پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس:

89 هزار میلیارد تومان تنها برای متناسب سازی نیست

2 سال پیش ( 1400/2/12 )
 

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که ۸۹ هزار میلیارد تومان رد دیون دولت به تامین اجتماعی به متناسب سازی حقوق بازنشستگان اختصاص ندارد اما این موضوع در کنار بهبود سایر خدمات سازمان به ذینفعان، در اولویت قرار دارد.

به گزارش فرصت امروز متناسب سازی حقوق بازنشستگان در مرحله دوم با تصویب رد 89 هزار میلیارد تومان دیون دولت به سازمان تامین اجتماعی وارد فاز و مرحله جدیدی شد که البته به گفته همه متولیان دولتی و نمایندگان مجلس همه این اعتبار در حال بازگشت به سازمان به متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اختصاص ندارد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، 89 هزار میلیارد تومان تنها برای متناسب سازی نیست

علی بابایی کارنامی در گفت وگو با فرصت امروز درباره متناسب سازی حقوق بازنشستگان اظهار کرد: بر اساس محاسباتی که در سازمان تامین اجتماعی انجام شد، مطالبه این سازمان از دولت مورد بحث قرار گرفت که البته در این زمینه نقدهایی نسبت به دولت های قبلی نیز وارد شد چرا که یکی از مهمترین فاکتورهای رفاهی کشور سازمان تامین اجتماعی بوده که حدود ۴۲ میلیون نفر خانواده تحت پوشش این سازمان هستند و قبلا به فکر این جمعیت نبودند.

وی افزود: حدود ۳۷۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی بود که متاسفانه پیش از این دولت ها هیچ فکری برای بازپرداخت آن نکرده بودند و امسال نیز عددی که برای بازپرداخت بدهی در لایحه بودجه در نظر گرفته شد، رقم خوبی نسبت به کل بدهی نبود.

کارنامی یادآور شد: دولت در بند (و) تبصره ۲ لایحه بودجه ۱۴۰۰ در کل  رقم ۹۰ هزار میلیارد تومان آورده شد که گمانه زنی ها حتی ۴۰هزار میلیارد تومان بود که فقط بخشی از این ۴۰ هزار میلیارد تومان اولویت برای متناسب سازی حقوق بازنشسته ها باشد ولی مجلس اهمیت موضوع را می دانست و خوشبختانه تلاش هایی از سوی هیات رییسه، فراکسیون کارگری و کمیسیون اجتماعی و تلفیق صورت گرفت تا توانستیم این رقم را به ۸۹ هزار میلیارد تومان برسانیم.

رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با تلاش های صورت گرفته در مرحله اول به ۹۰ میلیارد تومان و در مرحله نهایی به ۸۹ هزار میلیارد تومان رسید که در آن بند نیز قید شده است که اولویت این رقم، اجرای طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان است. البته این ذهیت وجود دارد که همه ۸۹ هزار میلیارد تومان برای اجرای متناسب سازی حقوق ها صرف می شود اما چنین چیزی درست نیست بلکه در کنار بهبود سایر خدمات سازمان به ذینفعان، مطالبات بازنشستگان در اولویت است.

وی گفت: درباره حقوق مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی پیش از اجرای این طرح نسبت به بازنشستگان کشوری و لشکری عدالت رعایت نشده بود. در نتیجه فضا را باید به سمتی می رفت که شرایط برابر با سایر صندوق ها در اجرای این قانون عملی می شد.

کارنامی تاکید کرد: این مصوبه آخر خط نیست بلکه باید هر ساله این فضا را ایجاد کنیم که دائمی شده  و برای اجرای آن استانداردی داشته باشد. برای رسیدن به استاندارد ثابت، باید برنامه مدونی داشته باشیم. متناسب سازی حقوق بازنشستگان در سال ۸۸ مصوب شد ولی طی این ۱۲ سال اتفاقی نیفتاد و نباید انتظار داشته باشیم که همه آن در طول یکسال انجام شود چرا که امکان پذیر نیست و منابع یکساله کشش دغدغه چندین ساله را ندارد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مطالبه حقوق بازنشستگان یک مطالبه صنفی است نه سیاسی، عنوان کرد: مجلس صادقانه پای کار آمده و در کنار سازمان تامین اجتماعی و مستمری بگیران این سازمان است. باید این موضوع به صراحت توضیح داده شود که اختصاص کل رقم ۸۹ هزار میلیارد تومان به متناسب سازی حقوق بازنشستگان درست نیست.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/j7C8agy2
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه