جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

اریک اشمیت که نقش مهمی در تبدیل کردن گوگل از استارت‎آپی در سیلیکون ولی به شرکتی غول آسا داشت، از ماه فوریه این شرکت را ترک کرده است.

به گزارش زومیت، اریک اشمیت زمانی مدیرعامل گوگل بود و نقش مهمی در تبدیل کردن شرکت به غول دنیای فناوری داشت. او یک استارت‎آپ کوچک در سیلیکون ولی را تحویل گرفت و بازیگری بی رقیب را به دنیای فناوری تحویل داد. او از چند سال پیش تنها به عنوان مشاور در آلفابت و گوگل فعالیت می کرد و ظاهرا اکنون تمامی مسئولیت ها را واگذار کرده است. خروج اشمیت را می توان جدیدترین تغییر مهم در ساختار پرسنلی گوگل و آلفابت دانست که به مرور خروج افراد فعال باسابقه را رقم می زند.

اریک اشمیت ترک گوگل

منبعی آگاه در گوگل و آلفابت ادعا می کند که اشمیت از ماه فوریه دیگر به عنوان مشاور در کنار آنها حضور ندارد. او که در سال ۲۰۰۱ به عنوان مدیرعامل گوگل انتخاب شده بود، پس از گذشت ۱۹ سال همکاری با غول دنیای فناوری از آن جدا شد. انتخاب اشمیت به عنوان مدیرعامل، به نوعی او را در نقش ناظر و مدیر اجرایی «بالغ» قرار می داد که ترکیب جوان بنیان گذاران یعنی لری پیج و سرگی برین را تکمیل می کرد. خروج کامل اشمیت از گوگل و آلفابت، سه سال پس از کناره گیری او از سمت ریاست هیأت مدیره رخ داد. درحال حاضر هیچ یک از نماینده های گوگل و اشمیت، اظهارنظری پیرامون اخبار نداشته اند.

خروج اشمیت از گوگل، قدمی دیگر را در مسیر تکامل گوگل نشان می دهد. مدیرعامل سابق گوگل زمانی از شرکت خارج شد که نگرانی ها پیرامون تداخل منافع او با شرکت به خاطر همکاری در پروژه های دولتی، افزایش یافت. پیج و برین، فارغ التحصیلان استنفورد که گوگل را در سال ۱۹۹۸ راه اندازی کردند، در انتهای سال گذشته مدیریت کل آلفابت و زیرمجموعه آن را به ساندار پیچای واگذار کردند. پیچای از سال ۲۰۱۵ مدیریت کسب وکار اصلی یعنی موتور جست وجو را برعهده داشت. از تغییرات اخیر دیگر در پرسنل گوگل می توان به بازنشستگی دیوید دروموند، مدیر حقوقی شرکت با ۱۴ سال سابقه اشاره کرد که به خاطر برخی انتقادها پیرامون روابط قبلی اش، به نوعی مجبور به ترک گوگل شد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/GFn0dxym
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه