جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

سال ۲۰۱۷ را اینطور آغاز کنید

7 سال پیش ( 1395/10/8 )
پدیدآورنده : سارا گلچین  

اگر تابه حال نتوانسته اید برخی از مهم ترین مهارت های موردنیاز زندگی تان را کنترل کنید، نزدیک شدن به سال جدید میلادی فرصت خوبی برای این کار است.

نو شدن سال وقت تغییر ایجاد کردن در رویکردها است. مهارت هایی چون شنیدن، داشتن فکر خلاق، مطالعه بیشتر، صداقت و یادگیری زبان دوم از کارهایی است که در زندگی این روزها،  مهارت به شمار می آید.

گوش دادن

گوش دادن به ظاهر مهارت ساده ای است اما واقعیت این است که خیلی ها برخلاف تصور خودشان اصلا گوش خوبی برای شنیدن ندارند. اگر می خواهید بهتر بشنوید، فقط و فقط دهانتان را بسته نگه دارید. آلفرد برندل، پیانیست اتریشی دراین باره می گوید: «دنیای شنیدن همان حروفی را دارد که دنیای سکوت دارد.»

فکر کردن به اینکه در جواب دیگران می خواهید چه حرفی بزنید، نه تنها توجه تان نسبت به حرف های طرف مقابل را می گیرد، بلکه به طرف مقابل نشان می دهد که حرف های شما بسیار مهم تر از حرف های او است. پس تمرین کنید، بیشتر از گوش تان بهره ببرید و کمتر زبان تان را به کار بگیرید.

صداقت

اگر هیچ حرف زیبا و شیکی برای زدن ندارید، به این معنی نیست که نباید آن را بگویید. معمولا صداقت داشتن هزینه دارد، اما حالا و در دنیایی که همه در حال حرف زدن هستند و کمتر کسی در حال گوش دادن است، صداقت داشتن یک مهارت به شمار می رود. برای تمرین صداقت باید شجاعت را تقویت کرد. کسانی می توانند از داشتن مهارت صداقت خوشحال باشند که ویژگی شجاعت در آنها زیاد باشد.

مطالعه بیشتر

حقیقت جامعه امروز این است که برخلاف گذشته، کتاب ها از نظر کمیت بالاتر و از نظر کیفیت پایین تر هستند. کتاب های معمولی و متوسط قفسه فروشگاه ها و کتابخانه ها را به خود اختصاص داده اند، بنابراین یافتن کتاب های عالی نسبت به گذشته سخت تر شده است.

به همین دلیل باید بیشتر خواند تا بتوان به یکی دو ایده دست یافت. دنیای امروز دنیای معمولی هاست، پس اگر بخواهید مهارت های زندگی را داشته باشید باید بیشتر بخوانید تا از کتاب های معمولی در دنیای معمولی فاصله بگیرید.

یادگیری یک زبان جدید

مطالعات زیادی وجود دارد که نشان می دهد بهترین راه برای به یادسپاری همیشگی هر چیزی، تمرین برای یادآوری آن است، بنابراین به جای اینکه یک واژه را چندین و چند بار بخوانید، تنها یک بار بخوانید و بعد چندین بار تمرین کنید که آن را به یاد بیاورید.

این بهترین راه برای یادگیری یک زبان جدید است و باعث می شود با علاقه بیشتر پی این کار را بگیرید.

فکر خلاق

بهترین راه برای رسیدن به یک ایده جدید شاید خیلی ساده تر از آنی باشد که ما فکر می کنیم. برای یافتن ایده های بزرگ تازه تنها دست از تلاش بردارید.

مطالعه ای که در سال ۲۰۱۱ انجام شد، نشان داد که شرکت کنندگان در تحقیق زمانی که آرامش بیشتر و سردرگمی کمتری داشتند، ایده های بهتری هم به سراغ شان می آمد.

یک مطالعه دیگر در بریتانیا هم نشان داد گروهی که خسته کننده ترین کار یعنی خواندن شماره های دفترچه تلفن همراه شان را انجام دادند ایده های بسیار بهتری برای استفاده از فنجان های پلاستیکی داشتند. این یعنی خسته کننده بودن یک کار ذهن افراد را خلاق تر می کند، چون آنها را به فکر می اندازد که کار هیجان انگیزتری انجام دهند.

برچسب ها : فرصت آزاد
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/e19vAxWL
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه