جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

سرعت بارگزاری وب سایت یکی از اساسی ترین پارامتر های موفقیت هر وب سایتی است. افزونه wp rocket بهترین افزونه برای افزایش سرعت وب سایت در سایت های وردپرسی است. ابتدا افزونه wp rocket را معرفی کرده و در ادامه به بررسی 8 قدم بهینه سازی سرعت وب سایت می پردازیم.

افزونه wp rocket چیست؟ + 8 قدم بهینه سازی وب سایت وردپرس

کش و بهینه سازی سرعت سایت با افزونه wp rocket

افزونه wp rocket یکی از بهترین افزونه های کش (Cache) وردپرس است که با استفاده سیستم کش ، تعداد درخواست ها به سرور و بارپردازشی آن را کاهش می دهد. با استفاده از این افزونه سرعت سایت شما به شکل محسوسی افزایش خواهد یافت. همچنین از دیگر امکانات افزونه wp rocket ، امکان فشرده سازی فایل های ثابت از جمله فایل های css و js است. از دیگر قابلیت های کلیدی این افزونه امکان بارگزاری تنبل (lazy load) است که سبب کاهش حجم صفحات و افزایش سرعت سایت می شود.

امکانات افزونه wp rocket :

  • سیستم کش
  • فشرده سازی فایل ها
  • کش دیتابیس
  • بارگزاری تنبل

در ادامه 8 قدم بهینه سازی وب سایت با افزونه wp rocket را بررسی می کنیم.

افزونه wp rocket چیست؟ + 8 قدم بهینه سازی وب سایت وردپرس

۱. صفحه سایت خود را با GTmetrix تست کنید

قبل از انجام هر گونه بهینه سازی، صفحه خود را در وب سایت GTmetrix.com آزمایش کنید تا یک معیار عملکرد ایجاد کنید. توصیه می کنیم برای تجزیه و تحلیل سایت خود، حتما از GTmetrix استفاده کنید (اگر قبلا این کار را نکرده اید، کافی است یک حساب رایگان ایجاد کنید) زیرا می توانید با نظارت روزانه و نمودارهای سوابق آن، عملکرد وب سایت خود را بهتر پیگیری کنید.

 

همچنین توصیه می کنیم بعد از هر مرحله بهینه سازی، صفحه خود را در GTmetrix دوباره آنالیز کنید تا بتوانید ببینید کدام موارد بهتر شده اند و کدام مراحل احتمالا اوضاع شما را بدتر می کند.

۲. تهیه بک آپ از سایت

بسیار مهم است که از نصب وردپرس خود قبل از بهینه سازی، نسخه پشتیبان تهیه کنید و به طور کلی یک تمرین خوب است که به طور منظم هر چند وقت یک بار نسخه پشتیبانی برای خود تهیه کنید.

۳. افزونه ناخواسته یا بلااستفاده را حذف کنید

نصب افزونه های اضافی در طول استفاده از وب  سایت وردپرس، امری رایج است. برخی از افزونه ها ویژگی های حیاتی را ارائه می دهند، برخی دیگر ممکن است فقط برای مدت کوتاهی مورد استفاده قرار گرفته باشند، و حقیقتا ممکن است تعداد کمی از آن ها باقی بمانند که شما حتی دلیل آن را به خاطر نداشته باشید!

به همین دلیل است که انجام ممیزی افزونه مهم است – استفاده از افزونه وب سایت خود را بررسی کنید و مواردی که دیگر مورد نیاز نیست یا استفاده نمی شوند را حذف کنید.

غیرفعال کردن افزونه ها، درخواست های صفحه و حجم کل صفحه شما را کاهش می دهد و اغلب یکی از بهترین راه ها برای بهبود عملکرد سایت وردپرس شما است.

البته باید توجه داشته باشید که در برخی موارد، ممکن است غیرفعال کردن پلاگین کافی نباشد. حتی اگر یک افزونه غیرفعال  شده دیگر درخواست ها را بارگیری نمی کند، همچنان ممکن است منجر به ایجاد یک پایگاه داده متورم شود و خطرات امنیتی ایجاد کند. از این رو، تمرین توصیه شده این است که اگر افزونه های ناخواسته را دیگر نیاز ندارید، به طور کامل حذف کنید. ما همچنین توصیه می کنیم همه افزونه های خود را به روزرسانی کنید، زیرا ممکن است شامل بهبود عملکرد و/یا رفع های امنیتی، در میان سایر بهبودها باشند.

۴. تصاویر را بهینه سازی کنید

بهینه  سازی تصویر یک کار مهم است که در بسیاری از موارد تاثیر زیادی در گردش کار بهینه سازی وب سایت وردپرس شما می گذارد و به ممیزی تصاویر با کدگذاری کارآمد کمک می کند و حجم کلی صفحه شما را کاهش می دهد. افزونه های زیادی برای بهینه  سازی تصویر وردپرس وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.

افزونه wp rocket چیست؟ + 8 قدم بهینه سازی وب سایت وردپرس

۵. فعال سازی کش با افزونه wp rocket

بعد از خرید افزونه wp rocket و نصب و فعال سازی آن ، امکان کش را فعال کنید. بدین ترتیب از تمامی صفحات سایت شما یک نسخه ایستا تهیه و همان نسخه به کاربران عرضه می شود. این کار به شدت روی سرعت بارگزاری سایت شما تاثیر می گذارد.

۶. فشرده سازی فایل ها

همان طور که قبل تر گفته شد ، فشرده سازی فایل ها از امکانات افزونه wp rocket است که با حذف فضاهای خالی و موارد بی اهمیت ، سبب کاهش حجم صفحات شما می شود. این قابلیت نیز از موارد بسیار مهم در بهینه سازی وب سایت است و تاثیر زیادی در افزایش سرعت سایت شما می گذارد.

۷. بارگزاری تنبل را فعال کنید

بارگزاری تنبل یا lazy load به قابلیتی گفته می شود که با استفاده از آن ، تمام محتوای سایت شما در هنگام بازکردن اولیه بارگزاری نمی شود و با scroll صفحه توسط کاربر ، المان های جدید بارگزاری می شوند. این قابلیت سبب کاهش چشمگیر حجم صفحات شما و افزایش سرعت سایت می شود. در افزونه wp rocket می توانید بارگزاری تنبل را برای تصاویر ، ویدئو ها یا iframe ها فعال کنید.

۸. صفحه خود را دوباره آنالیز کنید

هنگامی که تمام موارد بالا را انجام دادید، سایت خود را مجددا از طریق GTmetrix.com آنالیز کنید و تفاوت عملکرد را مشاهده کنید! به احتمال زیاد در معیارهای زیر پیشرفت هایی را مشاهده خواهید کرد:

  • درجه GTmetrix
  • امتیازات عملکرد
  • اولین رنگ محتوایی
  • بزرگترین رنگ پر محتوا
  • زمان تعامل
  • شاخص سرعت
  • تعداد درخواستها

همچنین باید در بخش های زیر شاهد پیشرفت هایی باشید:

  • حذف کردن منابع مسدودکننده رندر
  • کوچک کردن CSS/JavaScript
  • کاهشCSS/JavaScript استفاده نشده
  • رمزگذاری موثر تصاویر
  • فعال کردن فشرده سازی متن
  • ارائه کارآمد داراییهای ایستا با خط مشی Cache

نتایج ممکن است برای شما متفاوت باشد! با توجه به افزونه وردپرس نصب شده، قالب استفاده و هاست، ممکن است نتوانید به طور قابل توجهی بر همه معیارهای فوق تأثیر بگذارید. چیزهایی مانند منابع شخص ثالث (ویجت های فیس بوک، جاسازی های یوتیوب و مواردی از این قبیل) و تبلیغات همچنان می توانند به شدت بر امتیاز شما تأثیر بگذارند.

نتیجه گیری بهینه سازی وب سایت وردپرس

مراحل ذکر شده در بالا به عنوان یک راهنمای کلی برای بهینه سازی وب سایت وردپرس شما کاربرد دارد. وردپرس دارای افزونه های زیادی است که نه تنها به شما امکان می دهد تا به راحتی یک وب سایت با امکانات کامل ایجاد کنید، بلکه عملکرد شما را برای یک تجربه کاربری خوب بهینه می کند. افزایش سرعت سایت یکی از پارامتر های مهم در موفقیت یک وب سایت هم در تجربه کاربری و هم سئو است.

همان طور که مشاهده شد برای بهینه سازی نیاز به یک افزونه بهینه سازی خوب دارید و بهترین انتخاب پیش روی شما افزونه wp rocket است. برای استفاده از این افزونه حتما باید لایسنس اورجینال آن را از یک مرجع معتبر تهیه کنید. برای این منظور می توانید به سایت ساز افگیگا مراجعه کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/cnw5MZzu
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه