چهارشنبه, ۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

نمونه‌ای از انواع تجهیزات مورد نیاز برای ساخت محصولات چوبی

افراد تمایل زیادی به استفاده از وسایل چوبی در دکوراسیون داخلی خانه و محل کار خود دارند. به همین دلیل نجاران و تولید کنندگان در تلاش هستند تا تنوع این محصولات را بالا ببرند تا انتخاب برای افراد راحت تر باشد و افراد با هر سلیقه ای بتوانند وسیله مورد نیاز خود را تهیه کنند. از جمله کاربردی ترین وسایل چوبی که می توان به آن اشاره کرد شامل میز و صندلی، کابینت، کمد و غیره است که در سایزها و مدل های گوناگون تولید می شوند. نجاران برای تولید هر کدام از این سازه های چوبی به ابزار آلات، یراق آلات و تجهیزات خاصی نیاز دارند که براساس نیاز و سلیقه خود آنها را انتخاب می کنند. در ادامه به معرفی نمونه ای از تجهیزات برای ساخت وسایل چوبی می پردازیم، پس با مطالب زیر همراه باشید.

تجهیزات لازم برای ساخت وسایل و سازه‌ های چوبی

افرادی که به کار چوب و نجاری علاقه دارند باید ضمن داشتن یک کارگاه مناسب، تجهیزات و ابزار آلات کاربردی متناسب با کار را تهیه کنند. از طرفی هم باید با نحوه کار و عملکرد آنها کاملا آشنا باشند تا وسیله و سازه چوبی مناسبی به مشتری عرضه کنند. در بعضی از محصولات تولیدی مانند میز، مبلمان، کشو و غیره باید از یراق آلات و تجهیزات کاربردی استفاده کرد تا کاربری آنها برای افراد مختلف راحت باشد. نجاران باید این موضوع را هم در نظر داشته باشند که از تجهیزات با کیفیتی استفاده کنند تا کارایی آنها برای افراد چند برابر باشد. از طرفی هم شکل ظاهری، رنگ و مدل وسایل چوبی نیز حائز اهمیت است. بنابراین شناخت کاربرد هر کدام از وسایل کارگاهی می تواند نجاران و تولید کنندگان را به این اهداف نزدیک کند.

جوهر چوب

برای آسترکاری و رنگ کردن چوب می توان از انواع جوهر، شاپان، رنگ های فوری، واکس چوب و موارد مشابه دیگر استفاده کرد. جوهر چوب به دلیل غلظت بالایی که دارد، پوشش دهی مناسبی را به وسایل چوبی خواهد داد. فقط کافیست برای استفاده از آن، تینر 10000 فوری را با آن ترکیب کرد. معمولا آستر کاری چوب با رنگ ، افراد را دچار مشکل می کند و آنچه طبق سلیقه افراد است، انجام نمی گیرد. زیرا رنگ کاری باید طبق اصولی مشخص صورت گیرد تا پوشش دهی بالایی داشته باشد. به همین دلیل استفاده از جوهر چوب می تواند راه حل مناسبی برای این مشکل باشد و انتظار افراد را از رنگ مدنظرشان برآورد کند.

رنگ چوب

نکته مهمی که باید قبل از رنگ کاری چوب توجه کرد، صاف و صیقلی شدن سطح آن است. رنگ را باید به صورت کاملا یکنواخت و روان  روی چوب زد تا رد قلمو یا هر ابزار دیگر نماند. افراد برای رنگ کردن وسایل چوبی می توانند از پیستوله یا قلمو استفاده کنند اما باید به نکاتی توجه کنند تا کار تمیز انجام شود. یکی از این موارد رنگ کاری با قلمو در جهت بافت و الیاف چوب است تا رنگ بهتر روی کار بخوابد و تمام بافت چوب رنگ بگیرد. نکته دیگر در رنگ کاری چوب از طریق پیستوله است که باید طبق اصول خاصی انجام گیرد تا هنگام پاشیدن رنگ دچار مشکل نشوید. رنگ چوب را باید چند مرتبه انجام دهید تا کاملا یکدست و یکنواخت شود. نکته مهم دیگری که در هنگام رنگ کاری چوب باید به آن دقت کرد، درست کردن رنگ به صورت یک جا و نگهداری آن در ظرف در بسته است.

دستگیره کابینت

دستگیره کابینت در مدل های تک پیچ و دو پیچ تولید شده است. از دستگیره های دو پیچ که معمولا شکل بلندی دارند، از طریق دو پیچ دو طرف دستگیره، به کشو و کابینت نصب می شوند. دستگیره های دو پیچ را می توان به صورت عمودی روی درب کابینت یا به صورت افقی روی کشو کابینت نصب کرد. در حالیکه دستگیره تک پیچ اندازه کوچکی دارند و به صورت اشکال هندسی تولید می شوند. این نوع دستگیره را می توان روی یک نقطه از درب کابینت یا کشو متصل کرد. افراد براساس سلیقه، هر کدام از مدل های تک پیچ یا دو پیچ را برای کابینت استفاده می کنند.

نمونه ای از انواع تجهیزات مورد نیاز برای ساخت محصولات چوبی

جک کابینت

جک  کابینت شامل اهرم هایی است که می توان با کمک آنها ارتفاع دقیق کابینت را تنظیم کرد. این یراق به دلیل وزن کمی که دارد نصب راحت تری را برای فرد امکان پذیر می کند. جک  کابینت دارای اهرم و پیچ تنظیم می باشد که امکان تنظیم آن را نسبت به درب و بدنه کابینت فراهم می کند. در انتخاب جک باید حتما به طول آن نسبت به خود کابینت و درب آن توجه کرد زیرا اگر جک با اندازه مناسب تولید شود، باعث آسیب رسیدن به کابینت در آینده خواهد شد. با توجه به اینکه کابینت به صورت افقی یا عمودی ساخته می شوند، باید نسبت به هر کدام از این مدل ها، جک مناسب آن را انتخاب کرد. البته یراق جک کابینت بیشتر برای نوع عمودی آن در نظر گرفته می شود زیرا می تواند درب کابینت را در حالت باز ثابت نگه داشته و وزن درب را تحمل کند. این یراق در دو نوع اتوبوسی یا آسانسوری و پمپی تولید می شود.

پایه میز

ساز ه های چوبی مانند میز باید از مقاومت کافی در برابر وزن های مختلف برخوردار باشند؛ به همین دلیل باید از پایه میز مناسب و با دوامی استفاده کرد. این سازه ها جزء مهمترین و کاربردی ترین وسایل هر خانه است که در انواع سایز و مدل تولید شده اند. افراد براساس نوع و مدل دکوراسیون خود می توانند آنها را انتخاب کنند. اما مسئله ای که افراد باید هنگام خرید به آن توجه کنند، میزان تحمل وزن آنها است. پایه تضمین کننده طول عمر و دوام سازه چوبی خواهد بود. در کارگاه چوب و نجاری انواع مختلفی پایه وجود دارد که نسبت به سازه آن را انتخاب می کنند. پایه میز در انواع پایه خرچنگی، پایه رگلاژی، پایه چوبی، پایه سنجاقی و فلزی تولید شده است که هر کدام از این پایه ها کاربرد خاص خود را دارد.

نمونه ای از انواع تجهیزات مورد نیاز برای ساخت محصولات چوبی

پایه رگلاژی

سازه هایی مانند کابینت که مهمترین سازه در محیط آشپزخانه است، باید از یراق مرغوب و با کیفیتی استفاده کرد. از آنجایی که داخل کابینت وسایل بسیاری قرار داده می شود تا ظاهر آشپزخانه مرتب دیده شود، نیاز به پایه ای است که بتواند وزن بالای کابینت را نیز تحمل کند. بهترین گزینه برای سازه ای مانند کابینت، پایه رگلاژی است که جنس آن از فلز می باشد و استحکام بالایی را برای ان تضمین خواهد کرد. برای نصب پایه رگلاژی به کابینت نیاز به پایه یو نیز می باشد. به صورتی که باید پایه یو را جهت نگهداری ورق ام دی اف یا هر نوع چوب دیگر، روی پایه رگلاژی قرار گیرد. این نوع پایه به دلیل کاربرد و عملکرد مناسبی که دارد توجه نجاران و تولید کنندگان زیادی را در صنعت کابینت سازی به خود جلب کرده است.

لیست قیمت انواع یراق آلات و تجهیزات در صنعت چوب

همان طور که در این مقاله گفته شده انواع متنوعی از تجهیزات و یراق آلات چوب و نجاری وجود دارد که هر کدام با توجه به نوع و امکاناتی که دارند از قیمت متفاوتی برخوردار می باشند. شما می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی چوبینر لیست قیمت انواع تجهیزات و یراق آلات صنعت چوب را مشاهده نمایید. جهت کسب اطلاعات لازم درباره قیمت خرید می توانید از طریق راه های زیر با چوبینر ارتباط برقرار کنید:

09021235626 – 02166563048 – 02634647972

Choobiner.ir

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/8Wb6dpsz
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه