شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

آغاز صادرات کوبا به آمریکا پس از 5 دهه

7 سال پیش ( 1395/10/18 )
پدیدآورنده : گلنوش محب علی  

کوبا پس از 50 سال، برای نخستین بار صادرات محصول خود به آمریکا را آغاز کرد. قرار است نخستین مرسوله صادراتی کوبا حامل 40 تن زغال  پس از 50 سال قطع رابطه در تاریخ 18 ژانویه به آمریکا ارسال شود؛ اقدامی که در جهت عادی سازی روابط این دو کشور قدم مهمی محسوب می شود؛ دو شرکت Cubaexport کوبایی و شرکت آمریکایی CoabanaTrading، روز پنجشنبه 5 ژانویه بر سر صادرات زغال کوبا به آمریکا به توافق رسیدند و قرارداد صادراتی را برای نخستین بار از سال 1962 تاکنون امضا کردند.

حجم صادراتی اندک اما اقدامی نمادین

باوجود اینکه کوبا تحت محاصره اقتصادی واشنگتن قرار گرفته است، اما به آمریکا زغال سنگ صادر خواهد کرد. به گزارش رسانه های دولتی کوبا، طبق شرایط این قرارداد قرار است محموله 40 تنی زغال ، با منشا گیاهان آفریقایی تا 18 ژانویه، دو روز پیش از آغاز رسمی ریاست جمهوری دونالد ترامپ به آمریکا فرستاده شود.

صادراتی که مبلغ آن 420 دلار به ازای هر تن است، گرچه مبلغی ناچیز است اما این اقدام بی سابقه پس از 50 سال قدم بزرگی در جهت آغاز فعالیت تجاری بین این دو کشور و برداشتن تحریم های سخت مالی و تجاری است. در حال حاضر، برخی محصولات تعاونی ها و شرکت های خصوصی مانند قهوه به کوبا وارد می شود. با این وجود، هنوز صادرات دخانیات، الکل و مواد معدنی که محصولات اصلی صادراتی این جزیره هستند، امکان پذیر نیست.

در این راستا، مدیر شرکت دولتی کوبا، ایزابل کانیا، خاطرنشان کرد: «این نخستین توافق ما است، اما امیدواریم که این روابط برای سال های بیشتری ادامه داشته باشد تا بتوانیم نه تنها زغال  بلکه دیگر محصولات مان از جمله عسل و قهوه را نیز به آمریکا صادر کنیم.»

710 میلیون دلار صادرات آمریکایی در سال 2008

رئیس شرکت مادر CoabanaTrading LLC به رسانه های کوبایی گفته است «این یک توافق بزرگ برای بهبود روابط این دو کشور است. چیزی که بیشتر از همه اهمیت دارد این است که این قرارداد به منزله چیدن یک آجر اضافی برای ساخت پل میان آمریکا و کوباست.»

در اوایل سال های 2000، مصادف با اواخر دولت بیل کلینتون بود که صادرات محصولات غذایی ایالات متحده به کوبا مجاز بود، اجازه واردات هم به این کشور داده شد. طی این تصمیم، 710 میلیون دلار محصولات آمریکایی در سال 2008 به کوبا صادر شد. پس از آن، با توجه به داده های رسمی کشور کوبا، به دلیل شرایط محدود پرداخت این مقدار در سال های 2014 و 2015 به ترتیب به 290 میلیون و 120 میلیون کاهش یافت.

منبع : فیگارو
برچسب ها : فرصت آزاد
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/5XhsIgby
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه