چهارشنبه, ۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

اپل و فیس بوک در ماه های اخیر درگیر یک دعوای لفظی تمام عیار به دلیل تغییر سیاست اپل در قبال حریم خصوصی بوده اند. این تنش از سال ها قبل وجود داشته و با درگیر کردن مدیران عامل آنها جنبه شخصی هم پیدا کرده است؛ هرچند که سخنگوی فیس بوک می گوید این مشاجره «بر سر اینترنت آزاد است.»

به گزارش دیجیاتو، دعوای لفظی اپل و فیس بوک تا حد زیادی در سطح حرفه ای باقی مانده بود، اما به مدیران عامل آنها یعنی تیم کوک و مارک زاکربرگ هم کشیده شده است. سال ۲۰۱۸ و در بحبوحه رسوایی کمبریج آنالیتیکا از کوک پرسیده شد که اگر اپل با چنین بحران بزرگی روبه ‏رو می شد، چگونه اپل را از بحران عبور می داد. کوک در پاسخ حتی وقوع چنین اتفاقی در دنیای خیالی را رد کرد و گفت که اپل به لطف موضع متفاوت در قبال حریم خصوصی و داده های کاربران هرگز با چنین مشکلی روبه ‏رو نمی شود. زاکربرگ سخنان کوک را «به شدت پوچ» و «کاملاً ضدحقیقت» خواند.

آنطور که روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع ناشناس گزارش می کند، زاکربرگ آنقدر از حرف های کوک و تأثیر منفی آنها بر وجهه فیس بوک ناراحت شده بود که به برخی کارکنان گفته بود فیس بوک باید «زهرش را به اپل بریزد.» زاکربرگ ماه گذشته میلادی و در جلسه گزارش میزان درآمدهای این شرکت، اپل را تهدیدی بزرگ برای فیس بوک خواند و کمپانی کوپرتینویی را به سوءاستفاده از پلتفرم های خود برای اختلال در عملکرد اپ های فیس بوک متهم کرد.

تنها یک روز بعد، کوک در کنفرانسی به شکل غیرمستقیم فیس بوک را به دامن زدن به خشونت و تفرقه افکنی متهم کرد. مدیرعامل اپل در همین کنفرانس به نقش احتمالی فیس بوک در حادثه یورش به کنگره اشاره کرد و الگوریتم های این شرکت را در پخش تئوری های توطئه موثر دانست.

فیس بوک دسامبر سال ۲۰۲۰ انتقاد از اپل به خاطر سیاست جلوگیری از ردیابی کاربران را به تبلیغ در روزنامه کشاند. فیس بوک مدعی است این قابلیت که App Tracking Transparency یا ATT نام دارد، به شرکت های کوچکی که به تبلیغات شخصی سازی شده وابسته هستند ضربه می زند. کوک در پاسخ مدعی شد که اپل با این سیاست می خواهد تصمیم گیری در مورد ردیابی شدن یا نشدن را به کاربران واگذار کند.

با وجود درگیری لفظی شدید بین کوک و زاکربرگ، سخنگوی فیس بوک در بیانیه ای به وال استریت ژورنال شخصی بودن تنش میان این دو مدیرعامل را منتفی دانسته و می گوید این درگیری «در مورد آینده اینترنت آزاد است.» فیس بوک ادعا می کند انتخاب میان ردیابی کاربران برای تبلیغات شخصی سازی شده و حفاظت از حریم خصوصی «یک بده بستان اشتباه» است و این شرکت می تواند هر دوی آنها را با هم ارائه کند. سخنگوی فیس بوک اضافه می کند که هدف اپل از این کار نه ارتقای حریم خصوصی، بلکه افزایش سوددهی بوده و «خودمحوری و رفتار انحصارطلبانه» این شرکت را نشان می دهد.

براساس برخی گزارش ها فیس بوک می خواهد اپل را به اتهام انحصارطلبی و رویکرد «غیرمنصفانه» در قبال حریم خصوصی با قابلیت ATT به دادگاه بکشاند. فیس بوک برای قطور کردن پرونده اپل به فکر همکاری با شرکت های دیگر از جمله اپیک گیمز است که در پرونده ای جداگانه درگیر دعوای حقوقی با کمپانی کوپرتینونشین به خاطر حذف بازی فورتنایت از اپ استور است. هرچند که احتمال پا پس کشیدن فیس بوک وجود دارد چون برخی کارمندان معتقدند این شرکت به خاطر سابقه بد در مدیریت داده های کاربران یک قربانی نیست.

فیس بوک حداقل توانایی شخصی سازی پیغام ردیابی را خواهد داشت.

اپل امکان سفارشی سازی پیغام ردیابی اپ ها را به توسعه دهندگان داده و ظاهراً فیس بوک در پیام خود از کاربران درخواست کرده تا با فعال کردن ردیابی به این شرکت در ارائه «تجربه ای بهتر در نمایش تبلیغات» کمک کنند.

اپل «اوایل فصل بهار» قابلیت ATT را همراه با iOS و iPadOS 14.5 به آیفون ها و آیپدها اضافه می کند و به نظر می رسد فیس بوک را باید از حالا بازنده این دعوا دانست.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/1MgnppaV
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه