شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

بازار سرمایه همچنان با فضایی مبهم و رو به افول و تا مشخص‌شدن نتایج دور بعدی مذاکرات هسته‌ای به نوعی در حالت انتظار به سر می‌برد و این امر به ادامه روند نزولی در آن منجر می‌شود. گروه‌هایی چون پتروشیمی، چندرشته‌ای صنعتی، فنی مهندسی، مالی، فلزی و معدنی در افت شاخص بیشترین تاثیر را داشتند.

روز گذشته شاخص کل در هشتمین روز پیاپی با افت مواجه شد و 157 واحد دیگر نزول داشت و در نهایت شاخص کل در ارتفاع 71 هزار و 665 واحدی توقف کرد. این مهم در حالی اتفاق افتاد که شاخص 30 شرکت بزرگ با 3 واحد، شاخص آزاد شناور با 198 واحد، شاخص بازار اول با 106 واحد، شاخص بازار دوم با 367 واحد و شاخص صنعت با 119 واحد نزول به کار خود پایان دادند. در پایان معاملات روز گذشته بازار سرمایه، 311 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 839 میلیارد تومان در 41 هزار نوبت معاملاتی دادوستد شد و ارزش بازاری بورس با روندی رو به کاهش به 325 هزار میلیارد تومان رسید.

در جریان معاملات روز گذشته بورس تهران، نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، سایپا و بانک صادرات بیشترین تاثیر مثبت را داشتند، اما هلدینگ‌های پتروشیمی تاثیر منفی بر شاخص داشتند. فرابورس هم شاخص کل با افت دو واحدی به 807 واحد رسید که هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، پتروشیمی زاگرس، ذوب‌آهن اصفهان، پتروشیمی مارون، فولاد ارفع، بانک خاورمیانه و نفت پاسارگاد بیشترین تاثیر منفی را داشتند. در این بازار اوراق امتیاز تسهیلات مسکن در بیشتر سررسیدها افزایش قیمت وجود داشت و به روند نزولی روزهای گذشته پایان داد.

در گروه خودرویی حمایت‌های مهمی اتفاق افتاد و این روند با صحبت‌های مدیرعامل سایپا مبنی بر واگذاری 20 درصد از سهام سرمایه‌گذاری سایپا و پارس خودرو در نهایت به صف خرید در نماد سایپا منجر شد.

در گروه ساختمانی نیز سرمایه‌گذاری مسكن زاینده رود در انتهای معاملات با صف خرید مواجه و 3.4 درصد مثبت شد. در گروه پتروشیمی نیز شاهد افت قیمتی تاپیکو به مرز 500 تومان بودیم و این روند با دیدی بلند‌مدت، قیمت‌های فعلی این سهم را ارزنده می‌کند.

در معاملات دیروز بازار سهام، صنایع پتروشیمی خلیج فارس با معاملاتی به ارزش بیش از 117 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را در بورس اوراق بهادار به خود اختصاص داد. شرکت ایران خودرو با 51 هزار میلیارد ریال و سرمایه‌گذاری مسکن زاینده رود با 49 هزار میلیارد ریال، دومین و سومین شرکت در جدول شرکت‌های با بیشترین ارزش معاملات بودند. پس از این سه شرکت، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی با 32 میلیارد ریال، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با 24 میلیارد ریال و سایپا با 20 میلیارد ریال، رتبه‌های چهارم تا ششم را به خود اختصاص دادند. توسعه خدمات دریایی و بندری سینا با ارزش 18 میلیارد ریال، گروه مپنا با 16 میلیارد ریال، بانک صادرات با 14 میلیارد ریال و فولاد مبارکه اصفهان با 14 میلیارد ریال هم در گروه 10 شرکتی قرار گرفتند که امروز بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

همچنین شرکت‌های ایران گچ، پشم‌بافی توس، تولی‌پرس، صنعتی و شیمیایی رنگین و گروه صنعتی سدید در بازار پایه فرابورس ایران درج شدند. این شرکت‌ها به ترتیب در زمینه تولید سیمان، آهک وگچ، منسوجات، محصولات شیمیایی و فلزات اساسی فعالیت می‌کنند. علت انتقال این پنج شرکت به بازار پایه فرابورس، سودآور نبودن، نداشتن سهام شناور آزاد و زیان‌ده‌بودن هستند که باعث اخراج شرکت‌ها از بورس می‌شوند.

تشکیل شورایی در وزارت امور اقتصاد و دارایی با زیر شاخه‌هایی از جمله بازار سرمایه برای برنامه پنج‌ساله ششم توسعه کشور از خبر‌های مهم دیروز بود. قرار بر این است که این کمیته درباره بازار سرمایه با حضور معاون وزیر اقتصاد و برخی مدیران مرتبط در سازمان بورس از جمله مدیران بورس‌ها، اعضای شورای‌عالی بورس، مدیران ارشد شرکت‌های بزرگ حقوقی و سپرده‌‌گذاری مرکزی تسویه وجوه و اوراق بهادار پیرامون برنامه ششم کشور تشکیل جلسه دهد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/kAGbu94D
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکس
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه