پنجشنبه, ۹ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 28 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

لو ویبینگ، مدیرعامل ردمی شیائومی، به تازگی در مورد چالش های پیش رو برای توسعه فناوری شارژ سریع ۱۰۰ واتی این شرکت صحبت هایی کرده است.

به گزارش زومیت، تقریبا یک سالی از معرفی فناوری شارژ سریع ۱۰۰ واتی شیائومی با نام Super Charge Turbo می گذرد. شیائومی در آن زمان با انتشار ویدئویی کوتاه ادعا کرده بود که به وسیله این فناوری می توان یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپرساعتی را ظرف تنها ۱۷دقیقه به طور کامل شارژ کرد. بدین ترتیب این فناوری در صورت عرضه می تواند سریع ترین سیستم شارژ سریع جهان را به کاربران ارائه کند. نزدیک ترین رقیب این فناوری در آن زمان، فناوری شارژ سریع ۵۰ واتی اوپو با نام SuperVOOC بود که باتری ۳۷۰۰ میلی آمپرساعتی گوشی RX17 این شرکت را همین مدت تا ۶۵درصد شارژ می کرد.

چالش های شارژ سریع ۱۰۰ واتی می ردمی شیائومی

بنا به گفته ها قرار بود این فناوری نخستین بار در یکی از گوشی های موبایل ردمی به کار گرفته شود. اطلاعات منتشرشده درباره این فناوری به همین موارد خلاصه می شدند. بعد از گذشت حدود یک سال از معرفی این فناوری، هنوز از به کارگیری آن در گوشی های جدید شیائومی خبری نیست و انگار برای مشاهده این فناوری هنوز باید صبر کنیم، اما حداقل اکنون به لطف پست اخیر لو ویبینگ (Lu Weibing) در شبکه اجتماعی چینی زبان ویبو، جزییات بیشتری از چالش های پیش رو برای تحقق این فناوری می دانیم.

اولین چالشی که ویبینگ طی صحبت هایش به آن اشاره کرد بحث افت ظرفیت باتری درنتیجه بالابودن سرعت شارژ است. می دانیم که هرچه سرعت شارژ باتری بالاتر باشد، افت ظرفیت باتری برای ذخیره انرژی نیز بیشتر می شود. علت این مطلب، حساسیت باتری ها نسبت به گرما است. شارژ سریع به خاطر ایجاد گرمای بیشتر، در بلندمدت روی ظرفیت باتری تأثیر می گذارد. از همین رو شارژ سریع ۱۰۰ واتی، در مقایسه با شارژ سریع ۳۰ واتی تقریبا ۲۰درصد افت بیشتری در ظرفیت باتری ایجاد خواهد کرد؛ یعنی یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپرساعتی پس از مدتی عملاً به یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپرساعتی تبدیل خواهد شد.

چالش دیگر به مسائل فنی موجود در مسیر پیاده سازی این فناوری مربوط می شود. ویبینگ در مورد جزییات این گونه مسائل و راهکارهای فنی اتخاذشده توسط شیائومی صحبتی نکرده است و تنها اظهار کرده است که برای تحقق این فناوری به شارژ با ولتاژ بسیار بالایی احتیاج است. مسئله دیگری که شیائومی برای ساخت این فناوری با آن مواجه بود پیاده سازی آن به شکلی پایدار بود تا بتواند در بلندمدت نیاز کاربران را تأمین کند. همچنین به گفته این مقام شیائومی، راهکارهای حفاظتی متعددی برای محافظت از اجزای مختلف از قبیل مادربرد، باتری و شارژر اتخاذ شده است تا ایمنی استفاده از این فناوری ارتقا یابد. ناگفته نماند که این شرکت چینی برای فناوری شارژ سریع ۱۰۰ واتی خود، هر دو روش شارژ با سیم و بی سیم را مدنظر قرار داده است.

ویبینگ در ادامه اضافه می کند که مصرف انرژی گوشی های 5G در مقایسه با نسل قبل بسیار بیشتر است و ایجاد توازن بین ظرفیت باتری و سرعت شارژ سریع مسئله ای است که این روزها فکر بسیاری از سازندگان را به خود مشغول کرده است. او در ادامه از کاربران شبکه اجتماعی ویبو پرسیده است که از بین یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپرساعتی با فناوری شارژ سریع ۱۰۰ واتی و یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپرساعتی با شارژ سریع ۳۰ واتی کدام یک را ترجیح می دهند.

این مسئول شرکت شیائومی، به اینکه این قابلیت به طور دقیق در کدام یک از گوشی های آینده شیائومی استفاده خواهد شد اشاره ای نکرد، اما گفت که این فناوری به مراحل اولیه تولید رسیده است و باید در آینده ای نزدیک منتظر دیدن آن در گوشی های این شرکت باشیم. البته مشخص نیست منظور از آینده نزدیک دقیقاً چه زمانی است. حتی شاید تا آن زمان اوپو بتواند با بهبود دادن شارژ سریع ۶۵ واتی خود با نام SuperVOOC 2.0 زودتر از شیائومی به رقم باورنکردنی ۱۰۰ وات برسد.

سال گذشته شاهد گزارشی بودیم که در آن ادعا شده بود نخستین گوشی با قابلیت شارژ سریع ۱۰۰ واتی در سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد. حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا این مسئله به حقیقت خواهد پیوست یا خیر.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/dPUvDI4w
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه