جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

برد اسمیت ضمن اشاره به اقدامات مایکروسافت در زمینه حادثه هک گسترده SolarWinds، از عملکرد آمازون به  شدت انتقاد کرده است. 

به گزارش زومیت برد اسمیت، رئیس مایکروسافت، هنگام حضور در مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا از واحد خدمات تحت وب آمازون موسوم به AWS به دلیل ندادن پاسخی شفاف به حادثه هک سولار ویندز (SolarWinds) انتقاد کرد؛ حادثه ای که بیش از ۱۸،۰۰۰ شرکت را متأثر کرده است. براساس گزارش خبرگزاری MSPoweruser، واحد خدمات تحت وب آمازون چند روز پیش اعتراف کرد هکرهای SolarWinds برای حملات سایبری گسترده، از سرویس وب (Elastic Compute Cloud (EC2 استفاده کرده اند.

انتقاد رئیس مایکروسافت از آمازون به دلیل سکوت درباره حادثه SolarWinds

برد اسمیت می گوید شرکت های دیگری وجود دارند که برخی از آنها بزرگترین شرکت های صنعت رایانش ابری محسوب می شوند و همه می دانند در اتفاق SolarWinds دخیل بوده اند، اما این شرکت ها به  صورت عمومی نگفته اند که چه احساسی درباره  این ماجرا دارند. اسمیت در ادامه می گوید هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد این شرکت ها مشتریان‎شان را از حادثه  SolarWinds باخبر کرده باشند.

برد اسمیت به کنگره  آمریکا اعلام کرد مایکروسافت ۳۲ پست با محوریت حادثه SolarWinds در وبلاگ رسمی اش منتشر کرده، اما تعداد پست های منتشرشده  آمازون به یک عدد هم نمی رسد. گفته می شود آمازون از شهادت دادن در برابر اعضای مجلس نمایندگان خودداری کرده است و برخی از نمایندگان مجلس تهدید کرده اند که احضاریه برای نمایندگان آمازون ارسال می کنند.

به گفته جو اسلوویک، محقق امنیتی ارشد در شرکت DomainTools،  واحد خدمات تحت وب آمازون می تواند جزییاتی درباره  این موضوع ارائه دهد که هکرهای SolarWinds چگونه در ازای دسترسی به سرویس های آمازون پول پرداخت کرده اند. داده های ترافیک شبکه می توانند نشان دهند هکرها بر بستر اینترنت با چه کسانی تعامل برقرار کرده اند و ازطرفی دیگر داده های ذخیره شده روی سرورهای AWS می توانند مشخص کنند هکرها چه کارهای دیگری کرده و سراغ استفاده از چه ابزارهای دیگری رفته اند.

برد اسمیت در ادامه گفت نگران است تعدادی از شرکت های دیگر در این زمینه تحقیقاتی کاملا جدی انجام نداده باشند. طبق اعلام او، اگر جست و جو نکنید، چیزی پیدا نمی کنید و در همین حین، با خیال راحت به رختخواب می روید و با خود فکر می کنید مشکلی در سرویس ها وجود ندارد، اما حقیقت خلاف این موضوع است. برد اسمیت در پایان اعلام کرد سکوت نمی تواند آمریکا را قوی تر کند؛ به همین دلیل، شرکت ها به ارائه  گزارش هایی درباره  وقایع این چنینی باید ملزم شوند. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/MNjfEQ7s
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه