دوشنبه, 28 بهمن 1398 - 14:46

هتل (hotel) برگرفته از واژۀ فرانسوی hôtel است؛ که ریشۀ آن به واژۀ hôte (به معنای میزبان) برمی گردد. معادل فارسی این واژه، مهمانخانه است. هتل ها از اماکن اجاره ای محسوب می شوند که معمولا برای اقامت کوتاه مدت مسافران در نظر گرفته شده اند.

هتل و ستاره

ستاره های هتل بیانگر میزان کیفیت آن ها هستند. این مهم ترین معیار، برای تمامی هتل های جهان است که بر اساس استانداردهای خاصی تعریف می شود؛ از هتل یک ستاره گرفته تا هتل پنج ستاره.

شاید نام هتل های شش ستاره و هفت ستاره را هم شنیده باشید. باید بگوییم که این ستاره ها در آن استاندارد، در حال حاضر جایگاه واقعی ندارند و بیشتر جنبۀ تبلیغاتی در آن­ها مهم است.

رزرو هتل در شهر مشهد با تخفیف

دو سوال مهم:

ستاره های هتل چگونه تعیین می شوند؟ استانداردهای تعیین این ستاره ها چیست؟

در ادامه به این پرسشها پاسخ می دهیم.

اگر بر اساس میزان امکانات و نحوۀ سرویس دهی هتل ها را تقسیم کنیم با تعداد ستاره در هتل روبروییم:

امکانات هتل تک ستاره

سرویس بهداشتی و حمام در تمام اتاق های هتل موجود باشد.

تمامی اتاق­های هتل باید هر روز نظافت شود.

در هر اتاق هتل باید یک تلویزیون رنگیِ کنترل دار موجود باشد.

هر اتاق باید دارای میز و صندلی باشد.

در سرویس بهداشتی و حمام هتل باید صابون و شامپو موجود باشد.

هتل باید مجهز به بخش پذیرش دارای قابلیت رزرو اتاق باشد.

هر هتل تک ستاره در بخش پذیرش باید حداقل یک دستگاه دورنگار داشته باشد.

هتل باید تلفن عمومی برای استفادۀ مسافران داشته باشد.

از ساعات اولیه صبح تا ساعاتی پیش از ظهر، امکان صرف صبحانه برای مسافران در هتل بایستی موجود باشد. (معمولا برای این امکان هزینه های جداگانه ای دریافت می شود.)

در هتل باید امکان صرف نوشیدنی وجود داشته باشد.

هتل باید دارای سامانۀ پرداخت الکترونیکی باشد.

هتل های یک ستاره ممتاز (Superior Tourist): هتل های «یک ستاره ممتاز» دارای امکاناتی بیش از هتل های یک ستاره هستند ولی این امکانات به اندازه ای نیست که بتوان برای آن ستاره ای دیگر، در نظر گرفت. برای نمونه در هتل های «یک ستارۀ ممتاز» ممکن است، سرویس حمام و دستشويی مشابه هتل های یک ستاره باشد ولی در ساخت آن ها از مصالح و مواد مرغوب تری استفاده شود.

هتل دو ستاره

هر هتل دو ستاره، بایستی تمامی امکانات یک هتل تک ستاره را داشته باشد و علاوه بر آن:

باید رستوران هتل قابلیت صرف صبحانه داشته باشد.

کنار هر تخت خواب، یک چراغ مطالعه نصب شود.

سرویس بهداشتی و حمام، دارای ژل مخصوص شست و شوی بدن، مسواک و خمیردندان باشد.

به هر مسافر سه عدد حوله ارائه شود.

هر اتاق داری کمد مخصوص برای لباس باشد.

قابلیت پذیرش کارت اعتباری در هتل وجود داشته باشد.

هتل های دوستاره ممتاز (Superior Standard): این هتل ها حد فاصل میان هتل های دوستاره و سه ستاره هستند و عموما از نظر وسعت و تعداد اتاق از هتل های سه ستاره کوچک تر هستند. در این هتل ها امکاناتی بیش تر از هتل های دو ستارۀ معمولی به مسافران ارائه می شود.

هتل سه ستاره

یک هتل سه ستاره باید تمامی امکانات هتل دو ستاره را داشته باشد و علاوه بر آن:

قسمت پذیرش باید ۱۴ ساعته برای مشتریان فعال بوده باشد و در تمام طول شبانه روز نیز تلفن فعال داشته باشد.

قسمت پذیرش باید کارکنانی جهت جابجایی وسایل مسافران داشته باشد.

کارکنان اصلی قسمت پذیرش باید حداقل به دو زبان مسلط باشند.

هر اتاق هتل باید دارای تلفن باشد.

هر اتاق هتل باید امکانی برای صرف نوشیدنی داشته باشد.

در اتاق هتل یا سالن­ها باید امکان اتصال به اینترنت موجود باشد.

حمام داخل هتل باید به سرویس گرمایشی مجهز باشد و علاوه بر آن وسایل اصلاح و پیرایش در داخل حمام یا سرویس بهداشتی موجود باشد.

وجود آینۀ تمام قد، جعبۀ نخ و سوزن، جعبۀ واکس کفش، سرویس خشکشویی برای هر اتاق لازم و ضروری است.

هر مسافر می­تواند در این هتل­ها از یک بالشت و پتوی اضافه، استفاده کند.

مدیریت هتل باید دارای سامانۀ انتقادات و پیشنهادات و قسمت روابط عمومی باشد.

«هتل های سه ستاره ممتاز» (Superior Comfort): این هتل ها حد فاصل هتل های سه و چهار ستاره هستد.

هتل چهار ستاره

یک هتل چهار ستاره باید علاوه بر داشتن امکانات هتل سه ستاره شرایط زیر را هم داشته باشد:

دارای سامانۀ پذیرش ۱۸ ساعته باشد و تلفن هتل نیز به صورت شبانه روزی فعال باشد.

این هتل باید دارای سالن عمومی به همراه امکان صرف نوشیدنی و کافی شاپ باشد.

امکان صرف صبحانه در این هتل به درخواست مسافران می تواند در رستوران یا اتاق باشد.

خدمات دهی به اتاق­ها باید به صورت شبانه روزی انجام شود.

قسمت پذیرایی هتل باید دارای تمامی امکانات لازم باشد.

سرویس دستشویی و حمام باید به تمامی لوازم بهداشتی، پیرایشی و آرایشی مجهز باشد.

هر اتاق باید امکان دسترسی به اینترنت داشته باشد.

برای رزرو هتل در شهر مشهد با تخفیف می توانید به سایت تخفیفان به آدرس www.takhfifan.com مراجعه کنید و هتل و محل اقامت خود را را با تخفیف رزرو کنید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

شبکه های اجتماعی