جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

دولت بریتانیا به عموم مردم این کشور اعلام کرد پیش از ورود سکه جدید و بی ارزش شدن پول های خود برای پس انداز کردن خود فکری کنند.

یکی از مقامات وزارت خزانه داری بریتانیا روز یکشنبه اعلام کرد که سکه های 12 وجهی پوند روز 28 مارس 2017 وارد چرخه پولی این کشور خواهد شد. این یعنی تمامی سکه های موجود در روز 15 اکتبر امسال بی ارزش خواهد شد.

دولت بریتانیا پیش بینی کرده است که 1/3 میلیارد پوند (1/6 میلیارد دلار) ثروت در خانه های مردم بریتانیا و در قلک های شان نگهدای می شود که یک سوم آن یعنی 433میلیون پوند آن سکه هایی است که به زودی بی ارزش می شوند. این سکه ها تا تاریخ تعیین شده در اکتبر امسال باید هزینه شده یا به بانک بازگردانده شوند تا بی ارزش نشوند.

دیوید گاک، مقام وزارت خزانه داری آمریکا گفت: «پیام ما روشن  است؛ اگر یک سکه گرد یک پوندی در کیف پول یا خانه تان دارید، آن را خرج کنید یا قبل از 15 اکتبر به بانک برگردانید.»

سکه جدید در ماه مارس 2016 رونمایی شد و جورج اوسبورن، رئیس خزانه داری این کشور آن را «امن ترین سکه در چرخه در همه جای جهان» توصیف کرد. این سکه 12 وجهی است و یک تصویر هولوگرام مانند زیر سر ملکه دارد که با نگاه کردن از زوایای مختلف سکه از نماد '£' به عدد «1» تغییر می کند.

بیش از 1/5 میلیارد سکه پوند جدید ضرب شده اند که این یعنی در دقیقه 2هزار سکه ضرب شده است. برخی سکه های دایره شکل بازگردانده شده به بانک ها از سوی مردم، ذوب شده و برای ضرب سکه های جدید از آنها استفاده خواهد شد.

گاک گفت: «این یک لحظه تاریخی است چون این نخستین بار از سال 1983 است که ما یک سکه یک پوندی جدید معرفی کرده ایم و جعل کردن آن سخت تر از تمام نمونه های قبلی است.»

برچسب ها : فرصت آزاد
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/U0OtuRhZ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه