جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

شركت تحقیقاتى Wealth-X به تازگى فهرست سالانه میلیاردها را منتشر كرده است؛ فهرستى كه عادات و احوال مختلف ٢٤٧٣ میلیاردر دنیا را شناسایى و تحلیل مى كند، به عنوان مثال رایج ترین سرگرمى ها و مناطقى كه ثروتمندترین هاى دنیا در آن سكونت دارند. اروپا با ٨٠٧ نفر، خانه اكثر میلیاردرهاى دنیاست، آسیا با ٦٤٥ نفر و آمریكاى شمالى با ٦٢٨ نفر. 

اما در مجموع ثروت میلیاردرهاى آمریكاى شمالى، به لطف سرمایه 77.1 میلیارد دلارى بیل گیتس، یكى از پایه گذاران مایكروسافت كه همچنان ثروتمندترین انسان روى زمین است، بالغ بر 2.56 هزار میلیارد دلار است و از ثروت میلیاردرهاى مناطق دیگر دنیا بیشتر.

اروپا، آسیا، آمریكاى لاتین و كارائیب، خاورمیانه، آفریقا و اقیانوسیه هم هر كدام خانه غول هاى صنایع مختلف هستند و Wealth-X ثروتمندترین فرد هر منطقه را شناسایى كرده است.

اقیانوسیه: جینا رینهارت

ثروت: 9.5 میلیارد دلار

كشور: استرالیا

صنعت: معدن

ثروتمندترین فرد استرالیا جینا رینهارت، غول صنعت معدن است. خانواده او یكى از بزرگ ترین مالکان این كشور بود. پدرش بخش زیادى از ثروتش را در دهه ٥٠ میلادى با راه اندازى یك تجارت آینده دار سنگ آهن كه بعدها تبدیل به شركت

Hancock Prospecting شد، افزایش داد. رینهارت ٦٢ ساله در ثروت به دنیا آمد اما توانست آن را با ایجاد شراكت میان هنكاك و Rio Tinto، غول منابع طبیعى و راه اندازى یك پروژه وسیع سنگ آهن به نام Hope Downs گسترش دهد.

آفریقا: آلیكو دانگوته

ثروت: 10.4 میلیارد دلار

كشور: نیجریه

صنعت: سرمایه گذارى هاى متنوع

این تاجر نیجریایى در ٢٠ سالگى از عمویش پول قرض گرفت تا كسب و كار مرتبط با معامله كالا، سیمان و مصالح ساختمانى راه بیندازد. او بلافاصله در دوره شكوفایى اقتصادى كشورش كسب و كارش را به واردات خودرو گسترش داد. چهار سال بعد، در سال ١٩٨١، او گروه Dangote، یك شركت خوشه اى را كه در حال حاضر در زمینه هاى مختلف از مواد غذایى گرفته تا تولید پلاستیك، املاك، ارتباط از راه دور، فلز، نفت و گاز فعالیت مى كند، تأسیس كرد.

بخش زیادى از ثروت دانگوته ٥٩ ساله از سهامش در سیمان دانگوته كه به صورت عمومى در بازار سهام نیجریه خرید و فروش مى شود و ارزشى بالغ بر 9.5 میلیارد دلار دارد، به دستآمده است.

خاورمیانه: ولید بن طلال آل سعود

ثروت: 19.7 میلیارد دلار

كشور: عربستان سعودى

صنعت: سرمایه گذارى هاى متنوع

شاهزاده الولید، نوه عبدالعزیز آل سعود، اولین پادشاه عربستان سعودى ثروت خود را از سرمایه گذارى هاى هوشمندانه در یك سرى شركت هاى مختلف در ایالات متحده و خاورمیانه به دست آورد.

الولید ٦١ ساله شركتKingdom Holding را در سال ١٩٨٠ تأسیس كرد و از آن زمان تاكنون در همه چیز از املاك تا سرگرمى و آموزش سرمایه گذارى كرده و در توییتر، تایم وارنر و موتورولا سهام دارد.

آمریكاى لاتین و كارائیب: كارلوس اسلیم

ثروت: 30.7 میلیارد دلار

كشور: مكزیك

صنعت: ارتباطات

ثروتمندترین فرد مكزیك تحت شركت خوشه اى اش كه Grupo Carso نام دارد، صاحب بیش از ٢٠٠ شركت در سرزمین مادرى اش است، پسر یك كارآفرین مكزیكى كه بعد از مرگ پدر، تجارت املاك و خرده فروشى او را به ارث برده است.

اسلیم ٧٦ ساله بعد از گرفتن مدرك تحصیلى در رشته مهندسى شهرى، در دهه هاى ٦٠، ٧٠ و ٨٠ میلادى دست به فعالیت هاى متنوعى زد و حالا اقتصاد مكزیك روى دست هاى او مى چرخد.

آسیا: ونگ جیانلین

ثروت: ٣٤ میلیارد دلار

كشور: چین

صنعت: املاك

ونگ جیانلین ٦١ ساله غول املاك چین است كه پیش از ورود به دنیاى تجارت، از سال ١٩٧٠ تا ١٩٨٦ در ارتش كشورش خدمت مى كرده است. او در بسیارى از بخش ها دست دارد و نامش از طریق شركت خوشه اى Dalian Wanda Group بر صدها شركت از جمله Sunseeker، شركت بریتانیایى سازنده كشتى تفریحى و شركت سرگرمىAMC آمریكا ثبت شده است.

بخشى از سرمایه گذارى هاى بزرگ ونگ در آن سوى آب هاست؛ از جمله پروژه هاى توسعه املاك در سیدنى و مادرید.

این تاجر چینى گوشه چشمى به سرمایه گذارى در صنعت فیلم هم دارد. در سال جارى شركتLegendary Entertainment، تهیه كننده فیلم «پارك ژوراسیك» ساخته استیون اسپیلبرگ و «شوالیه سیاه» ساخته كریستوفر نولان را به قیمت 5/3 میلیارد دلار وجه نقد خرید. او قصد دارد در شركت پارامونت، یكى از خاطره سازترین استودیوهاى فیلمسازى در تاریخ آمریكا هم سرمایه گذارى كند.

اروپا: آمانسیر اورتگا

ثروت: 71.3 میلیارد دلار

كشور: اسپانیا

صنعت: خرده فروشى

آمانچیو اورتگا ٨٠ ساله به لطف قدرتى كه در صنعت مد اسپانیا دارد، دومین فرد ثروتمند دنیا به شمار مى رود. او كارش را به عنوان یك شاگرد مغازه سرویس بر در یك لباس فروشى محلى در سن ١٤ سالگى آغاز كرد و حالا صاحب یكى از بزرگ ترین امپراتورى هاى صنعت مد در دنیاست. او صاحب زارا، برند معروف صنعت مد است.

اورتگا با وجود ثروت بى انتهایى كه دارد، متواضعانه زندگى مى كند. این میلیاردر اسپانیایى هنوز با نیروهایش در كافه شركت غذا مى خورد و همچنان به پوشش ساده پیراهن سفید و كت آبى وفادار مانده است.

آمریكاى شمالى: بیل گیتس

ثروت: 77.1 میلیارد دلار

كشور: ایالات متحده

صنعت: فناورى

بیل گیتس در ٢٠ سالگى به همراه پل آلن، دوست بچگى هایش مایكروسافت را راه انداخت. چند ماه پیش از تولد ٣١ سالگى اش، نام این شركت بر سر زبان ها افتاد و گیتس میلیاردر شد.

او تا سال ٢٠٠٠، مدیر عامل این غول نرم افزارى بود و تا سال ٢٠١٤ رئیس و بزرگ ترین سهامدار این شركت هم ماند. البته هنوز بر صندلى اش در هیأت مدیره مى نشیند، اما دیگر به صورت فعالانه در مایكروسافت مشاركت ندارد.

گیتس ٦٠ ساله این روزها زمان زیادى را صرف بخشیدن پولش مى كند. او حالا به همراه همسرش بنیاد بیل و ملیندا گیتس را كه یكى از قدرتمندترین خیریه هاى دنیاست، اداره مى كند؛ بنیادى كه مى خواهد میلیون ها نفر را با تمركز بر پایین آوردن آمار ایدز، مالاریا و سایر بیمارى هاى عفونى از فقر نجات دهد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/vdSK5jEs
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه