شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

آب ژاول اسمی که کمتر به گوش هر کسی رسیده است، اما حداقل یکبار همه ما در منزل یا آن را دیده ایم و یا بوی تند و زننده آن را استشمام کرده ایم. محصولی کاملا ایرانی که توسط کارخانجات و پتروشیمی ها تولید و به مصرف صنایع می رسد.

آب ژاول بطور معمول با اکتیو 15 درصد که خالص ترین حالت تولید این مایع می باشد، در دسترس عموم قرار ندارد. چرا که این غلظت، خوب بیشتر در صنایع پایه و تولیدی کاربرد دارد و معمولا طی فرآوری های خاص و همچنین کاهش غلظت در تولید محصولات تمیز کننده خانگی به عنوان اولیه مورد استفاده قرار می گیرد.

آشنایی با آب ژاول 15 درصد

آب ژاول یا هیپوکلریت سدیم که در فارسی به آن مایع سفیدکننده و وایتکس نیز گفته می شود و بوی تند و شدیدی دارد، محلولی است که برای گندزدایی، سفیدکردن و بوزدایی به کار می رود. آب ژاول را برای گندزدایی و بوزدایی به کار می برند.

 از این ماده در صنعت به عنوان رنگ زدا و سفیدکننده پارچه و خمیر کاغذ استفاده می شود. در خانه ها برای ضدعفونی کردن و سفید کردن رخت ها به هنگام رختشویی از آب ژاول استفاده می کنند. این محلول با نام های گوناگون در بازار به فروش می رسد.

آب ژاول محصولی نا آشنا و پرکاربرد

 

بله!!!!! آب ژاول همان وایتکس است.

آب ژاول نام صنعتی و علمی وایتکس همان تمیز کننده ای که در همه خانه ها وجود دارد، است. البته اصطلاح وایتکس بیشتر برای مصارف خانگی بکاربرده می شود و آب ژاول بیشتر در بین صنایع و شرکت های مواد شیمیایی شناخته شده است.

از کجا میشه آب ژاول خرید؟ آیا فروشگاه و مغازه ها این محصول را می فروشند؟

بعد از آشنایی با ژاول عده زیادی علاقمند هستند که برای مصارف خود از این محصول استفاده کنند. بخاطر همین موضوع به دنبال خرید آب ژاول 15 درصد در مغازه و فروشگاه های اطراف منزل خود می گردند. قطعا شما این محصول را در این مکان ها پیدا نخواهید کرد.

باید گفت که اگر شما هم قصد خرید این محصول را دارید باید به دنبال ارتباط با شرکت ها و فروشگاه آنلاین مواد شیمیایی همچون آداک شیمی در اینترنت باشید. قطعا می توانید از طربق این شرکت ها اقدام به خرید کنید نمایید.

 

آب ژاول محصولی نا آشنا و پرکاربرد

 

برخی از کاربردهای آب ژاول

  • از بین بردن بوی بد

رفع بوی مخازن بزرگ آب و تصفیه خانه های فاضلاب

در صنایع تولید کننده محصولات لبنی، بوی بسیار مشمئز کننده ای در فضا بوجود می آید که بسیار آزار دهنده می باشد. مسئولین امر با استفاده از آب ژاول بوی را بطور کامل از بین می برند.

  • تمیز کننده سطوح

برای از بین بردن لک ایجاد شده روی سطوح کاشی و سرامیک و همچنین پارچه ها می توان از این ماده استفاده نمود.

  • صنایع نساجی

با توجه به خاصیت رنگ بری از آن در کارخانجات پارچه بافی و نساجی و همچنین تولید کاغذ نیز استفاده می گردد.

  • صنعت تولید کننده فلزات

سم زدایی حمام های سیانور جهت استفاده در صنایع فلزی

  • برج های خنک کننده

جلوگیری از رشد جلبک و قارچ در برج های خنک کننده

آیا آب ژاول قدرت ضد عفونی کنندگی هم دارد؟

سفید کننده های غیر کلر که خاصیت اکسید کنندگی دارند نیز می توانند به عنوان ضد عفونی کننده در برخی از سطوح استفاده شوند اما نسبت به سفید کننده های حاوی کلر قدرت کمتری دارند. سفید کننده کلر، در صورت استفاده صحیح یک ماده ضد عفونی کننده بسیار عالی می باشند.

به طور کلی وایتکس ضد عفونی کننده و سفید کننده ای بسیار قوی به حساب می آید. سدیم هیپوکلریت که ترکیب اصلی این محصولات را تشکیل می دهد در از بین بردن باکتری ها، قارچ ها و ویروس ها از جمله ویروس آنفلوانزا بسیار موثر واقع می شود. معمولا توصیه می شود این مواد را در حالت رقیق 10 الی 60 دقیقه بر روی سطوح قرار دهید تا سطح تمیز و عاری از میکروب شود.

این ماده اکسید کننده ای قوی است و هنگامی که با ویروس ها، باکتری ها، کپک ها یا قارچ ها در تماس باشد، مولکول های موجود در میکروب ها را اکسید می کند و آنها را می کشد.

علاوه بر این دانشمندان بر این باورند که اسید هیپوکلروز که با افزودن هیپوکلریت سدیم به آب تشکیل می شود می تواند دیواره سلولی برخی از میکروب ها را تجزیه و سطوح را از وجود آن ها پاک نماید. اکثر سفید کننده های موجود حاوی 5 درصد سدیم هیپوکلریت ( 50000 ppm کلر) می باشند.

این مواد قبل از استفاده رقیق می شوند. برای این منظور معمولا رقیق سازی 1 به 100 توصیه می گردد (1 پارت وایتکس با 99 پارت آب سرد مخلوط گردد).

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/A7wVnqUN
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه