جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
10 بازاریاب برتر سال 2019 چه کسانی هستند؟

نگاهی به بهترین بازاریاب های سال 2019

4 سال پیش ( 1398/9/15 )
پدیدآورنده : علی آل علی  

با نزدیک شدن به پایان سال میلادی بحث پیرامون رتبه بندی موفقیت برندها و شرکت های مختلف بسیار داغ است. در این میان بسیاری از کارشناس ها به مسئله ارزیابی عملکرد بازاریاب ها توجه ندارند. بدون تردید عملکرد هر بازاریاب در طول یک سال براساس کمپین هایی که طراحی می کند، سنجیده می شود. البته گاهی اوقات همکاری بازاریاب ها در قالب مشاور یک برند نیز دارای اهمیت بسیار زیادی است. مهم ترین اهمیت این امر امکان الگوبرداری از عملکرد موفق بازاریاب ها به منظور بهبود وضعیت بازاریابی برندمان است بنابراین هدف اصلی مقاله حاضر معرفی 10 بازاریاب برتر سال 2019 خواهد بود.

بهترین بازاریاب های سال 2019

1. سیمون موریس

نایب رئیس بخش خلاقیت جهانی آمازون

بدون تردید برند آمازون یکی از خلاق ترین خرده فروشی ها در سراسر جهان محسوب می شود. با توجه به رکوردشکنی این خرده فروشی در زمینه هزینه های تبلیغاتی مشاهده یکی از مدیرانش به عنوان بازاریاب برتر سال طبیعی خواهد بود. آمازون در سال 2018 نزدیک به 30درصد از کل بودجه اش را صرف امور تبلیغاتی کرد. این درصد معادل 8.2میلیارد دلار است. بی تردید این رقم معادل درآمد ناخالص آرمانی بسیاری از برندهای بزرگ و کوچک است. نکته جالب اینکه آمازون تا پیش از سال 2018 بودجه چندانی برای بخش بازاریابی و تبلیغات تدارک نمی دید.

بودجه تبلیغاتی کلان آمازون موجب طبقه بندی اش به عنوان پرخرج ترین برند حوزه تبلیغات شده است، بنابراین مشاهده سیمون موریس به عنوان بازاریاب برتر سال جای تعجب نخواهد داشت. موریس به عنوان نایب رئیس بخش خلاقیت جهانی آمازون مسئولیت سنگینی برعهده دارد. تمام استراتژی ها و کمپین های بازاریابی این برند در این بخش مورد بررسی نهایی قرار می گیرد بنابراین مسئولیت شکست کمپین های بازاریابی در درجه نخست متوجه آنها خواهد بود.

مطلب مرتبط: ترندهای بازاریابی شبکه های اجتماعی در سال 2019

استراتژی موریس در زمینه مدیریت استراتژی بازاریابی آمازون همکاری با آژانس های تبلیغاتی محلی و کوچک در مقیاس جهانی است. به این ترتیب امکان شخصی سازی کمپین ها براساس سطح نیاز هر منطقه و فرهنگ بومی اش وجود خواهد داشت. یکی از ایده های جذاب موریس برای آمازون راه اندازی سرویس پخش ویدئوی منحصر به فرد است. در این زمینه نخستین گفت وگوها با استودیو فیلم سازی LoveFilm صورت گرفته است بنابراین در آینده ای نزدیک شاهد بارگذاری ویدئوهای این غول خرده فروشی در پلتفرم ویدئویی منحصر به فردش خواهیم بود. برخی از آژانس های تبلیغاتی همکار آمازون شامل لاکی جنرالز، دروگا 5 و جوینت هستند. این آژانس ها در طول دوران همکاری شان با آمازون موفق به ارائه ایده های بازاریابی جذاب و اجرای موفق شان شده اند. وقتی پای همکاری بزرگ با برندهای قدرتمند در میان است، آژانس های بازاریابی باید توانایی ارائه عملکرد مطلوب را داشته باشند. در غیر این صورت به زودی همکاری مشترک شان قطع خواهد شد.

2. سیل سالر

مسئول بخش بازاریابی و دفتر نوآوری برند دیاگئو

برند دیاگئو امسال 20 سالگی اش را جشن گرفت. این برند در طول 20 سال گذشته فراز و نشیب های بسیار زیادی داشته است. نکته مهم در این میان موفقیت این برند در عبور موفقیت آمیز از تمام تجربه های تلخ قبلی است بنابراین ما در اینجا با برندی کارآزموده مواجه هستیم. بخش قابل توجهی از موفقیت های این برند به خاطر عملکرد تاثیرگذار در بخش بازاریابی است. این امر به طور مشخص به تلاش های سیل سالر در بخش بازاریابی و نوآوری های برند اشاره دارد.

امروزه وفاداری بازاریاب ها به برندها کمتر قابل مشاهده است. بسیاری از بازاریاب ها پس از کسب موفقیت های کوتاه مدت تمایل به همکاری با برندهای بزرگ دارند. این امر در مورد سیل سالر کاملا برعکس است. وی از همان روزهای نخست تاسیس برند دیاگئو در کنار کارمندان مشغول به کار و تلاش سخت بود. اکنون با گذشت 20 سال از شروع همکاری میان سالر و دیاگئو هنوز هم همان شور و شوق اولیه در وی دیده می شود. بدون شک این تعهد بالا نسبت به همکاری مداوم با یک برند ارزش بسیار زیادی دارد. به ویژه وقتی آن را در کنار کیفیت بالای عملکرد وی قرار دهیم بنابراین قرار گرفتن سیل سالر در رده دوم برترین بازاریاب سال منطقی به نظر می رسد.

3. پیتی جیونز

گروه خدمات ارتباطی BT

گروه خدمات ارتباطی BT شهرت بسیار زیادی در سطح جهانی دارد. اگرچه این گروه بسیار کوچک است، اما ارائه خدمات فنی با یفیت و بازاریابی مناسب برای کسب و کار نقش مهمی در توسعه کسب و کارش داشته است. مدیر بخش بازاریابی این گروه پیتی جیونز است. وی یکی از بازاریاب های جوان و خوش سلیقه محسوب می شود. همین امر به وی در راستای ارائه ایده های جذاب کمک کرده است. برخلاف مورد قبل، در اینجا پیتی جیونز هیچ سابقه طولانی در زمینه همکاری با گروه BT ندارد. وی همین امسال به این گروه اضافه شد. نکته مهم درخصوص پیتی سازگاری سریع با فضای کاری جدیدش است بنابراین رتبه سوم به همین خاطر به وی تعلق می گیرد.

4. آلین سانتوس

نایب رئیس اجرایی بخش بازاریابی جهانی برند یونیلیور
پس از بازنشستگی کیت وید در ماه مه تیم مدیریتی برند یونیلیور آلین سانتوس را شایسته احراز مقام نایب رئیس اجرایی بخش بازاریابی جهانی دانست. برند یونیلیور در طول سال های متمادی فعالیت بازاریابی اش همیشه اهمیت تولید محتوای داده محور را مدنظر داشته است. منظور من از مفهوم داده محور توجه به سلیقه مخاطب هدف و نحوه فعالیت وی پیرامون شرکت است. این امر با روی کار آمدن آلین شدت بیشتری گرفت. به این ترتیب اکنون کمپین های این برند به طور ویژه با سلیقه گروه های مختلف مخاطب این برند هماهنگی دارد. نکته قابل توجه در مورد وضعیت فعالیت آلین دسته بندی مشتریان و تولید محتوای شخصی سازی شده برای هر کدام از آنهاست. همین امر موجب افزایش سریع مشتریان یونیلیور در طول سال جاری شد.

5. مارک گیون

مسئول بخش بازاریابی برند سینزبریز

خرده فروشی سینزبریز در طول سال های اخیر روزهای بسیار دشواری را تجربه کرده است. مواجهه با شکست های متعدد و حتی تعطیلی برخی از شعبه ها در شهرهای بزرگ تجربه تلخی برای این سوپرمارکت زنجیره ای محسوب می شود. روند منفی این برند در ماه آگوست با انتخاب مارک کیون به عنوان مسئول بخش بازاریابی تا حدی بهبود پیدا کرد. مارک در نخستین روزهای فعالیت در سینزبریز تمام برنامه های بازاریابی قبلی را لغو کرد. بی شک فرآیند طراحی الگوها و استراتژی های بازاریابی تازه زمان زیادی نیاز داشت، اما نتیجه آن آغاز روند جلب نظر دوباره مشتریان از سوی خرده فروشی سینزبریز بود.

6. الساندرا بلینی

مسئول بخش امور مشتریان برند تسکو

برند تسکو امسال 100 سالگی اش را جشن گرفت. الساندرا بلینی به عنوان مسئول بخش مشتریان و مشاور بازاریابی در ابتدای سال 2017 از برند یونیلیور به تسکو پیوست. ایده بلینی برای جشن بزرگ تسکو ارائه تخفیف های عمده بر روی محصولات مختلف این شرکت بود. به این ترتیب توجه بسیاری از مشتریان در جشن 100 سالگی تسکو به محصولاتش جلب شد. بی تردید این امر ارزش بسیار زیادی دارد. بازاریاب های بسیار کمی توانایی بهره برداری مناسب از جشن های مهم را دارند. خوشبختانه برند تسکو یکی از بهترین بازاریاب های کنونی را در اختیار دارد.

7. کاترین نیوبی گرنت

مسئول بخش بازاریابی اروپای شمالی در شرکت Procter & Gamble

کاترین نیوبی گرنت سال گذشته به عنوان مسئول بخش بازاریابی اروپای شمالی شرکت P&G انتخاب شد. نکته مهم درخصوص این انتخاب تردیدهای بسیار زیادی تیم مدیریتی شرکت بود. بدون شک اعتماد به بازاریابی جوان و کم تجربه برای هر شرکتی یک ریسک بزرگ محسوب می شود. شرکت P&G با اعتماد به کاترین فرصت جلب نظر مشتریان بیشتر در بازار به شدت رقابتی اروپای شمالی را به دست آورد. نکته جالب در مورد عملکرد کاترین ساماندهی هوشمندانه تبلیغات و کمپین های بازاریابی برندهای مختلف تحت مدیریت شرکت P&G است. به همین خاطر کاترین در فهرست برگزیده این مقاله حضور دارد.

8. بنجامین براون

مدیر بخش بازاریابی اروپا برند سامسونگ

برند سامسونگ در طول چند سال اخیر بحران های زیادی را تحمل کرده است. صرف نظر از ماجرای انفجار برخی از گوشی های این برند در چند سال گذشته، ناکامی آنها در کمپین «سلفی فضایی» نیز بسیار عجیب بود. این کمپین با سقوط ماهواره اختصاصی سامسونگ به کلی از هم گسیخت. در این میان مدیریت چنین بحرانی به ویژه در سطح بازاریابی امر بسیار دشواری محسوب می شود. موفقیت بنجامین براون در مدیریت شرایط و بازیابی نسبی اعتماد از دست رفته سامسونگ در بازار اروپا وی را شایسته حضور در فهرست کنونی می کند.

مطلب مرتبط: بازاریابی در شبکه های اجتماعی با ایده های نوآورانه سال 2019

9. لیام نیوتن

نایب رئیس بخش بازاریابی کوکاکولا

نیوتن در طول سال ها فعالیت به عنوان بازاریاب در بازار انگلستان به خوبی شایستگی و لیاقتش را نشان داد. به همین خاطر برند کوکاکولا پیشنهاد همکاری بلندمدت به وی ارائه کرد. نتیجه این همکاری جذاب افزایش کیفیت و تاثیرگذاری کمپین های بازاریابی کوکاکولا در یک دهه اخیر است. بسیاری از ایده های بازاریابی و تبلیغاتی جذاب کوکاکولا در طول سال های اخیر حاصل تلاش و زحمت لیام بوده است. به همین خاطر حضور وی در فهرست کنونی ضروری به نظر می رسد. نکته مهم درخصوص لیام توانایی ارتباطی بالای وی است. او در طول روز به طور مداوم وضعیت بازاریابی کوکاکولا در بازارهای مختلف را رصد می کند. همچنین در صورت نیاز به سرعت با مسئول بخش بازاریابی شرکت در بازاری خاص تماس شخصی برقرار می کند. امروزه بسیاری از مسئول های بازاریابی این وظیفه را به دیگران محول می کنند. به این ترتیب در عمل فرآیند نظارت بر فعالیت بازاریابی شرکت های بزرگ بسیار پیچیده می شود. نوآوری لیام مربوط به کاهش سطح پیچیدگی نظارت برای امور بازاریابی کوکاکولاست.

10. پیتر دافی

مدیر اجرایی برند Just Eat

دافی ماه مه امسال جایگزین برنابی داوی شد. وی در طول مدت زمان کوتاه فعالیتش در برند Just Eat توجه بسیار زیادی به بخش بازاریابی داشته است. به همین خاطر بخش بازاریابی این شرکت در طول چند ماه اخیر دستخوش تغییر و تحول بنیادی شده است. نکته جالب در مورد پیتر رد پیشنهادهای بسیار زیادی از سوی او برای همکاری با Just Eat بود. نتیجه این همکاری نیز تا اینجا بسیار مطلوب بوده است. ایجاد تحول در فرآیند بازاریابی شرکت در کنار هم اندیشی مداوم تیم های بازاریابی به صورت آنلاین از جمله مهم ترین اقدامات پیتر در شغل تازه اش محسوب می شود.

منبع : campaignlive
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/rsJYO5Bz
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه