جمعه, ۲۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 17 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

بازیافت بلند پروازانه زباله

7 سال پیش ( 1395/9/23 )
 

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که بازیافت زباله ها چقدر مفید است یا اصلا چرا مفید است؟ تبدیل پلاستیک های کهنه به سوخت، گرم کردن منزل از طریق پوست سیب زمینی، تهیه لباس از بطری های بازیافتی و... از جمله امکاناتی است که بازیافت زباله ها برای بشر به ارمغان می آورد.

می توانید کشوری را تصور کنید که در آن تقریبا 100درصد از زباله ها بازیافت می شوند؟ ساکنان این کشور می توانند یک سوم از نیروی برق خود را با استفاده از این پسماند ها تامین کنند و در محله هایی که به طور کامل از زباله های خانگی گرم می شوند، زندگی کنند.

برای حمل و نقل از اتوبوس هایی استفاده کنند که با متان حرکت می کنند، که آنها نیز از زباله های خانگی تولید شده اند. کشوری که در آن اکثر مواد اولیه استفاده شده در صنعت -کاغذ، فولاد یا حتی پلاستیک- به طور مستقیم از سطل های آشغال مهیا می شود. آیا این طرح ریزی آرمانی از فرانسه ای سبز در آخر این قرن است؟ یا مدل طراحی شده برای نشان دادن مزایای توسعه پایدار است؟ هیچ یک از این دو؛ این کشور وجود دارد! نامش سوئد است و چشم تمام کره زمین به او خیره مانده. کشور فرانسه نیز می تواند مانند سوئد به نظر بیاید. . . اما طی 15 سال آتی.

چالش سرمایه اقتصادی

پتانسیل پنهان در ضایعات به گونه ای است که صنایع بزرگ را در کشور های جهان و از جمله فرانسه بسیج کرده است. تبدیل بطری های آب معدنی به کت های زمستانی یا تُستر از کار افتاده به یک کتری برقی از روش های زیست محیطی است که مانع از اشباع شدن محل های دفن زباله می شود؛ این امر موجب پیدایش یک بخش بزرگ اقتصادی است.

ژان مارک بورسیه، معاون مدیر کل موسسه Suez (گروه صنعتی فرانسوی - بلژیکی که یکی از رهبران جهانی در زمینه انرژی و محیط زیست است)، مسئول زباله های رادیواکتیو در اروپا، اظهار می دارد: «در حالی که جمعیت جهان رو به افزایش است، در حالی که منابع رو به اتمام هستند و در حالی که تهدید افزایش قیمت مواد اولیه هر لحظه ممکن است، استفاده مجدد از زباله ها، از اهمیتی حیاتی برای اقتصاد ما برخوردار است.»

در فرانسه هر شهروند 475 کیلوگرم زباله خانگی در هر سال تولید می کند، به عبارتی، در سراسر کشور، در مجموع 31 میلیون تن مواد اولیه قابل بازیافت دور انداخته می شود، مسئله ای که صنعتگران را وا می دارد تا به ضرورت اقتصاد مدور، که براساس یک چرخه چهار مرحله ای است، کمک کنند؛ تولید، استفاده، مرتب سازی، بازیافت.

در حالی که در آن سوی دنیا، اقتصاد قدیمی خطی برقرار است که در آن به دور ریختن زباله ها کفایت می کنند! حتی دولت نیز در این بازی سهیم است، چرا که قانون انتقال انرژی طی همین تابستان به تصویب رسید که در این قانون یک فصل کامل به انتقال انرژی اختصاص داده شده و مجموعه اهداف بلند پروازانه ای است که به زباله های خانگی ارج می نهد.

امروزه، فرانسه نیمی از زباله هایش را بازیافت می کند؛ نرخی که در سطح متوسط اروپا قرار می گیرد. امیدوارانه است، اما می تواند بهتر از این باشد! با قانون انتقال انرژی، باید این میزان به 55درصد در سال 2020 و سپس 65درصد در سال 2025 برسد.

در همین حال، اتحادیه اروپا در تدارک این است که میزان بازیافت زباله های خانگی را تا سال 2030 به 70درصد برساند. متیو هستین Mathieu Hestin، مسئول بخش توسعه پایدار در شرکت دیلویت Deloitte (بزرگ ترین شرکت ارائه خدمات حرفه ای در جهان) می گوید: «ما در حال حاضر شیشه، کاغذ یا فولاد و آلومینیوم را به درستی بازیافت می کنیم. با این حال، تلاش بسیار بزرگی باید برای پلاستیک ها و زباله های آلی انجام گیرد.»

بهبود روش های جمع آوری

به صورت عینی، خاک شیشه - یعنی شیشه پودر شده بعد از جمع آوری - تا به حال 60درصد از مواد اولیه استفاده شده توسط صنعت شیشه سازی را تامین کرده است. همین روند برای کاغذ و مقوا های جمع آوری شده نیز برقرار است، به طوری که 60درصد از الیاف پردازش شده توسط صنعت کاغذ و حتی 100درصد از الیاف را برای تولید مقوا مهیا کرده است.

برچسب ها : فرصت آزاد
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/DtQuhi9X
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه