پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

جزیره کیش در جنوبی ترین نقطه ایران و در میان آب های نیلگون خلیج فارس قرار گرفته است و با داشتن امتیازات فراوان یکی از برترین قطب های گردشگری کشورمان محسوب می گردد . این جزیره همانند نگینی بر انگشتر خلیج فارس می درخشد و هر ساله میزبان میلیون ها گردشگر از سراسر ایران و برخی کشورهای دیگر دنیاست .

ما در این مقاله برانیم تا برخی از جاذبه های گردشگری را به شما معرفی کنیم . پس در ادامه همراهمان باشید .

از پارک دلفین ها تا تماشای منظره زیبای کشتی یونانی

در ابتدا سفر باتو شما را با گوشه ای از تاریخچه و جغرافیای این جزیره آشنا نموده و سپس برخی از جاذبه ای متنخب را معرفی خواهیم نمود تا بهترین تصمیم را برای خرید تور کیش لحظه آخری بتوانید بگیرید.

دارای تاریخی هزاران ساله است و در گذشته قیس نامیده می شد . با نگاهی سطحی به تاریخ هزاران ساله آن میتوان فهمید ، همواره تحت نفوذ حکومت های بزرگ نظیر هخامنشیان ، ساسانیان و اشکانیان قرار داشت . سپس با گسترش اسلام این جزیره به دست خلفای اموی افتاد. اما چندی بعد مجدداً توسط فردی از اهالی ری تمامی جزایر خلیج  فارس به ایران باز گردانده شد. در زمان سلجوقیان به رونق بسیاری رسید و به بزرگ ترین مرکز تجاری جنوب ایران تبدیل گشت .

بیش از نود کیلومتر وسعت دارد و به شهرستان بندرلنگه در استان هرمزگان تعلق دارد . تنها جزیره ای است که دارای قنات آب شیرین است و با قرار گیری در نزدیکی خط استوا دارای آب و هوایی گرم و مرطوب است .  بهترین زمان برای سفر به آن  اوایل فصل پاییز تا اوایل فصل بهار اس و در این دوران مسافران شاهد آب و هوایی لطیف و بهاری خواهند بود. اما با فرا رسیدن فصل تابستان دما و رطوبت به طرز چشمگیری افزایش یافته و در برخی از اوقات روز تحمل شرایط برای مسافران سخت خواهد شد . اما همه هتل ها ، مراکز خرید ، رستوران ها  و حتی تاکسی ها از سیستم های سرمایشی مناسب برخودار هستند ، و اینگونه سختی سفر در این فصل سال را تعدیل می کنند . مسافرانی که این شرایط آب و هوایی را می پسندند و در فصل گرما به آنجا  سفر می کنند ، از مزایای متنوعی برخوردار می شوند که یکی از آن ها پائین آمدن هزینه بلیط و تورهای گردشگری است . البته مزیت دیگر وجود فستیوال های تابستانی مختلف است که در پی آن مراکز خرید تخفیف های استثنائی خواهند داشت . در فصل تابستان شنا در آب های گرم لذت بخش بوده و می توانید شب در امتداد سواحل به خوشگذرانی مشغول باید و زمان اوج گرما را در هتل استراحت کنید . در اینصورت هم از شنا در آبهای گرم لذت خواهید برد و هم میتوانید بدون پرداخت هیچ هزینه ای پوستتان را برنزه کنید . پارک  دلفین ها (دلفیناریوم)

پارک دلفین مجموعه ای مفرح و سرگرم کننده است که از بخش های مختلفی همچون پارک دلفین ها ، آمفی تئاتر ، باغ پرندگان و کلاسیک شو تشکیل شده است . تنها با تهیه یک بلیط قادر به استفاده از تمامی قسمت های این مجموعه خواهید بود و روزی سراسر شاد را تجربه می کنید . در دلفیناریوم شاهد نمایش مفرح این پستانداران باهوش و دوست داشتنی خواهید بود ، که تماشای آن به خصوص برای کودکان جذاب و سرگرم کننده است .

از پارک دلفین ها تا تماشای منظره زیبای کشتی یونانی

بازدید از شهر باستانی حریره

بقایای به جامانده از شهر باستانی حریره با قدمتی هشتصد ساله ، به شما کمک می کند تا درک بهتری از تاریخ کهن این سرزمین بدست آورید و اینگونه با گوشه ای از دانش و تمدن اجداد این سرزمین آشنا شوید . این منطقه باستانی از توابع شهرستان بندرلنگه است و وسعت آن حدود یکصد و بیست هکتار است . بقایایی به جامانده در این منطقه به دوران ساسانیان و اوایل دوران اسلامی باز می گردد . همانطور که گفتیم شهر حریره نشان از تمدن و فرهنگ غنی اجداد این سرزمین دارد و در گوشه و کنار آن ویرانه های مسجد ، قنات و حمام دیده می شود . همچنین حین بازدید از این منطقه به خانه اعیانی بر می خورید که تماشای آن خالی از لطف نخواهد بود. برای رفتن به این منطقه می بایست به میدان المپیک و سپس میدان حریره بروید .

تماشای منظره زیبای کشتی یونانی

تماشای غروب آفتاب از پس منظره کشتی یونانی به یکی از سرگرمی های مورد علاقه گردشگران تبدیل شده است و تقریبا همه مسافران در کنار این کشتی زیبا عکس یادگاری می گیرند . این کشتی قدیمی و نیمه شکسته ، پنجاه ساحل است که در نزدیکی ساحل غربی در گل فرو رفته و توانسته به نماد جزیره تبدیل شود .

این ساحل در نزدیکی روستای تاریخی باغو قرار دارد که بازدید آن خالی از لطف نخواهد بود .

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/7Chz8MAg
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه