یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 19 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

پینترست پلتفرمی است که قبل از اینستاگرام پا به دنیای آنلاین گذاشت، اما خیلی زود زیر سایه این رقیب بزرگ قرار گرفت. به طوری که در اوایل دهه گذشته حتی صحبت از تعطیلی کامل این پروژه بود. با این حال در طول سال های اخیر محبوبیت پینترست به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کرده است. به طوری که خیلی از بازاریاب‏ ها سراغ تولید محتوا و مارکتینگ در این پلتفرم رفتند. البته اکنون با ظهور پلتفرم های تازه نفس فایده سرمایه گذاری بر روی پینترست محل تردید قرار گرفته است. به همین خاطر بررسی اینکه آیا بازاریابی در پینترست واقعا ارزشش را دارد، سوالی نیست که به این سادگی از کنار عبور کنیم. 

معمولا بازاریاب‏ ها حوصله چندانی برای ارزیابی اهمیت بازاریابی در یک پلتفرم را ندارند. نهایتا خیلی ساده با این مسئله برخورد کرده و آن را تا مدتی در فهرست سیاه شان قرار می دهند. هدف از این کار مشاهده جریان محبوبیت یک پلتفرم است. خب وقتی یک پلتفرم یکهو مثل تیک تاک مشهور شود، سرمایه گذاری روی آن دیگر همراه با ریسک نخواهد بود، مگر نه؟

نکته ای که درباره سناریوی بالا فراموش شده، اهمیت بازاریابی قبل از دیگران یا به زبان ساده تر استفاده از فرصت هاست. شما نمی توانید آخر از همه وارد دنیای بازاریابی در پینترست شده و انتظار موفقیت یا حتی توجه مخاطب را داشته باشید. خب کسی در عرصه بازاریابی برای شما فرش قرمز پهن نکرده است. بنابراین خودتان باید دست به کار شده و فرصت های طلایی را قبل از دیگران شکار کنید. 

ما در این مقاله قصد نداریم صحبت های عجیب یا بی پایه و اساس درباره صنعت بازاریابی انجام دهیم. در عوض یک راست سراغ آزمایشی هیجان انگیز رفته ایم. اینجا قرار است پینترست در یک آزمایش واقعی قرار گرفته و تکلیفش از نقطه نظر بازاریابی مشخص شود. در پایان این مقاله شما جواب روشنی درباره ارزش سرمایه گذاری بر روی پینترست از نقطه نظر بازاریابی پیدا خواهید کرد. خب حالا با این توضیحات اجازه دهید برویم سراغ آزمایش مان!

مزایای پینترست برای بازاریابی

مزایای پینترست برای بازاریابی

بی شک هر شبکه اجتماعی بسته به میزان محبوبیت و تعداد کاربرانش ارزش بازاریابی دارد. با این حال بازاریاب‏ ها توان و بودجه محدودی دارند. این یعنی باید از میان گزینه های مختلف دست به انتخاب بزنند، بنابراین گزینه های پیش روی بازاریاب‏ ها ماهیت محدودی دارند. حالا اگر کسی اراده آهنین برای بازاریابی در همه پلتفرم ها هم داشته باشد، دست آخر چیزی جز شکست نصیبش نخواهد شد. 

مطلب مرتبط: بهترین آژانس های بازاریابی پینترست

ما در این بخش سعی می کنیم برخی از مهمترین مزایای پینترست برای بازاریابی را به اتفاق شما مرور کنیم. اگر شما هم دوست دارید جمع بندی دقیق و قطعی درباره فعالیت در پینترست به دست بیاورید، بد نیست در ادامه با ما همراه شوید. 

افزایش محبوبیت در سال های اخیر

افزایش محبوبیت در سال های اخیر

پینترست سابقه ای طولانی در دنیای شبکه های اجتماعی دارد، اما افزایش محبوبیت این پلتفرم در طول سال های اخیر رقم خورده است. شاید برای شما هم عجیب باشد که متوجه خاک خوردن پینترست در حوزه شبکه های اجتماعی شوید؛ چراکه نزدیک به یک دهه آنها زیر سایه اینستاگرام قرار داشتند. تا اینکه بالاخره با آپدیت های منظم و همچنین توجه کاربران به فرمت های بصری جایگاه واقعی شان را پیدا کردند. 

امروزه بسیاری از مردم برای یافتن ایده های تازه در زمینه دکوراسیون یا حتی طراحی گرافیک سراغ پینترست می روند. این امر به شما کمک می کند تا به عنوان یک بازاریاب از فضای موجود در پینترست به خوبی بهره ببرید. یادتان باشد، در طول سال های اخیر بسیاری از کارآفرینان دیگر دنبال همکاری تبلیغاتی مستقیم با شبکه های اجتماعی نیستند. در عوض محور فعالیت آنها بر مدار تولید محتوا شکل می گیرد. این امر به آنها کمک می کند تا اثرگذاری بهتری بر روی مخاطب داشته و فرآیند تعامل با مخاطب را به شیوه ای بهتر سامان دهند. خب امروزه حتی خیلی از شبکه های اجتماعی همکاری تبلیغاتی مستقیم با برندها را در دستور کار قرار نمی دهند. پینترست نیز در این جایگاه قرار دارد. پس شما باید به فکر راهکارهای جانبی باشید. 

فروش مستقیم در پینترست

فروش مستقیم در پینترست

پینترست از مدتی قبل به کاربران فرصت فروش محصولات مورد علاقه شان را داده است. بر این اساس نه تنها برندها، بلکه کاربران عادی نیز امکان دریافت مجوز برای فروش محصولات شان را دارند. این امر در حالی روی داده که هنوز خیلی از برندها در این زمینه به اندازه کافی فعال نشده اند. با این حساب اگر شما قبل از رقبا کارتان را شروع کنید، یک مزیت بی نهایت مهم در مقایسه با دیگران خواهید داشت. 

فروش مستقیم در شبکه های اجتماعی از مدت ها قبل به عنوان یک ترند مهم فعال شده است. شاید برای اولین بار اینستاگرام این نکته را به مدیران شبکه های اجتماعی یاد داد. خب از آن زمان تا حالا کلی از محصولات مختلف در شبکه های اجتماعی به فروش می رسد، بنابراین اصلا بعید نیست که پینترست نیز از این تکنیک برای کسب سود استفاده کند. 

نکته مهم درباره فروش مستقیم در پینترست ضرورت تایید کسب و کارهاست. خب شما نمی توانید همینطور بی مقدمه کارتان را دنبال کرده و انتظار داشته باشید پینترست به شما اعتماد کند. در عوض باید نشان دهید یک کسب و کار واقعی با محصولاتی هستید که حتما به دست مشتری می رسد!

بی شک فروش مستقیم یک مزیت مهم برای کسب و کارها محسوب می شود. به همین خاطر اگر حواس تان را جمع کنید، مزایای بی نهایت زیادی برای تان به همراه خواهد داشت. در دنیایی که همه به اینستاگرام و تیک تاک برای فروش محصولات فکر می کنند، سرمایه گذاری بر روی پینترست با توجه به افزایش محبوبیتش گزینه هوشمندانه ای خواهد بود. اینطوری فرصت های بهتری برای تعامل با مخاطب تان خواهید داشت. 

استفاده از ظرفیت های پینترست به شما کمک خواهد کرد بدون هیج دردسری دامنه مشتری هدف تان را گسترش دهید. شاید زمانی نه چندان دور به دلیل استقبال اندک کاربران از پینترست این گزینه چندان جذابیت نداشت، اما امروزه اوضاع به طور کامل فرق کرده است. به طوری که شما دیگر لازم نیست نگران این مسئله کلیدی باشید. 

مطلب مرتبط: راهنمای بازاریابی در پینترست: همراه با بررسی مزایا و نقاط ضعف آن

استقبال خرده فروشی ها از پینترست

استقبال خرده فروشی ها از پینترست

خرده فروشی یکی از حوزه های بی نهایت پرسود در دنیا محسوب می شود. از آنجایی که این نوع کسب و کار بر مدار نمایش محصولات به مخاطب جریان دارد، پینترست گزینه خوبی برای مدیران این نوع برندها محسوب می شود. شما با استفاده از چنین محصولاتی به خوبی توانایی اثرگذاری بر روی مخاطب تان را خواهید داشت. 

امروزه خرده فروشی های سراسر دنیا استقبال خوبی از پینترست نشان داده اند. در این میان شاید هیچ حوزه ای به اندازه کسب و کارهای آنلاین روی خوش دنیای دیجیتال را ندیده باشد. این امر به آنها کمک می کند تا فرصت بهتری برای رقابت با کسب و کارهای کلاسیک داشته باشند. 

استقبال کسب و کارهای حوزه خرده فروشی به خوبی نشان دهنده افق روشن بازاریابی در پینترست است. خب حتما تعداد مشتریان بالقوه در این فضا به اندازه کافی بالا رفته که حالا خرده فروشی ها به دنبال حضور در فضای مورد نظر هستند، مگر نه؟

دنیایی پر از طرح ها و ایده ها

دنیایی پر از طرح ها و ایده ها

شاید کمتر پلتفرمی مثل پینترست منبع کلی ایده تازه برای افراد باشد. فرقی ندارد شما یک کاربر ساده هستید یا مدیری باتجربه، در هر صورت کلی ایده برای تان در پینترست وجود دارد. جست وجوی ساده در این فضا به شما فرصت بسیار خوبی برای تعامل با دیگر کاربران و یافتن محتواهای دلخواه می دهد. پس باید همین حالا دست به کار شده و در دنیایی پر از ایده به دنبال محتوای مورد علاقه تان بگردید.

اگر کمی اهل بلندپروازی باشید، حضور در دنیای پینترست به عنوان تولیدکننده محتوا برای تان جالب خواهد بود. خب چه کسی گفته در این فضا شما باید همیشه به دنبال استفاده از محتوای دیگران باشید؟ خیلی وقت ها شما هم ایده های خوبی به سرتان می زند که فقط کمی تلاش برای تبدیل شان به محتوای واقعی دارید. 

نکته جالب درباره پینترست امکان لینک گرفتن با کلی طراح یا کارآفرینانی است که زنجیره تولید شما را تکمیل می کنند. با این حساب اصلا بعید نیست در سال های پیش روی پینترست بدل به رقیبی برای لینکدین شود؛ چراکه تمام پتانسیل های لازم برای این رقابت را دارد. 

اگر شما تازه وارد دنیای کسب و کار شده اید، پینترست نه تنها ایده های خوبی در اختیارتان قرار می دهد، بلکه بستری مناسب برای تولید محتوا نیز به حساب می آید. پس همین حالا دست به کار شده و فرصت را از دست ندهید. 

چه کسب و کارهایی در پینترست پرطرفدار هستند؟

چه کسب و کارهایی در پینترست پرطرفدار هستند؟

حالا که برخی از مزایای پینترست را به اتفاق هم مرور کردیم، نوبتی هم باشد، باید کمی درباره کسب و کارها یا حوزه های پرطرفدار در این پلتفرم حرف بزنیم. خب کاربران که عاشق چشم و ابروی برندها نیستند، در عوض فقط سراغ گزینه هایی می روند که نقش مهمی در رفع نیازهای شان داشته یا دست کم حسابی سرگرم شان کنند. 

مطلب مرتبط: راهکارهای بازاریابی و درآمدزایی در پینترست

ما در این بخش خیلی ساده و با استفاده از آمارهای مربوط به خودِ اینستاگرام و برخی از موسسات مثل سوشیال اسپروت (Social Sprout) سراغ مروری ساده بر برخی از پرطرفدارترین کسب و کارهای پینترست رفته ایم. این امر به شما برای ارزیابی بهتر وضعیت این پلتفرم و حوزه های پرطرفدار در آن کمک خواهد کرد. پس با ما همراه باشید تا برخی از مهمترین نکات در این رابطه را به اتفاق یکدیگر مرور کنیم. 

دکوراسیون داخلی و مبلمان

دکوراسیون داخلی و مبلمان

یکی از حوزه های پرطرفدار در پینترست مربوط به دکوراسیون داخلی است. خیلی از مردم برای اینکه ایده های تاز ‎ای در این رابطه کشف کنند، یک راست سراغ پینترست می روند. نکته جالب اینکه همیشه کلی ایده دست اول در این فضا در انتظارشان است. به همین خاطر هیچ وقت دست خالی برنمی گردند. اگر شما هم در زمینه دکوراسیون داخلی یا حتی لوازم خانگی فعالیت دارید، بد نیست کارتان در این حوزه را همین امروز شروع کنید. این امر به شما فرصت خوبی برای تعامل با مخاطب تان خواهد داد. دست کم در این حوزه کلی کاربر انتظار شما را می کشد. پس بد نیست از همین امروز کارتان را با قدرت شروع کنید. اینطوری فرصت بسیار بهتری برای تعامل با مخاطب تان خواهید داشت. فراموش نکنید، در دنیای امروز بسیاری از کسب و کارها اول از همه باید با کمک به مخاطب دامنه مشتریان شان را تقویت کنند. پس همیشه به فکر درآمدزایی بیشتر با هر حرکت نباشید. 

صنعت مبلمان نیز در طول سال های اخیر بارها و بارها از فضای پینترست سود برده است. معمولا وقتی آدم ها دنبال تغییر دکور خانه شان می روند، اولین گزینه ای که حسابی جلب نظر می کند، همین مبلمان است. خب با تغییر ساده در مبلمان حال و هوای خانه حسابی عوض خواهد شد. درست به همین دلیل ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم شما باید همیشه این نکته کلیدی را مدنظر داشته باشید، وگرنه کارتان با مشکلات بسیار زیادی رو به رو می شود. 

یادتان باشد، رمز موفقیت در پینترست استفاده از ایده های تازه است. پس اگر فکر کرده اید با تولید محتوایی دقیقا مثل رقبای تان توانایی موفقیت را دارید، سخت در اشتباه هستید. کمی خلاقیت همیشه کار شما را ساده تر خواهد کرد. پس به جای اینکه دائما از روی دست برندهای بزرگ تقلید کنید، کمی هم که شده به فکر موفقیت خودتان باشید. اینطوری سرنوشت بهتری در انتظارتان خواهد بود. ماجرا جالب شد، نه؟

صنعت مُد و پوشاک

صنعت مُد و پوشاک

حوزه دیگری که حسابی طرفدارهای زیادی در پینترست دارد، صنعت مُد و پوشاک است. احتمالا شما هم گاهی برای یافتن بهترین ست ها یا حتی ایده های جالب برای لباس پوشیدن سری به این پلتفرم اجتماعی زده اید. اگر یادتان باشد، در بخش های قبلی درباره امکان خرید مستقیم از درون پینترست را با هم مرور کردیم، خب ترکیب این دو مورد با هم به معنای فرصت های بازاریابی بی نظیر برای کسب و کارهای حوزه مد و پوشاک است. پس چرا دست روی دست گذاشته اید، همین حالا کارتان را شروع کرده و به طور جدی وارد عرصه بازاریابی در پینترست شوید. این امر به شما فرصت بسیار خوبی برای تعامل با مخاطب هدف خواهد داد. کافی است در این میان کمی کارتان را جدی گرفته و سلیقه مردم مختلف را در نظر داشته باشید. 

یادتان باشد، شما قرار نیست فقط مطابق سلیقه برخی از مشتریان تان عمل کنید؛ چراکه این امر به مرور زمان شما را بدل به یک برند کلیشه ای و به درد نخور خواهد کرد. در عوض بد نیست کمی کارتان را بر مدار تحلیل سلیقه های مختلف قرار دهید. اینطوری در بلندمدت بدل به برندی مشهور در صنعت پوشاک می شوید که همه عاشق همکاری یا خرید از شما هستند. ماجرا جالب شد، نه؟

صنعت خوراکی

صنعت خوراکی

بسیاری از برندهای تولیدکننده مواد غذایی و خوراکی های مختلف از مدت ها قبل در پینترست مشغول به کار شده اند. کافی است عبارت قهوه یا چای را در این پلتفرم سرچ کنید تا با کلی محتوای گوناگون و صدالبته چشم نواز رو به رو شوید. این امر به شما برای درک بهتر نسبت به برندهای فعال در پینترست کمک خواهد کرد. 

مطلب مرتبط: بازاریابی در پینترست با ایده های طلایی

یادتان باشد، شما نمی توانید بدون توجه به سلیقه کاربران وارد دنیای پینترست شوید. خب درباره برندهای صنعت خوراکی، آنها نیز خودشان را به سطح سایر کسب و کارها نزدیک کرده اند. یعنی سراغ محتوای بصری رفته و نمونه های بی نهایت خوبی از آن برای مخاطب شان ساخته اند. این امر به شما کمک می کند تا درک بی نهایت بهتری از فرآیند تعامل با مخاطب هدف در دنیای امروز به دست بیاورید. 

اگر قرار باشد هر برندی در فضای پینترست هر طور دوست دارد فعالیت کند، به احتمال زیاد بسیاری از برندها در همان روزهای اول با شکست های سنگین رو به رو خواهند شد. این در حالی است که تمرکز بر روی محتوای بصری به آنها کمک می کند تا ماجراجویی بی نهایت طولانی تری در بازار داشته باشند. 

استفاده از رنگ های اشتهاآور و صدالبته هیجان انگیز برای تولید محتوا در پینترست امری بی نهایت ضروری محسوب می شود. خب اگر شما به این مسئله مهم توجه نداشته باشید، خیلی زود کارتان با مشکلات اساسی رو به رو می شود. این در حالی است که چه بسا از همان ابتدا نیاز به نوع متفاوتی از فعالیت در بازار داشته باشید. این یعنی ترکیب رنگ‎ها با هم و صدالبته تولید محتوای باکیفیت همیشه به دادتان می رسد. 

صنعت مدیریت مراسم

صنعت مدیریت مراسم

مدیریت مراسم و برگزاری آن برای بسیاری از افراد حکم مرگ و زندگی را دارد. خب زوج جوانی که قصد ازدواج دارند، معمولا حساسیت زیادی نسبت به مراسم عروسی شان خواهند داشت. این مسئله درباره برندهای بزرگ نیز مصداق دارد. به همین خاطر صنعت مدیریت مراسم ها بدل به یکی از حوزه های داغ بازار شده است. 

شاید فکر کنید هر کسی در این دنیا امکان تبدیل شدن به برنامه ریز مراسمات را دارد. خب در این صورت باید بگوییم سخت در اشتباه هستید؛ چراکه در دنیای امروز تعداد بی نهایت کمی از افراد مهارت واقعی و مورد نیاز برای این کار را دارند. نکته ای که در این راستا باید مورد توجه قرار گیرد، آشنایی با انواع مراسم هاست. 

اینکه شما تا چه اندازه در زمینه برگزاری درست مراسم های مختلف مهارت دارید، نکته ای نیست که به این سادگی درباره اش تصمیم گیری کنیم. یک ایده خوب در این میان استفاده از ظرفیت پینترست برای نمایش ساز و کار موردنیاز در کارتان است. این امر به شما کمک می کند تا به مخاطب نشان دهید تا چه اندازه در زمینه تخصصی تان کارکشته محسوب می شوید. ماجرا جالب شد، نه؟

سخن پایانی

آشنایی با بازاریابی در پینترست

پینترست یکی از پلتفرم های بی نهایت جذاب در دنیا محسوب می شود. البته این شبکه اجتماعی در طول یک دهه اخیر تقریبا زیر سایه اینستاگرام بود. تا اینکه بالاخره تغییرات مهمی در روند فعالیتش ایجاد شد و کاربران نیز برای بارگذاری تصاویر مورد علاقه شان سراغ آن را گرفتند. علاقه رو به رشد کاربران نسبت به این پلتفرم زنگ خطر را برای سایر رقبا به صدا درآورده است. در این میان اگر شما به خوبی از ظرفیت بازاریابی پینترست سود ببرید، مشکلی از نظر تعامل با مخاطب هدف نخواهید داشت. به علاوه، تجربه ای ارزان تر از تولید محتوا نیز در دسترس تان خواهد بود. 

مطلب مرتبط: چطور در پینترست به فروش بالا دست پیدا کنیم؟

من و همکارانم در روزنامه فرصت امروز امیدواریم نکات مورد بحث در این مقاله کمکی هرچند کوچک به شما برای آشنایی با بازاریابی در پینترست کرده باشد. مثل همیشه اگر سوالی درباره نکات مورد بحث در مقاله داشتید، تعارف را کنار گذاشته و با ما در ارتباط باشید. 

منابع:

https://storychief.io

https://terezatoledo.com

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/rcErxg0o
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه