در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه بینالمللی مواد شوینده، پاککننده، بهداشتی، سلولزی و ماشینآلات وابسته (ایران بیوتی و کلین 95) در غرفه گروه شرکتهای سازیبا سه کارگاه آموزشی با محوریت نکات بهداشتی و آرایشی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی مجموعه عطرینه سازیبا این دورههای آموزشی با حضور پروفسور محمد رضا شاهبنده، توران چراغی و اسماعیل توحید در سه روز متوالی در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران برگزار شد.
نخستین دوره آموزشی نمایشگاه ایران بیوتی با محوریت تاریخچه اسانس و چگونگی تشخیص بو در محصولات شوینده، آزمونهای پایداری محصولات نهایی و دامنه و کاربرد این آزمونها برگزار شد.
اسماعیل توحید، کارشناس مواد شیمیایی در صنعت شوینده و آرایشی بهداشتی، لزوم انجام آزمونهای پایداری را با توجه به دامنه کاربرد اسانس مهم دانسته و انجام این آزمایشها را در راستای اطمینان از پایداری محصول در دوره عمر محصول، چه از نظر سازگاری مواد اولیه با یکدیگر، مواد اولیه و نوع بستهبندی و پایداری اقلام بستهبندی در شرایط مختلف آب و هوایی تعیینکننده دانست.
در دومین دوره آموزشی که در روز دوم نمایشگاه ایران بیوتی برگزار شد، توران چراغی بهعنوان مدرس دوره به اهمیت وجود واحد تحقیق و توسعه در سازمان اشاره کرده و از جمله کارکردهای این واحد را تعریف استراتژیهای درست سازمانی دانست که نقش تعیینکنندهای در رشد و توسعه سازمان دارند.
در این کارگاه که با حضور مدیران ارشد و صاحبان شرکتهای فعال در حوزه صنعت آرایشی و بهداشتی برگزار شد، صاحبنظران در مورد ضرورت وجودی و کارکردهای واحد تحقیق و توسعه استراتژیک در سازمان به بحث و تبادلنظر پرداختند.
در این نشست صاحبنظران با مقایسه تطبیقی استانداردهای جهانی و آنچه در کشورهای توسعهیافته جریان دارد با وضعیت موجود در کشور، در زمینه شاخصهای سنجش عملکرد و الگوهای چیدمان استراتژی صحیح در واحد تحقیق و توسعه سازمان دیدگاههای خود را به اشتراک گذاشتند.