جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
درس‌هایی کاربردی از عملکرد برندهای جهانی (81)

کانن؛ ساخت منابع

8 سال پیش ( 1394/2/6 )
پدیدآورنده : معراج آگاهی  

کلید موفقیت تشخیص ضروریات (نظیر مردم، مشتریان، ایده‌ها، نقدینگی، مهارت‌ها، سابقه و سایر موارد) حوزه تجاری‌تان هنگام کاهش یا تجمع منابع است. با اتخاذ رویکرد منبع محور و توجه ویژه به منابع مورد نیاز و استفاده‌تان شما قادر خواهید بود تا به جای تصمیم‌گیری سنتی، رویکردی پویا و رو به جلو داشته باشید.

ایده

منابع موجب برقراری ارتباط و اتصال می‌شوند. این واقعیت ساده از آنجا که توجه به آن می‌تواند موجب موفقیت طرح‌ها و برنامه‌ریزی‌ها ‌شود می‌تواند به رشد و توسعه کسب‌و‌کار شما کمک کند. هنگام ورود به مقاطع مهم و حساس و رقابت میان استراتژی‌های پویا، پروفسور کیم وارن از اساتید مدرسه اقتصادی لندن معتقد است عمده‌ترین چالشی که امروزه مدیران با آن روبه‌رو هستند درک صحیح از عملکرد تشکیلات تحت نظرشان و بهبود و توسعه آن در آینده است.

پروفسور وارن می‌گوید: هنگامی که علل عملکرد در طول زمان به درستی درک نمی‌شود، شرکت‌های تجاری انتخاب‌های نادرست و ضعیفی انجام می‌دهند. مقطع زمانی مهم و حساس یک دوره زمانی است که در آن یک کسب‌و‌کار شروع به ساخت و جمع‌آوری منابع مورد نیاز و همچنین مواجهه با چالش‌های استراتژیک خود کرده و در نظر دارد تا عملکرد خود را در آینده بهبود ببخشد.

شرکت کانن ژاپن که در حوزه تکنولوژی فعالیت می‌کند در دهه 1970 به ضرورت و اهمیت موضوع ساخت و تامین منابع پی برد. به منظور غلبه بر برتری‌های شرکت زیراکس به‌عنوان شرکت پیشرو در بازار، شرکت کانن اقدام به ساخت منابع ملموس و مستقیم نظیر (مشتریان، تولیدات، پخش‌کنندگان و در نهایت نقدینگی) و منابع نامحسوس و غیرمستقیم نظیر (شهرت و پیشینه نشان تجاری) کرد. کانن تصمیم گرفت تا با طراحی دستگاه‌های کپی قابل اطمینان و با کیفیت و همچنین قطعات یدکی کوچک امکان تعویض قطعات را برای مشتریانی که استفاده بسیار زیادی از این دستگاه دارند فراهم آورد.

همچنین طراحی ساده کانن سبب شد تا خرده‌فروشان و نمایندگی‌های فروش دستگاه‌های کپی این شرکت به سادگی توان تعمیر این دستگاه را داشته باشند. موضع جدیدی که از سوی شرکت کانن اتخاذ شده بود سبب شد تا شرکت زیراکس به‌عنوان شرکت پیشرو در بازار نتواند برتری خود را حفظ کند و در نهایت جایگاه خود را به‌عنوان شرکت برتر در بازار از دست داد. موفقیت در تجارت به این موضوع بستگی دارد که آیا منابع مورد نیاز به میزان کافی وجود داشته یا رو به کاهش باشند. تکمیل یا تضعیف یکدیگر ناشی از وضعیت رقبا بوده و تحت تاثیر اقدامات آنان صورت می‌پذیرد.

آنچه باید در عمل انجام دهیم

سه موضوع اساسی نیازمند آن هستند که به آنها توجه و رسیدگی شود: چرا عملکرد شرکت مسیر فعلی را طی می‌کند، سیاست‌ها و استراتژی‌های موجود شرکت را به کدام سو خواهد برد و در نهایت آنکه چگونه می‌توان آینده را برای رسیدن به شرایط بهتر تغییر داد. مراحل زیر برای رسیدگی به سه مورد ابتدایی به ما کمک خواهند کرد:

شناسایی منابع و درک این موضوع که چگونه رفتار می‌کنند. برای رسیدن به پاسخ این سوال نیازمند استفاده از منابع‌تان نیستید. سوالات زیر می‌توانند به شما کمک کنند: مهم‌ترین منابع مورد نیاز سازمان شما چه چیزهایی هستند؟ این منابع چگونه با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و بر هم تاثیر می‌گذارند؟ به‌طور ویژه چگونه این منابع کمیت و کیفیت سایر منابع را تحت تاثیر خود قرار می‌دهند؟

در نظر گرفتن تاثیری که افراد بر سیستم می‌گذارند:

آیا شما از اشخاص برای ساخت، مصرف، توسعه و حفظ منابع استفاده می‌کنید؟ آیا از بالاتر رفتن کیفیت منابع توسط افراد مطمئن می‌شوید؟ دریابید که منابع چگونه بر عملکرد شما اثر می‌گذارند؟ منابع جدیدی را در کسب‌و‌کار خود ایجاد کنید و توسعه دهید. عناصر خارجی را که بر جریان تامین منابع اثرگذار هستند تشخیص دهید. سعی کنید وابستگی متقابل میان منابع را درک کنید. منابع‌تان را به روز کنید. با تشخیص به‌موقع منابعی که در حال اتمام است،از افت کیفیت و احتمال آسیب زدن به سایر منابعمطمئن شوید که مشکلی در زمینه کیفیت نداشته باشید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/gm0db92P
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه