شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
رییس امور پژوهشی و فناوری سازمان مدیریت و برنامه ریزی خبر داد:

مانع تراشی فناوری هراسان در تولید برنج مقاوم به بی آبی

7 سال پیش ( 1395/4/5 )
پدیدآورنده : فرصت امروز  

رییس انجمن ایمنی زیستی و رییس امور پژوهشی و فناوری سازمان مدیریت و برنامه ریزی، اظهار کرد: در صورت عبور از سد فناوری هراسان و دانایی گریزان، برنج تراریخته مقاوم به بی آبی در کشور تجاری سازی می شود.

به گزارش فرصت امروز، بهزاد قره یاضی، با اعلام این خبر افزود: پیشرفته ترین محصول تراریخته ایران پنبه است که در آستانه تجاری سازی است و در صورتی که از سد فناوری هراسی و دانایی ستیزی خانم ابتکار عبور کنیم محصولات دیگری از جمله سیب زمینی، چغندرقند و انواع برنج تراریخته از جمله برنج متحمل به خشکی، در مرحله تجاری سازی قرار می گیرند.

قره یاضی افزود: همه این محصولات در مرحله تولید آزمایشگاهی قرار دارند و در مراحل پایانی قادر خواهیم بود برنج تراریخته متحمل به خشکی را بدون نیاز به آب تولید کنیم و کشت این محصولات در کشوری که برای آب می جنگد، از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: تولید محصولات تراریخته موضوعی بسیار با اهمیت است و کسانی که در طول۲۰ سال گذشته نسبت به واردات این نوع محصولات سکوت مطلق اختیار کرده بودند، با یک جریان سازی منسجم  و در یک رسانه دلواپس و مخالف دولت، از معایب تولید و کشت این محصولات سخن می گویند.

رییس انجمن ایمنی زیستی ادامه داد: این سخنان در حالی مطرح می شود که  ۱۸۰ میلیون هکتار از اراضی  جهان به کشت محصولات تراریخته اختصاص  دارد و برخی کشورها مانند ژاپن از مصرف کنندگان محصولات تراریخته  در جهان هستند. ژاپن حدود دو دهه است که از این محصولات استفاده می کند. این کشور از جمله کشورهایی است که به سلامت غذا اهمیت ویژه ای می دهد و مقررات سختگیرانه ای در تامین سلامتی غذای مردم دارد.

قره یاضی در پایان پیشنهاد کرد: سالیانه ۵ میلیارد دلار محصولا تراریخته وارد کشور می شود و دولت می تواند ۱ درصد عوارض واردات برای این محصولات در نظر بگیرد و این یک درصد به  شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری داده شود تا در زمینه تولید انبوه محصولات تراریخته تحقیق و توسعه بیشتر انجام گیرد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/DrOG0v6I
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه