ضامن موفقیت در آینده نیز خواهد قبود، با این حال در صورتی که برنامه ای برای آینده نداشته باشید، کارمندان نیز انگیزه کافی برای حضور طولانی مدت در شرکت را نخواهند داشت. بدون شک از دست دادن یک نفر از تیم شرکت نیز زمانی را برای جایگزینی و هماهنگ شدن نیاز خواهد داشت که این امر رشد شرکت را عملا برای مدتی با کندی مواجه خواهد ساخت.

مطلب مرتبط: شگردهایی روانشناختی جهت جلب احترام برای روسای جدید

7-مسئولیت ها را به خوبی تقسیم کرده و به تیم خود اعتماد داشته باشید

برای این امر که افراد پیشرفت کرده و توانایی های بالاتری را داشته باشند، ضروری است تا مسئولیت های جدیدی را برعهده بگیرند. برای این امر ضروری است تا حتی برخی از مسئولیت های مدیریت خود را نیز به صورت مداوم برعهده کارمندان خود قرار دهید. این امر باعث خواهد شد تا پس از مدتی، افرادی را در اختیار داشته باشید که در هر جایگاهی کاملا سودمند ظاهر می شوند. این امر در نهایت زمینه رشد فردی و ارتقای شغلی افراد را نیز به همراه خواهد داشت، با این حال در این رابطه نباید از نقش و تاثیر آموزش درست نیز غافل ماند. این امر حتی در زمینه روانشناسی نیز کاملا سودمند بوده و به چالش کشیدن افراد، باعث خارج شدن آنها از روزمرگی خواهد شد.

8-بیش از حد مسائل را جدی تصور نکنید

به عنوان نکته پایانی، توجه به این موضوع بسیار مهم است که کارمندان باید احساس راحتی کافی را داشته باشند. درواقع این امر که محل کار خانه دوم هر فردی محسوب می شود، اصطلاح کاملا درستی بوده و لازم است تا برای عملی شدن آن، تلاش کنید. برای این امر عدم سختگیری بیش از حد باعث خواهد شد تا افراد نیز از استرس و فشار بیهوده رهایی یافته و بتوانند نسبت به کار خود علاقه مند باقی بمانند، با این حال توجه داشته باشید که در این رابطه نباید دچار افراط نیز شوید. در غیر این صورت ممکن است آسودگی لازم به تنبلی تبدیل شود.

منبع : business2community
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/EpViTMRX
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه