پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
کبیری: سایر بانک ها همانند پاسارگاد از پروژه های تولیدی و صنعتی حمایت کنند

تقدیر عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از عملکرد بانک پاسارگاد

4 سال پیش ( 1398/7/1 )
 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت بانک پاسارگاد علی رغم آماج انتقادات و مشکلات اقتصادی موجود در کشور با مدیریت فردی باتجربه وکارآمد توانسته کارنامه درخشانی از خود بر جای گذارد و با حمایت و راه اندازی پروژه های صنعتی و تولیدی و ایجاد اشتغال در سطوح مختلف جامعه موفق عمل کند و باعث رشد اقتصادی و روند بهبود در حوزه صنعت و تولید در ایران باشد که این امر خصوصا در شرایط کنونی قابل تقدیر است.

سید تقی کبیری، نماینده مردم خوی در گفت وگو با شمانیوز، ادامه داد: اولین و مهمترین نیاز واحدهای تولیدی به ویژه در حوزه معدن و صنعت طبق بررسی های انجام گرفته مبحث مالی و تامین اعتبارات و تسهیلات است که باید در اختیار آنها قرار گیرد و با توجه به تعطیلی بسیاری از بنگاه های تولیدی و صنعتی به دلیل مشکلات مالی، عدم تامین مواد اولیه، مدیریت ناصحیح و... نقش بانک ها را به عنوان بازوی حمایتی کاملا برجسته می سازد.

حمایت بانک پاسارگاد از پروژه های تولیدی و صنعتی

کبیری با بیان اینکه فلسفه وجودی بانک ها تامین رونق و شکوفایی اقتصاد است که خروجی آن ایجاد اشتغال، گردش منابع مالی و کاهش آمار بیکاری است، افزود: با توجه به اینکه تحریم ها در درجه اول بخش صنعت و تولید را مورد هدف قرار می دهند، از این جهت نیز وظایف بانک ها و نهادهای مالی دستخوش تغییرات می شوند و اهمیت ویژه ای پیدا می کنند.

نماینده مردم خوی و چایپاره اضافه کرد: عمده این تغییرات با توجه به فلسفه وجودی بانک ها قابل تبیین است اگر بپذیریم مهم ترین وظیفه یک بانک تجاری حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط است و حمایت از بنگاه های بزرگ و توسعه صنعتی نیز بیشتر در حوزه فعالیت بانک های تخصصی طبقه بندی می شود، درک جایگاه و نقش بانک ها در شرایط تحریم چندان دشوار نخواهد بود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بانک ها می توانند با جذب سرمایه بیشتر و شرکت در پروژه های مهم صنعتی کشور، هم به سوددهی برای بانک خود برسند و هم به پیشرفت پروژه کمک کنند که باعث رشد و حمایت از تولید و اشتغال زایی خواهد شد.

کبیری با اشاره به عملکرد مثبت گروه مالی پاسارگاد در حمایت از پروژه های بزرگ صنعتی، تخصصی و معدنی کشور به ایجاد بزرگترین شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه «میدکو» اشاره کرد و گفت: «میدکو» با هدف سرمایه گذاری در بخش معادن و صنایع معدنی کشور و ایجاد اشتغال 15 هزار نفری توسط حمایت های بانک پاسارگاد تشکیل شده است.

به گفته وی، شرکت معدنی و صنعتی «میدکو» حتی در تحریم ها عقب ننشسته و با درایت و مدیریت مدیران باتجربه در رأس آنها دکتر پورمند توانسته روند رو به رشدی را در جهت رشد و شکوفایی اقتصاد حوزه صنعت و معدن داشته باشد.

کبیری با اشاره به افتتاح پروژه کارخانه فرآوری زغال سنگ در طبس که با حمایت بانک پاسارگارد آغاز به کار کرد، گفت: تمامی بانک ها باید در راستای رسالت های خود در این حوزه اقدامات سازنده انجام دهند و اقتصاد رو به رشدی را رقم بزنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: توجه به بخش صنعت، رونق تولید و چرخیدن چرخ صنعت کشور و توجه به اشتغال زایی بسیار مهم است و بانک ها در حمایت از این بخش نقش مهمی دارند چراکه پشتوانه بسیار خوبی برای بقای صنعت و معادن کشور هستند و صنعت از جمله بخش هایی است که نیاز به حمایت مالی و استفاده از منابع پولی دارد.

او درخصوص کارآفرینی و استفاده از نیروهای باتجربه اشاره ای به اشتغال زایی 40هزار نفره گروه مالی پاسارگاد در حوزه های مختلف انرژی، مالی و صنعت و معدن و بخش های تولیدی کرد و گفت: این پیشرفت و حمایت های تاثیرگذار نتیجه زحمات مدیرانی مدبر و در رأس آنها دکتر مجید قاسمی است که علی رغم مشکلات و آماج انتقادهای وارده بر این بنگاه اقتصادی با تکیه بر دانش مبتنی بر تجربه بانکی خود در این حوزه موفق عمل کرده و سالیان متمادی سکان این بانک را قدرتمندانه به دست گرفته و از انجام وظایف خود عقب ننشسته است.

سید تقی کبیری در پایان گفت: با توجه به سابقه مدیریتی دکتر مجید قاسمی در بانک مرکزی، ایشان با استفاده از تجربیات چندین ساله و کارنامه درخشان خود توانسته است مدبرانه این بنگاه اقتصادی را به سمت انجام رسالت های واقعی خود هدایت کرده و در این حوزه موفق عمل نماید و کارنامه درخشانی از خود به جای گذارد که قابل تقدیر و تشکر است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/bJMytWkK
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه