فرض کنید در یک بعدازظهر تابستانی تصمیم گرفته اید باغچه ای در حیاط خانه تان بسازید. بذر دارید، خاک هست، آب هست، اما چیزی کم است: نقشه. بدون نقشه نمی دانید چه گیاهی را کجا بکارید، کی آبیاری کنید و چه وقت منتظر شکوفه ها باشید. بازاریابی محتوا هم شبیه همان باغچه است. بدون استراتژی، فقط وقت و انرژی را صرف می کنید، اما نه گل...
دنیای داستان سرایی برند مملو از تلاش هایی است که به جایی نرسیده اند. درست مثل آکادمی های فوتبالی که هزاران نوجوان با امید به تبدیل شدن به لیونل مسی یا کریستیانو رونالدو وارد آنها می شوند اما در نهایت تنها یکی یا دو نفر به سطح اول دنیا می رسند، اما چرا چنین وضعیتیبرای برندها روی می دهد؟ چون روایت موفق فقط داستان گ...
اگر بازاریابی را به عنوان قلب تپنده تعامل برند با مشتریان در نظر بگیریم، بدون شک این قلب در عصر حاضر با خون تازه ای به نام داده تغذیه می شود. در گذشته بسیاری از برندها با رویکردهای کلی و عمدتا تجربی تلاش می کردند توجه مشتریان را جلب کنند، اما با گذر زمان و ظهور فناوری های پیشرفته انتظار از برندها دیگر تنها خلاقیت نیست؛...
در دنیای امروز که مشتریان دیگر تنها به کیفیت محصول یا خدمات توجه نمی کنند، مفاهیمی چون اخلاق حرفه ای، صداقت و مسئولیت پذیری اجتماعی برندها به نکاتی کلیدی تبدیل شده اند. شاید در گذشته تنها ماموریت برندها تولید محصول و کسب سود بود، اما امروز جامعه انتظارات متفاوت تری از برندها دارد. از کمپین های زیست محیطی گرفته تا تلاش...
انسان ها از دیرباز بیش از هر چیز با داستان زندگی کرده اند؛ از قصه های شبانه کنار آتش گرفته تا افسانه های شفاهی قبایل تا فیلم های سینمایی امروز، داستان ها همیشه زبان مشترک ما بوده اند. دلیلش هم ساده است: داستان ها احساسات ما را درگیر می کنند، مفاهیم را ساده کرده و مهمتر از همه در ذهن می مانند. هیچ آدمی خاطره اش از یک نم...
اگر بازاریابی فقط تبلیغ کردن بود، امروز هر برندی باید قله موفقیت را فتح می کرد، اما واقعیت این است که در دنیایی پر از بنرهای چشمک زن، ویدئوهای پر زرق و برق و شعارهای بزرگ تنها برخی برندها هستند که صدای شان شنیده، داستان شان به دل نشسته و کمپین شان می شود تیتر رسانه ها و نقل مجلس ها. ماجرا جالب شد، نه؟ اینجاست که پ...