پنجشنبه, ۳۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

ناگفته های مشتری را بشنوید

7 سال پیش ( 1395/4/27 )
پدیدآورنده : عطیه عظیمی  

یکی از سؤالاتی مهمی که ذهن اکثر مدیران تازه کار را درگیر کرده، این است که جلسات فروش یا روند یک مذاکره فروش چطور باید باشد و چه کاری باید انجام داد تا مشتری را قانع کنیم. زمانی که مشتری می گوید می خواهد فکر کند یعنی اعتراضات پاسخ نداده شده و ترس دارد. ما باید اعتراضات بیان نشده وی را شناسایی کنیم و بعد آنها را پاسخ بگوییم.

یک بازاریاب مجرب اگر در چنین شرایطی قرار بگیرد، با حفظ اعتماد به نفس به مشتری بیان می کند که این حق شماست که فکر کنید و تصمیم درستی بگیرید اما می توانم بپرسم در رابطه با چه چیزی می خواهید فکر کنید. بعد از پرسش این جمله در مذاکره فروش، باید سکوت کرده و اجازه داده شود مشتری پاسخ بگوید. او در اینجا اعتراضات پاسخ نداده خود را بیان می کند و شما باید آنها را برطرف کنید.

ترس یکی از دلایل به تعویق انداختن و تردید در خرید مشتری است. مخصوصا در دوران رکود اقتصادی به دلیل محدودیت منابع این ترس و دودلی بیشتر می شود. دلیل این ترس تجارب منفی گذشته می تواند باشد همان طور که همه ما خریدهایی داشتیم که از انجام آنها پشیمان شده ایم.

این تجارب منفی گذشته به همراه محدودیت منابع باعث می شود مشتری در خرید احساس ترس کند و احتیاط بیشتری به خرج دهد. حال که تا حدی به مشکل پی بردیم باید به دنبال راهکار باشیم تا بتوانیم در زمان مناسب با این مشکل روبه رو شویم.

یکی از روش های مقابله با این عدم موفقیت در بازاریابی، رزومه سازی است. برای ایجاد رزومه معتبر یک روش مناسب این است که با شرکت های معتبر به هر نحوی که می توانید حتی بدون سود کار و سپس آنها را وارد رزومه خود کنید. روش دیگر این است که جنس فروخته شده را پس بگیرید. اگر در یک مدت زمان مشخص مثلا یک روز بی قید و شرط محصول را پس بگیرید برای مشتریان مردد که از خرید خود مطمئن نیستند نیز اطمینان نسبی ایجاد می کنید.

راه حل دیگر این است که اسناد معتبری را برای تایید خود ارائه دهید. در جلسه مذاکره فروش برای مشتری گواهینامه هایی را ارائه دهید که حاکی از توانمندی و کیفیت شما باشد. محصول خود را گارانتی کنید. محصول خود را بیمه کنید. از مشتری های راضی خود تاییدیه کتبی بگیرید و در مذاکرات فروش خود به مشتری نشان دهید. در زمینه استفاده از محصول به او آموزش و مشاوره دهید. برای محصول خود خدمات پشتیبانی و تامین قطعاًت ارائه دهید.

اکثر مذاکره کنندگان نمی دانند که مشتریان براساس رفتارهای غیرکلامی زبان بدن آنان، قضاوت و تصمیم گیری می کنند و نه براساس آنچه فروشنده بر زبان می آورد؛ یعنی لحن و شکل سخن گفتن فروشنده، تن صدا، ژست بدن، فرم ایستادن و نشستن، برقراری تماس چشمی، خیره شدن، حرکات پلک چشم و مواردی از این دست در تصمیم گیری مشتری برای خرید مؤثر است.

اکثر بازاریان، فروشندگان و حتی مدیران، مهارت های غیرکلامی را جدی نمی گیرند. یک فروشنده موفق فروشنده ای است که دارای مهارت و توانایی های لازم در این زمینه باشد و بتواند جلسه مذاکره برای فروش را با رعایت این موارد به جلسه ای مؤثری تبدیل  کند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/WDBSUIy0
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه