جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

زنجیره تولید مافیا را از هم می‌گسلاند

9 سال پیش ( 1393/9/11 )
پدیدآورنده : حسن رکنی  

قیمت مرغ براساس بازار عرضه و تقاضا تنظیم می‌شود و نرخ خرید تضمینی برای آن اعلام نمی‌شود. تنها درصورتی‌که قیمت مرغ به پایین‌تر از کف بازار سقوط کند، شرکت پشتیبانی امور دام وظیفه دارد وارد بازار شود و با خرید مرغ با قیمت بالاتر نسبت به تنظیم بازار و تامین ذخایر استراتژیک اقدام کند. در ماه‌های اخیر که میزان تولید و عرضه مرغ افزایش یافت، قیمت‌ها با کاهش روبه‌رو شد و برای مرغداران مشکلاتی به وجود آورد که با دخالت شرکت پشتیبانی امور دام و خریدهایی که انجام داد، بازار مرغ به ثبات رسید.
البته این راهکار تا حدودی جواب می‌دهد اما برای تنظیم بازار مرغ باید به فکر ایجاد بازارهای هدف صادراتی در منطقه باشیم. کشش بازار داخل بیش از این نیست و باید بازارهای خارجی ایجاد کنیم. ما امکانات و توانمندی‌های زیادی در زمینه تولید مرغ داریم. همه کشورهای پیشرفته از این امکانات برای صادرات و ارزآوری استفاده می‌کنند و ما نیز باید به این سمت پیش برویم.

زنجیره تولید می‌تواند به‌عنوان راهکار اجرایی برای تنظیم بازار داخل و در دست گرفتن بازارهای صادراتی و همچنین مقابله با سیستم واسطه‌بازی و مافیای دلالی که کشتارگاه‌ها در برخی موارد ایجاد کرده‌اند، در نظر گرفته شود. زنجیره تولید مرغ از سال گذشته در کشور و برخی استان‌ها اجرا شد و نتایج مطلوبی هم به دست آمد. زنجیره، ساختار تولید مناسبی است که در تمامی کشورهای پیشرفته در زمینه‌های مختلف تولید اجرا شده و نتایج بسیار خوبی به بار آورده است. زنجیره تولید مختص طیور نیست و در برنامه‌های آینده، زنجیره تولید شیر و گوشت قرمز نیز در دستور کار وزارتخانه قرار دارد. زنجیره تولید اگر به شکل منطقی ایجاد شود تولید متناسب با خواسته مخاطبان بازار انجام می‌شود. البته مشکلات پیش آمده در بازار مرغ هیچ ربطی به زنجیره تولید ندارد و درست برعکس، برای مقابله با مافیا و دلالان بازار مرغ یا جلوگیری از منفعت‌طلبی هر یک از حلقه‌های تولید، زنجیره تولید می‌تواند اهرم مناسبی باشد. در این سیستم، سود مناسب برای تمامی حلقه‌های تولید در نظر گرفته می‌شود و مصرف‌کننده نیز در قبال آن منتفع می‌شود.
خوشبختانه نگاه دولت در تولید و صادرات، نگاه عمیقی است و برنامه‌ها به سمتی پیش می‌رود که بازارهای منطقه‌ای را از دست ندهیم. همچنین قوانین تسهیلات و تعرفه‌ها نیز در حمایت از این سیاست‌ها تبیین می‌شود. تنها محدودیت‌هایی که در زمینه صادرات مرغ داریم، این است که تاجران و بازرگانان ما در یک سال اخیر شروع به کار کرده‌اند و باید متناسب با سازمان‌ها، دستگاه‌های ترانزیت، ترانسپورت و شبکه‌ها حمل‌و‌نقل خود را بیشتر کنند و سروسامان دهند. اگر این سازوکارها روان شود، در سایر بخش‌ها مشکلی برای صادرات نداریم. دانش فنی و توان تولید در مرغداران کشور به اندازه‌ای است که می‌توان از بازارهای منطقه به‌عنوان فرصت مناسب استفاده کرد. امیدواریم با تلاش تولیدکنندگان، صادرکنندگان و مسئولان مربوط، چشم‌اندازهای صادراتی بیشتری در منطقه به دست آوریم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/nS7PT3dx
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه