چهارشنبه, ۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

سامانه سجام از سال 1388 توسط سازمان بورس راه اندازی شد تا فرآیند ثبت نام و دریافت کد بورسی در کشور تسهیل شود. تا قبل از آن افراد برای دریافت کد بورسی باید صرفا به صورت حضوری به دستگاه های مسئول مراجعه می کردند و زمان زیادی برای دریافت کد بورسی از آن ها تلف می شد. اما از سال 1388 به این طرف ماجرا با ورود سامانه سجام بر عرصه ثبت نام و دریافت کد بورسی تا حدودی تغییر کرد. به این ترتیب که مرحله اول ثبت نام برای دریافت اطلاعات هویتی افراد از طریق این سامانه صورت می پذیرفت. اما هنوز برای احراز هویت به منظور دریافت کد بورسی باید به صورت حضوری اقدام می کردید.

از سال 1399 بود که شرایط برای احراز هویت غیر حضوری برای دریافت کد بورسی نیز فراهم شد. با این وجود هنوز شعبه های منتخب سامانه ثنا و دفاتر پیشخوان دولت خدمات احراز هویت سجام را به صورت حضوری به مشتریان ارائه می کنند. در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به معایب احراز هویت حضوری سامانه سجام بیندازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

بزرگترین عیب احراز هویت حضوری سجام

زمان بر بودن فرآیند احراز هویت حضوری سجام

بعد از ثبت نام اولیه در سامانه سجام و دریافت کد پیگیری، برای تکمیل فرآیند ثبت نام باید احراز هویت فرد متقاضی صورت بگیرد. در همین راستا برای احراز هویت حضوری باید به یکی از دفاتر پیشخوان دولت یا شعب کارگزاری منتخب سامانه سجام مراجعه کنید. فرآیند احراز هویت حضوری قطعا در مقایسه با روش غیرحضوری زمان بیشتری را از افراد می گیرد. همچنین زمان صدور کد بورسی نیز در فرآیند احراز هویت حضوری طولانی تر خواهد بود.

در دسترس نبودن شعب احراز هویت حضوری در تمام شهرهای کشور

تعداد شعبه های احراز هویت حضوری سجام محدود است و در بسیاری از شهرستان های کشور ممکن است دسترسی به این مراکز نیاز به پیمودن مسافت های طولانی داشته باشد در حالی که در فرآیند احراز هویت غیرحضوری شما می توانید از هر نقطه در کشور صرفا با در اختیار داشتن یک تلفن همراه هوشمند، ظرف چند دقیقه احراز هویت را به پایان برسانید.

نکته دیگر این است که برای احراز هویت حضوری صرفا باید در ساعات اداری اقدام کنید. این در حالی است که اپلیکیشن های احراز هویت غیرحضوری در تمام طول شبانه روز و هفت روز هفته در دسترس هستند.

کلام پایانی

در برخی از مقاطع که متقاضیان دریافت کد بورسی افزایش پیدا می کند، مشکلات مربوط به احراز هویت حضوری سامانه سجام دو چندان می شود. نمونه این مسئله در سال 1398 و نیمه نخست سال 1399 کاملا قابل مشاهده بود. در اخبار و رسانه ها هر روز شاهد بودیم که چه صف های طویلی در برابر شعبه های احراز هویت سجام تشکیل می شد و زمان زیادی از مردم به این صورت تلف می شد.

سرویس هایی مانند سرویس احراز هویت غیرحضوری یوآیدی، شرایط را به سمت و سویی سوق داده اند که افراد با در اختیار داشتن یک تلفن همراه هوشمند، می توانند برای احراز هویت سجام و همچنین احراز هویت ثنا اقدام کنند. از طریق این اپلیکیشن ها در کمتر از 10 دقیقه امکان انجام فرآیند احراز هویت به طور کامل وجود دارد. احراز هویت غیرحضوری به صورت لحظه ای صورت می گیرد و کد بورسی افراد نیز نهایتا ظرف 2 روز صادر شده و در اختیار آن ها قرار می گیرد.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/1a5q9RHD
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه