پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

این روزها دو شهر توریستی تفلیس و باتومی در زمره قطب های گردشگری کشور پرطرفدار منطقه قفقاز قرار گرفته اند و ایرانیان نیز از طرفداران سفر به شهر ها هستند . کشور گرجستان هر ساله با آغاز فصل تابستان به مقصدی ایده آل برای هزاران گردشگر از سراسر جهان تبدیل می شوند البته این کشور در دیگر فصول سال نیز زیبا و تماشایی است .

شهر تاریخی تفلیس که احتمالا نام آن را زیاد شنیده اید ، پایتخت کشور گرجستان و یکی از شهرهای زیبای منطقه قفقاز است و تاریخ هزاران ساله آن سبب ایجاد کلیساها و بناهای باشکوه بسیاری شده است . این شهر زیبا همچنین دارای امکانات رفاهی و تفریحی متنوع است و هتل های لوکس ، مجموعه های تفریحی متنوع و مراکز خرید مدرن در تمام شهر پراکنده شده است . اغلب پروازها ابتدا در این شهر به زمین می نشیند و مسافران پس از اقامتی چند روزه در تفلیس ، راهی دیگر شهرهای این کشور می شوند .

جاذبه های دیدنی در شهر های تفلیس و باتومی

شهر زیبای باتومی در تور گرجستان ، نیز قطب گردشگری دیگر این کشور است که با وجود طبیعت زیبا و امکانات رفاهی متنوع ، پایتخت تابستانی گرجستان نام گرفته است . شهر توریستی باتومی در امتداد دریای سیاه واقع شده و علاوه بر طبیعتی زیبا دارای آب و هوایی مطبوع است . همانطور که گفتیم شهر باتومی دارای امکانات رفاهی و تفریحی متنوع است و اقامتی منحصر بفرد و بی نقص را برای گردشگران مهیا می کند . 

قلعه ناریکالا –  شهر تفلیس

قلعه زیبا و باشکوه ناریکالا یادگار حکمرانی ایرانیان تا این نقطه از کره خاکی است . این قلعه در قرن چهارم میلادی و توسط سلسله ساسانی ساخته شده و قرن ها از آن برای دفاع از شهر تفلیس استفاده می شد . معماری این بنا بر گرفته از معماری ایرانیان است و ظاهری شبیه به ارگ های باستانی ایران دارد . قلعه ناریکالا در دامنه کوه متاتسمیندا قرار دارد و دسترسی به آن تا حدودی دشوار بوده و می بایست مسافتی را پیاده طی کنید .

بازدید از بنای یادبود تاریخ گرجستان – شهر تفلیس

این بنای باشکوه شما را با  تاریخ و تمدن هزاران ساله این سرزمین آشنا نموده و مجموعه ای از تندیس ها را در خود جای داده است . این سازه ها توسط مجسمه ساز برجسته گرجی به نام سهراب سره تلی ساخته شده است و در فاصله کمی از شهر تفلیس قرار  دارد .

شهر سنگی اوپلیستسیخه – شهر تفلیس

جالب است بدانید شهر سنگی اوپلستسیخه بزرگترین شهر سنگی دنیاست . این منطقه که برای گردشگران بسیار جذاب است در فاصله هشتاد کیلومتری از شهر تفلیس قرار دارد .

شهر باستانی اوپلیستسیخه در میان کوه ها و صخره هایی با اشکال زیبا ساخته شده و جالب است بدانید قدمتی چند هزار ساله دارد . این منطقه دارای بخش های مختلفی همچون نانوایی ، بیمارستان ، کانال های آب و ... بوده است و تماشای آن شکوه تمدن اجداد این سرزمین را به رخ می کشد . باستان شناسان اوپلیستسیخه را یکی از بزرگترین و قدیمی ترین شهرهای سنگی جهان می دانند و از سال 2007 میلادی نام آن در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسید . باید اضافه کنیم شهر باستانی اوپلیستسیخه در حدود هشت هکتار وسعت دارد و سالانه هزاران مسافر از سراسر دنیا برای بازدید از آن راهی این منطقه می شوند .

موزه ملی گرجستان – شهر تفلیس

همانطور که گفتیم کشور گرجستان تاریخی چند هزار ساله دارد و به همین خاطر بازدید از موزه ها و اماکن فرهنگی این شهر تجربه ای منحصر بفرد خواهد بود . موزه ملی گرجستان یکی از موزه هایی است که پیشنهاد می کنیم حین اقامت در شهر تفلیس فرصت تماشای آن را از دست ندهید .

جاذبه های دیدنی در شهر های تفلیس و باتومی

بلوار باتومی

اگر به شهر باتومی سفر کرده اید برای خوشگذرانی به بلوار باتومی بروید زیرا اغلب جاذبه های دیدنی و تفریحی این شهر در همین بلوار قرار دارد . این بلوار در مجاورت دریا قرار گرفته و دارای مناظری بسیار زیبا است . در طول این بلوار کافه و رستوران های متنوعی به چشم می خورد که برای رفع خستگی و گرسنگی ایده آل هستند . تندیس زیبای علی و نینو ، چرخ  و فلک بزرگ باتومی و آب نماهای موزیکال از جاذبه های تماشایی این بلوار است .

میدان اروپا – باتومی

شهر زیبای باتومی دارای معماری منحصر بفردی است و یکی از اصلی ترین شاهراههای آن میدان اروپا نام دارد . میدان اروپا در واقع میدان اصلی شهر باتومی است و احتمالا حین گشت و گذار در شهر بارها از کنار آن عبور خواهید کرد . این میدان محل برگزاری همایش های بزرگی همچون کنسرت های بزرگ موسیقی است و جالب است بدانید خوانندگان بزرگی همچون خوزه کارراس ، آندریا بوچلی ، گروه بونا ویستا و انریکه ایگلسیاس نیز در این میدان برنامه داشته اند .  تور وان زمینی و ارزان پیشنهادی سفر باتو را از دست ندهید.

میدان پیازا – باتومی

میدان پیازا یکی از زیباترین خیابان های شهر باتومی است که سبک  معماری کشور ایتالیا را در ذهن تداعی می کند . در اطراف این میدان بسیاری از هتل های معروف شهر و کافه و رستوران های متنوع را می بینید و نوازندگان خیابانی فضایی رویایی و رمانتیک را در این خیابان بوجود آورده اند .

برچسب ها : اخبار شرکت ها
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/wa48sJje
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه