جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

اگر به دنبال چگونگی یادگیری سریع یک زبان جدید هستید، به احتمال زیاد احساسات شما در حال فروپاشی است. بهترین اپلیکیشن آموزش زبان

از یک طرف، شما پر از هیجان فوق العاده هستید!

وقتی جملات روان از دهانتان می ریزد، تقریباً می توانید طعم پیروزی را بچشید.

از طرف دیگر، شنیده اید که زبان مقصد شما واقعا سخت است.

و شما نگران به خاطر سپردن هزاران کلمه و میلیاردها جمله بالقوه ای هستید که باید به آنها مسلط شوید.

بیایید همین الان به تمام آن نگرانی ها پایان دهیم.

چگونه؟

3 گام ضروری موقع یادگیری هر زبان خارجی

1- در مورد تلفظ دقت کنید

بگذارید با شما صادق باشم:

تلفظ همیشه بزرگترین مشکل من در هنگام یادگیری زبان بوده است. ممکنه ژنتیک باشه من در تمام عمرم ناشنوا بودم

با این حال، من توانسته ام نواختن چندین آلات موسیقی و چند زبان را یاد بگیرم.

بارها و بارها، همیشه آرزو می کنم ای کاش بیشتر روی تلفظ تمرکز می کردم.

مفهومی به نام "همخوانی" را وارد کنید که از دوستانم در Outlier Linguistics یاد گرفتم.

به طور خلاصه، این تکنیک نسخه صوتی استفاده از فلش کارت است.

با استفاده از نرم‌ افزار ضبط مانند Audacity، یک سخنران بومی را ضبط می‌ کنید که یک کلمه یا عبارت را بیان می‌ کند. سپس چندین بار آن را کپی و پیست می‌ کنید تا بتوانید تکرار آن را بشنوید و واقعاً به جزئیات آن بپردازید.

در مرحله بعد، صحبت کردن خود را در یک آهنگ جداگانه ضبط می کنید.

از آنجایی که یک ضبط کننده صوتی خوب به شما امکان می دهد امواج صوتی را ببینید، می توانید سعی کنید صدای خود را از نظر بصری با ویژگی های خاصی مطابقت دهید.

اما جنبه مهمتر با این تکنیک این است که شما گوش خود را آموزش می دهید تا خود را بشنود و تلفظ خود را از طریق مقایسه مستقیم تصحیح کند.

مسلماً سرمایه گذاری زمانی روی این تکنیک شدید است. اما ارزش تلاش را دارد، به خصوص اگر این نقطه ضعف برای شما و من باشد.

2- از همنام استفاده کنید اما مراقب دوستان دروغین باشید

بسیاری از زبان ها کلماتی مشابه یا بسیار مشابه دارند.

به عنوان مثال، در زبان اسپانیایی، هزاران کلمه را خواهید یافت که از نظر صدا و معنی بسیار نزدیک به معادل های انگلیسی خود هستند. همچنین ممکن است این کلمات را به عنوان "کلمات قرضی" ببینید.

با این حال، تعدادی همزاد کاذب نیز وجود دارد که به معنای چیزهای بسیار متفاوت است.

همیشه بررسی کنید تا اشتباهات اساسی ایجاد نکنید که ممکن است بعداً اصلاح آنها دشوار باشد.

3 گام ضروری موقع یادگیری هر زبان خارجی

3- بعد از اینکه اولین زبان را به دست آوردید، زبان دیگری را اضافه کنید

طبیعی است که بخواهید چند زبانی باشید یا کسی که 3-5 زبان را خوب صحبت می کند. اما تا آنجا که من می توانم بگویم، همه چند زبانه های موفق با تمایل به تسلط بر تنها یک زبان در یک زمان به آنجا رسیدند.

هنگامی که این کار را انجام دادید، در مهارت های فرا یادگیری بسیار مسلط خواهید بود که به شما کمک می کند تا به سمت توانایی های گفتاری و درک قابل توجه پیش بروید.

و سپس می توانید کارهای جالبی انجام دهید مانند آنچه دوست من بنی لوئیس آن را "نردبان" می نامد. این تکنیک زمانی است که شما یک کتاب درسی را به زبانی که قبلاً آموخته اید انتخاب می کنید تا دوره بعدی را پوشش دهید.

به عنوان مثال، بیشتر منابع من برای یادگیری زبان چینی از کتاب‌ هایی است که به زبان آلمانی نوشته شده است.

من عاشق نردبانی هستم، اما بسیار خوشحالم که آنقدر به آلمانی گیر دادم تا قبل از ادامه کار، از اعتماد به نفس بالایی برخوردار باشم.

یکی از استثناهای این پیشنهاد که برخی افراد آن را مفید می دانند این است که مدتی را صرف یادگیری اسپرانتو کنند.

استدلال در اینجا نشان می دهد که اسپرانتو به ویژه برای کمک به زبان آموزان برای درک بیشتر در مورد نحوه کار زبان های مختلف مناسب است.

صادقانه بگویم، من متقاعد نیستم که برای اینکه به یک زبان مسلط شوید، باید دستور زبان یا زبان شناس شوید. در هر صورت، دنیا مملو از افرادی است که در این موضوعات متخصص هستند و حتی نمی توانند به یک زبان دیگر صحبت کنند.

اما اگر هنوز گیر کرده اید، شاید به این دلایل ارزش دیدن اسپرانتو را داشته باشد.

یا، می توانید به یک زبان ریشه نگاه کنید تا ببینید آیا به بیدار کردن مغز شما کمک می کند یا خیر.

به عنوان مثال، زمان کمی برای یادگیری زبان لاتین می تواند زبان اسپانیایی یا ایتالیایی را تا حد باورنکردنی برای شما باز کند.

با این حال، در پایان روز، ضرب المثل قدیمی که می گوید شکارچی که دو خرگوش را تعقیب می کند، به ندرت یکی را می گیرد، اینجا ایستاده است. توجه خود را بین بیش از یک زبان تقسیم کنید، فقط با خطر بزرگ.

4- اگر می توانید سفر کنید، اما آن را ضروری نکنید

من خوش شانس بودم و توانستم سال هایی از عمرم را در آلمان بگذرانم. در آن زمان، مطمئن شدم که با افرادی زندگی می‌ کنم که انگلیسی کم یا اصلاً صحبت نمی‌ کنند تا «غوطه‌ وری کامل» چیزی را ایجاد کنم که نمی‌ توانم از آن فرار کنم.

اما وقتی برای اولین بار شروع به یادگیری زبان کردم، تجملات زندگی در چین را نداشتم. و مطلقاً لازم نبود.

در واقع، پس از کمتر از 3 ماه مطالعه زبان، زمان من در کشور آنقدر حواس‌پرتی را به خود جلب کرد که اصلاً وقت مطالعه آن را نداشتم. و این زمانی اتفاق می افتد که سعی می کنید گردشگری را با غوطه وری ترکیب کنید.

در عوض، از نکات موجود در این صفحه برای ایجاد اهداف مناسب و سیستم‌ های مؤثری استفاده کنید که هر روز شما را در شرکت زبان مقصدتان قرار می‌ دهند. بهترین آموزشگاه آیلتس

سپس، وقتی به سفر می‌ روید، می‌ توانید آرامش داشته باشید و روی صحبت کردن و درک بیشتر اطرافتان تمرکز کنید. شما آن را به دست آورده اید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/IPKYTIrW
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه