جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

بیکارها در فنلاند حقوق می گیرند

7 سال پیش ( 1395/10/15 )
پدیدآورنده : سارا گلچین  

فنلاند نخستین کشور در اروپا است که تصمیم به پرداخت حقوق ثابت به جمعیت بیکار این کشور گرفته است. براین اساس بیکارهای فنلاندی از این پس ماهانه حقوق ثابت ۵۶۰ یورو معادل ۵۸۷ دلار را خواهند گرفت. امید دولت فنلاند این است که با این تجربه اجتماعی خط قرمزهای دولت کاهش یابد، فقر کم شود و احتمال اشتغال بالاتر رود.

اولی کانگاس از آژانس دولتی Kela فنلاند روز دوشنبه در این باره گفت که پرداخت این پول به ۲هزار نفر از بیکاران این کشور که به صورت تصادفی انتخاب می شوند از اول ژانویه کلید می خورد. این ۲هزار بیکار خوش شانس هر ماه ۵۶۰ یورو دریافت می کنند و نیازی به ارائه گزارش درباره نحوه خرج کردن این پول به دولت را ندارند. اگر هرگونه مزایایی به این شهروندان تعلق گیرد از مقدار پول نقد دریافتی آنها کسر خواهد شد.

داده های رسمی نشان می دهد که متوسط درآمد بخش خصوصی در فنلاند در هر ماه ۳۵۰۰ یورو است.

کانگاس گفته که ایده این طرح با هدف رفع مشکلاتی است که سر راه بیکاران مانع ایجاد می کند. در واقع مقامات رسمی فنلاند با این کار به دنبال از میان برداشتن ترس مردم نسبت به ازدست رفتن چیزهایی هستند که برای شان اهمیت دارد. او همچنین اضافه کرده که افراد انتخاب شده حتی اگر شغلی هم پیدا کنند بازهم حقوق ماهانه پایه شان قطع نخواهد شد.

یک فرد بیکار اکنون در هر کجای دنیا که باشد، ممکن است از اینکه وارد شغلی با درآمد کم یا کوتاه مدت شود، هراس داشته باشد. در فنلاند هم اوضاع دقیقا به همین ترتیب است، در این کشور اگرچه سیستم امنیت اجتماعی سخاوتمندانه تعریف شده اما پیچیدگی های زیادی هم دارد. به همین خاطر جوانان بیکار این کشور از اینکه با از دست دادن شغل خود امنیت و آرامش شان را از دست دهند، وحشت دارند.

کانگاس می گوید: «خیلی جالب است که ببینیم دریافت کنندگان این حقوق پایه پس از رسیدن به این پول چه رفتاری از خود نشان می دهند. آیا این تجربه شجاعت لازم را به آنها می دهد تا مشاغل مختلف را آزمایش کنند؟ یا آن طور که منتقدان می گویند، این کار آنها را با علم به اینکه یک حقوق پایه بدون انجام هیچ کاری دارند، تنبل تر می کند؟»

نرخ بیکای فنلاند که تنها ۵/۵ میلیون نفر جمعیت دارد، در نوامبر سال ۲۰۱۶ میلادی 8/1 درصد گزارش شده است. این یعنی ۲۱۳ هزار نفر در این کشور بیکار هستند. این رقم نسبت به سال پیش از آن تغییری نداشته است.

این طرح بخشی از اقدامات دولت راستگرای فنلاند و نخست وزیر آن جوها سیپیلا برای رفع مشکل بیکاری در این کشور است.

کانگاس می گوید که تجربه پرداخت حقوق ثابت به جوانان بیکار ممکن است در فنلاند بعدها گسترش یابد و دیگر گروه های کم درآمد جامعه را نیز دربرگیرد. در طرح های گسترده تر در فنلاند افراد دارای شغل مستقل، کارآفرینان کسب وکارهای کوچک و کارگران پاره وقت را در برخواهد گرفت.

به این ترتیب دولت فنلاند در مجموع به بیکاران انتخاب شده در این کشور ۵۸۷هزار یورو پول پرداخت می کند.

فنلاند یکی از کشورهای منطقه اسکاندیناوی در شمال اروپا است. این کشور اگرچه به عنوان یکی از کشورهای عضو منطقه یورو رسماً در رکود به سر می برد اما در مجموع وضعیتش از سایر کشورهای منطقه یورو بهتر است. اقتصاد این کشور وابستگی زیادی به صادرات دارد. بنابراین بحران در کشورهای واردکننده کالا و خدمات به فنلاند روی اقتصاد این کشور هم تأثیر می گذارد.

جالب است بدانید که فنلاند یکی از پاک ترین کشورهای جهان به لحاظ اقتصادی است و این کشور در کنار کشورهای چون نیوزیلند و دانمارک سال های زیادی نمونه کشورهایی هستند که فساد در اقتصادشان تقریباً راهی ندارد.

برچسب ها : فرصت آزاد
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/QGix75bM
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه