شنبه, ۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 27 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

دولت با طرح پیشنهادی برای نوسازی و بازسازی صنایع کشور موافقت کرد تا زمینه نقش آفرینی شرکت های دانش بنیان و خلاق افزایش یابد. هیئت وزیران با هدف کاهش مصرف و شدت انرژی و آلایندگی، افزایش بازدهی و ارتقای کیفیت تولیدات داخلی و رقابت پذیری آنها، با طرح پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت با عنوان «طرح نوسازی و بازسازی صنایع کشور» موافقت کرده است. این طرح صرفاً محدود به تغییر فناوری یا ماشین آلات نیست و همزمان اقداماتی از جمله اصلاح ساختار مالی و مدیریتی، نیروی انسانی، سرمایه و ... را نیز شامل می شود.

کاهش قیمت تمام شده محصولات تولیدی و افزایش رقابت پذیری واحدهای تولیدی، نوسازی خط تولید و ارتقاء فناوری واحدها به منظور تداوم حضور در بازار، افزایش راندمان، کاهش ضایعات، تکمیل خطوط و استفاده حداکثری از ظرفیت های تولید و افزایش بهره وری، از دیگر اهداف طرح یادشده است.

نقش شرکت های دانش بنیان و خلاق در نوسازی صنایع کشور پررنگ می شود

واحدهای تولیدی دارای مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت، صنوف تولیدی دارای مجوز، براساس قانون نظام صنفی و واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی دارای مجوز از وزارت جهاد کشاورزی، با اولویت بخش های خصوصی و تعاونی در کلیه موارد، دامنه شمول این طرح را تشکیل می دهد.
 
شکل گیری کارگروهی با حضور معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

بر اساس این مصوبه، برای تعیین زمانبندی تحقق اهداف قانون برنامه ششم توسعه کشور در بخش نوسازی و بازسازی صنایع، تعیین اولویت های رشته ای بر اساس قانون برنامه ششم توسعه کشور، تعیین سهم بنگاه های مختلف (کوچک، متوسط و بزرگ) در طرح و تدوین فرآیندها، دستورالعمل های اجرایی، بررسی و رفع موانع اجرایی و نظارت بر حسن اجرای طرح، توسط کارگروهی تخصصی دنبال خواهد شد.

این کارگروه با حضور نمایندگان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت (رئیس کارگروه)، جهاد کشاورزی، ارتباطات و فناوری اطلاعات و علوم، تحقیقات و فناوری، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سازمان برنامه و بودجه کشور، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان ملی استاندارد ایران و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در سطح معاون دستگاه تشکیل می شود. همچنین مصوبات کارگروه با تأیید و امضای وزیر صنعت، معدن و تجارت ابلاغ خواهد شد.

پس از اطلاع رسانی لازم و دریافت درخواست متقاضیان در سامانه مربوط وزارت صنعت، معدن و تجارت، واحدهای تابعه استانی، براساس قوانین و مقررات مربوط و مصوبات کارگروه یاد شده، نسبت به بررسی درخواست ها اقدام و واحدهای واجد شرایط دریافت تسهیلات بازسازی و نوسازی را به بانک های عامل معرفی خواهد کرد.

از دیگر محورهای نشست امروز هیئت دولت، نظارت بر حسن اجرای این مصوبه بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت بود و این وزارتخانه موظف شد گزارش عملکرد طرح در دوره اجرای برنامه ششم توسعه کشور را به صورت سالانه به سازمان برنامه و بودجه کشور ارائه دهد.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/cKpu65St
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه