پنجشنبه, ۹ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 28 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

تغییر نگرش منفی مشتریان به نگرش مثبت

9 سال پیش ( 1393/6/11 )
پدیدآورنده : حامد تقوی  

 طرح شکایات یک امر عادی است و شکایت از شما یا کسب‌و‌کارتان کاملا اجتناب‌ناپذیر است. اگر شکایت یک مشتری را که به‌صورت آنلاین در اینترنت قرار می‌گیرد به سرعت و به‌صورت دوستانه حل‌و‌فصل کنیم، در اکثر مواقع نگرش مشتری مثبت خواهد شد.
 برای تبدیل نگرش منفی مشتریان به نگرش مثبت، اول باید یک برنامه نظارتی بر وب را در اختیار بگیرید تا از اظهارنظرهایی که در مورد شما و حرفه شما می‌شود، مطلع شوید.

باید هر لحظه آماده باشید تا به سرعت و کاملا حرفه‌ای به تمام اظهار‌نظرهای منفی پاسخ مناسب دهید. یک نفر را مامور نظارت بر اینترنت کنید تا اظهارنظرهایی را که در مورد شما کسب‌و‌کارتان می‌کنند، پیدا کند و پاسخ مناسب را به آنها بدهد.
 به طور ایده‌آل چندین مشتری وفادار دارید که در شرایط بحرانی با تمایل خود آماده دفاع از شما هستند. اگر حرفه شما مورد اعتماد باشد و با مشتریان درجه یک خود ارتباط تنگاتنگ داشته باشید، پس از اینکه یک اظهارنظر منفی و غیر‌منصفانه را در معرض دید طرفداران وفادار خود قرار دادید، اگر از آنها بخواهید با قرار دادن بازخوردهای صادقانه در مقابل آن اظهارنظر، به آن پاسخ دهند، این درخواست کاملا منطقی است. نظرات مثبت گروهی از مشتریان وفادار که در صفحه حاوی نظرات منفی قرار می‌گیرد، به خوبی آن را خنثی می‌کند، به‌خصوص اگر مستقیما به دغدغه‌های آن مشتری ناراضی اشاره کند.

 


 اغلب اوقات می‌توانید با رفتاری بی‌ریا و صادقانه مشتری ناراضی را آرام کنید. اگر یک مقام ارشد در شرکت، شخصا با مشتری عصبانی تماس بگیرد و با رفتار مناسب با وی سخن بگوید، می‌تواند ناراحتی شدید او را خنثی کند. به محض اینکه مشتری راضی شد، کم‌کم می‌توانید از او درخواست کنید تا اظهارنظر منفی خود را تغییر دهد یا به کلی آن را از سایت بردارد. مراقب باشید طوری رفتار نکنید که احساس شود در فکر رشوه دادن هستید. اشتباه پیش آمده را اصلاح کنید و نشان دهید که اعتبار آنلاین تا چه اندازه‌ای برای کسب‌و‌کارتان حائز اهمیت است. از مشتریان بخواهید تا شما را در صیانت از موفقیت‌های به‌دست آمده یاری کنند. اکثر مردم به این موضوع روی خوش نشان می‌دهند و از اینکه از آنها تقاضای کمک شود، خوشحال می‌شوند.
 بازخوردهای منفی که روی سایت‌ها قرار می‌گیرند، غالبا قابل جایگزینی و حذف نیستند، اما حداقل اطمینان حاصل کنید که یک اظهارنظر مثبت از همان مشتری یا از سوی مشتریان دیگر در کنار اظهارنظر منفی قرار گرفته باشد. در شرایط بحرانی‌تر سعی کنید میان مخالفان و طرفداران کسب‌و‌کار خود یک مناظره کوچک راه بیندازید. این مسئله می‌تواند موجب شود که به خاطر وجود کلمات کلیدی مربوط به حوزه کاری‌تان در آن مناظره ساده، چندین سال در صفحه نخست Google باقی بمانید. به این ترتیب هر کس که به تازگی می‌خواهد وارد وب‌سایت شما شود، از این مناظره آگاهی پیدا می‌کند و یک مناظره ساده آنلاین که در چند روز انجام شده، تا چند سال کسب‌و‌کار شما را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.
 همیشه برای مواجهه با این قبیل موقعیت‌های غیر‌قابل پیش‌بینی، آمادگی داشته باشید. هنگامی که یک مشتری شکایت می‌کند، اگر پیغام «در حال پیگیری» را بالای شکایت مطرح شده قرار دهید و مشکل پیش‌آمده را حل کنید، نه تنها مشکلی پیش نخواهد آمد، بلکه این کار باعث می‌شود تا اعتبار شما در هفته‌ها، ماه‌ها یا سال‌های آتی در نزد مشتریان آینده‌ای که این تغییر را مشاهده می‌کنند، افزایش یابد.

در شماره بعدی بخوانید
رسیدگی به شکایات مشتریان

برچسب ها : بازاریابی مجانی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/8BOmKIqo
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه