چهارشنبه, ۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

ترویج بازاریابی گل و گیاهان زینتی

7 سال پیش ( 1395/5/19 )
پدیدآورنده : عطیه عظیمی  

ترویج یا پیشبرد در بازاریابی شامل فعالیت هایی می شود که مزایای کالا را به آگاهی می رساند و مشتریان هدف را تشویق به خرید آن می کند. ابزارهای اصلی چهارگانه فعالیت های پیشبردی به شرح زیر هستند:

تبلیغات غیرشخصی، به گونه ای استفاده از رسانه های جمعی است که مستلزم پرداخت هزینه باشد.

این گونه تبلیغات که با هدف اطلاع رسانی، متقاعد کردن و یادآوری کالاها یا سازمان توسط فروشنده مورد استفاده قرار می گیرد، یکی از ابزارهای بسیار مهم تبلیغات پیشبردی به حساب می آید.

تبلیغات پیشبرد فروش، از تعداد زیادی ابزارهای محرک کوتاه مدت، نظیر کوپن، کالاهای ویژه، جوایز و تخفیفات خرید تشکیل می شود و هدف از آن، ترغیب مصرف کنندگان، فروشندگان و واسطه های فروش کالای شرکت است.

رشد هزینه های مربوط به تبلیغات پیشبرد فروش در سال های اخیر به مراتب بیش از رشد هزینه های تبلیغات غیرشخصی بوده است. تبلیغات پیشبرد فروش، مستلزم تعیین اهداف تبلیغات پیشبرد فروش، انتخاب ابزار، تهیه برنامه، پیش آزمون و اجرای برنامه تبلیغات پیشبرد فروش و ارزیابی نتایج حاصله است.

روابط عمومی

روابط عمومی مجموعه ای از اقدامات و کوشش های حساب شده ای است که هر سازمان برای برقراری ارتباط مؤثر و هدفمند با گروه هایی که با سازمان در ارتباطند انجام می دهد. در نهایت عامل نهایی فروشندگی، شخصی است.

یکی از حوزه های داخلی که جای خالی تکنیک های ترویجی بازاریابی در آن احساس می شود، بازاریابی گل و گیاهان زینتی در ایران است. تولید گل و گیاهان زینتی در ایران، در عین حال كه توام با مزیت های قابل توجهی است، چالش ها و نارسایی هایی را نیز در ساختار بازار و بازاریابی این محصولات در بردارد.

در این مطالعه، به بررسی مسیرهای مختلف بازاررسانی گل و گیاهان زینتی در وضعیت ساختار بازار موجود براساس معیارهای اقتصادی بازاریابی و ویژگی های ساختار بازار، پرداخته شده است. گل رز شاخه بریده و استان اصفهان، به ترتیب، به عنوان محصول و منطقه نمونه تولید انتخاب شد. نتایج نشان داد كه سهم تولیدكننده از قیمت فروش به مصرف كننده و راندمان بازاریابی پایین است.

در عین حال در این نظام، به دلیل وجود ضایعات بالا، كارایی فنی پایین است. ولی كارایی قیمتی به دلیل بالا بودن قیمت خرده فروشی نسبت به قیمت سر مزرعه، بالا و در نتیجه كارایی كل نیز بالا است. بنابراین، سهم سایر عوامل بازاریابی از این نسبت بالا بیشتر از تولیدكننده است. بررسی ساختار این بازار نشان می دهد كه كالاها غیر همگن بوده و شرایط ورود به بازار سخت و توام با عدم حتمیت است.

بر این اساس، نظام بازار رسانی گل و گیاه در ایران ناكارا و ساختار بازار، یك ساختار غیر رقابتی است. این شرایط غیر رقابتی كه باعث وجود اطلاعات ناقص در بازار خواهد شد، امكان برنامه ریزی تولید برای تولیدكنندگان را میسر نمی سازد و به دلیل وجود مازاد عرضه یا تقاضا، نوسانات قیمت گل در سطح عمده فروشی زیاد است.

این در حالی است كه قیمت خرده فروشی نوسانات كمتری داشته و كاهش قیمت بازار در بسیاری از زمان ها به مصرف كننده منتقل نمی شود. بنابراین، تولیدكننده كمترین و مصرف كننده بیشترین قیمت ممكن را، به ترتیب دریافت و پرداخت، می کنند. در این خصوص اصلاح ساختار بازار گل در ایران پیشنهاد می شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/jpcybWd4
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه