جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

5 مجموعه‌دار برتر جهان

9 سال پیش ( 1393/7/22 )
پدیدآورنده : شیدا رمزی  

هرچند اطلاع از دارایی و ثروت مجموعه‌داران داخلی و خارجی کار دشواری است و با توجه به راز و رمزهای موجود در زندگی آنها، نمی‌توان دقیقا از دودوتا چهارتای زندگی آنها مطلع شد اما در گزارشی اسامی پنج مجموعه‌دار هنری برتر جهان با مختصری از اطلاعات‌شان منتشر شده است که مطالعه آن برای علاقه‌مندان خالی از لطف نیست.

 


1-‌ هلن و برنارد آرنات  Helen &Bernard Arnault
این زوج معروف‌ترین زوج کلکسیونر منتخب سال 2012 میلادی از سوی موسسه LVMH در جهان هستند که با مجموعه‌ای معادل 41 میلیارد دلار در زمینه قطعات موسیقی و آثار هنری به شهرت رسیده‌اند. این درحالی است که  هلن آرنات که خود نوازنده پیانو است، در زمینه جمع‌آوری این کلکسیون موثر بوده، به صورتی که در سال 2003 کامل‌ترین مجموعه از آثار هنری مور، اندی رائول و پیکاسو را در اختیار داشته است.


2-‌ دبرا و لئون بلک Debra & Leon Black
لئون بلک به عنوان مدیر شرکت تجاری آپولو گلوبال فعالیت تجاری خود را ادامه می‌دهد و همسرش دبرا نیز یکی از طراحان و سازندگان خیابان برادوی  است. ارزش مجموعه این دو حدود 3.5 میلیارد دلار برآورد شده است. در سال 2005 میلادی این دو مجموعه‌دار تنها برای تصاحب تابلوی معروف پرنده در آسمان 27میلیون دلار هزینه کردند که در زمان خود به عنوان گران‌ترین معامله بود. لئون که به عنوان یکی از اعضای هیات امنای موزه هنر معاصر است، صرفا برای ساخت یک مرکز هنری در این مجموعه حدود 48میلیون دلار هزینه کرده است.


3-‌ ادی و الی  براد Edtthe L. & Broad
مجموعه‌داران براد در واقع صاحبان شرکت سان امریکا هستند که میزان دارایی آنها براساس گزارش‌ها 2میلیارد دلار برآورد شده است. این مجموعه‌داران مشهور بین‌المللی در سال 2011میلادی برای تجهیز و توسعه موزه لس آنجلس همکاری گسترده‌ای داشتند و بخشی از زمین شخصی خود را نیز در این مورد به موزه اهدا کردند. خانواده براد 200 اثر هنری از جف کونز، جاسپر جون، اندی رائول و.. را در اختیار دارند که به اعتقاد برخی کارشناسان هنری، نمی‌توان قیمت دقیقی برای این مجموعه تعیین کرد.


4-‌ پیر چن  Pierre Chen
پیر  چن یکی از مجموعه‌داران معتبر تایوانی و صاحب کمپانی یاگئو در این کشور است. چن به دلیل مجموعه بی نظیر مدرن و پست مدرن خود در زمینه آثار هنری به شهرت رسیده است. این مجموعه‌دار مشهور جهانی کارش را از سال 1990 آغاز کرد و در سال 2008 میلادی 8/3 میلیون دلار برای خرید یک تابلوی نقاشی از لویسین فروید به فرانسیس بیکن پرداخت که در زمان خود رکوردی بی سابقه در این زمینه بود. این مجموعه‌دار تایوانی آثاری از اندی رائول و بسیاری از هنرمندان مشهور چین و تایوان را مثل سی تیومبلی در اختیار دارد.


5-‌ الکساندرا و استیون کوئن  Alexandra & Steven Cogen
خانواده کوئن که به عنوان یکی از مشهورترین کلکسیونرهای آثار هنری از سوی موسسه SAC به دنیای کلکسیون‌ها معرفی شده‌اند، با مجموعه‌ای معادل 3/9میلیارد دلار جایگاه مطمئنی برای خود در این زمینه دست و پا کرده‌اند. این خانواده به دلیل سرمایه‌گذاری‌های بسیار گسترده که برای تصاحب آثار هنرمندان مشهور و بزرگ جهان انجام داده‌اند، به شهرت رسیده‌اند و در دنیای کلکسیونرها از شهرت خاصی برخوردارند.
این خانواده کلکسیونر در سال 2009 میلادی با پرداخت 5/137میلیون دلار برای خرید یک تابلوی هنری معروف مربوط به دوران قبل از جنگ جهانی اول در سطح بین‌المللی مطرح شدند و همواره به عنوان مهمان ویژه افتتاحیه نمایشگاه هنر بازل در سوییس در این نمایشگاه شرکت داشته‌اند. البته نباید فراموش کرد که نام این خانواده مجموعه‌دار معتبر بین‌المللی برای خرید 120میلیون دلاری یکی از آثار مونه نیز دوباره سر زبان‌ها افتاد و توجه بسیاری را به خود جلب کرد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/W4eLlrRp
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
مرزبا ن پور :
8 سال پیش
سلام لطف میکنید سایت یا ایمیل آقای پیر چن مجموعه دار بزرگ را برایم بفرستید ؟ ممنون میشم
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه