جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

سازه چادری دو لایه عایق حرارتی

انتخاب سازه چادری بعنوان سقف یا بدنه ای هوابند یکی از بهترین انتخابها برای طراحان میباشد اما مسئله اینجا ارزشمند میشود که این سازه پارچه ای با کاربرد های متفاوت چطور در شرایط آب و هوای گوناگون؛ عمل خواهد کرد؟

انواع اقلیم ایران بصورت زیر تقسیم بندی میشود:

اقلیم معتدل و مرطوب شامل سواحل جنوبی دریای خزر

اقلیم گرم وخشک شامل فلات مرکزی

اقلیم سرد شامل کوهستانهای غربی

اقلیم گرم و مرطوب شامل سواحل جنوبی

انتخاب سازه چادری بدلیل سبکی، انعطاف در ایجاد فرمهای مدرن؛ و شفافیت گسترش زیادی داشته است. سازه کششی در طراحی ساختمانهایی با عملکردهای متفاوت ازجمله اداری، تجاری، ورزشی، هتل و.... یا بشکل آلاچیق در فضاهای شهری و عمومی نقش بسزایی داشته است.

مسئله ای که اهمیت دارد و همواره طراحان و مهندسین را به طرح سوالات این چنینی وادار میکند این است که چطور یک سازه پارچه ای نیاز فضاها را به تعادل دمایی در شرایط آب و هوایی خاص ( اقلیمهای بسیار سرد یا اقلیم های بسیار گرم) برآورده میکند؟

با توجه به مسئله تعادل دمایی و این موضوع که اگر درجه حرارت فضای پیرامون متعادل باشد افراد احساس آرامش بیشتری دارند و براحتی به فعالیتهای روزانه می پردازند؛ در این موارد اغلب عایق حرارتی به کمک می آید.

سازه چادری دو لایه عایق حرارتی

عایق حرارتی

عایق حرارتی به پوششی اطلاق میشود که از انتقال حرارت وگرما از یک فضا به فضای دیگر جلوگیری میکند. جابجایی گرما از فضای گرم به فضای سرد است، از این رو برای جلوگیری از حرکت گرما به مکان سرد ملزم به استفاده از عایقهای حرارتی میشویم. عایق حرارتی در مکانهای مختلف استفاده میشود، از جمله دیوارها، سقف و کف ساختمان...

استاندارد دما برای محیط چقدر است؟

باید بدانیم که دمای بسیار گرم یا بسیار سرد باعث ایجاد آسیبهای روانی و جسمی شده وکارآیی هر شخص  را تحت تاثیر قرار میدهد. فعالیت در محیطهای بسیار گرم باعث بروز کرختی ،خستگی، سردرد در انسان می شود. فعالیت در مکانهای سرد همچنین باعث کم شدن حساسیت و گزگزکردن انگشتهای ما می شود.

دمای فضایی که ما در آن فعالیت میکنیم و حتی رطوبت آن محیط؛ در سلامتی بدن ما و احساس نشاط و شادابی ما تاثیرمستقیم دارد.

زندگی کردن و فعالیت کاری داشتن در فضایی که رطوبت زیر 30 درصد دارد، می تواند باعث بروز علائمی همچون خشکی پوست، ناراحتی های تنفسی واز همه مهمتر سوزش چشم   شود.

زندگی کردن و فعالیت کاری داشتن در فضایی با رطوبت بالا هم مشکلات دیگری بوجود می آورد. رطوبت بالا نیز به رشد انواع قارچ ها در محیط  کمک میکند و درصد ابتلای افراد را به گونه های متفاوت آلرژی افزایش می دهد.

بهمین علت است که  تنظیم کردن دما و همچنین رطوبت محل زندگی و محیط کاری ارزش  قابل ملاحظه ای دارد.

بهترین دما بین 20 الی 22 درجه سانتی گراد و مناسبترین رطوبت نسبی بین 40 الی 65 درصد در فصول گرم سال توصیه می شود.

تیم فنی و مهندسی شرکت آسمانه برای رسیدن به این تعادل دمایی و حرارتی سقفهای دو لایه سازه چادری را طراحی کرد و در پروژه  های :

  • پروژه سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی و اقامتی ولایت مشهد با ایجاد یک سقف داخلی و یک سقف مخروطی خارجی
  • پروژه هتل آزادی مشهد، قسمت وید مرکزی هتل

به مرحله اجرا درآورد.

سازه چادری دو لایه عایق حرارتی

قسمتهای مختلف با عایق حرارتی یا استفاده ازسازه کششی دولایه آسمانه با داشتن ویژگی هوابندی به صرفه جویی 50 درصدی انرژی و مصرف سوخت منجر میشود.

جنس پارچه های استفاده شده در سازه چادری آسمانه از الیاف پلی استر با روکش PVC انتخاب شده است که مهمترین ویژگیهای آن شامل این موارد میباشد: سبک، بادوام، بهداشتی و ضد آلرژی، قابل شستشو با دست و ماشین، عدم جذب رطوبت، ونکته ارزشمند دیگر اینکه در تقابل با سایر متریال بکار گرفته شده؛ بو نمی گیرد و الیافش در هم نمی پیچد.  

ایده سقف سازه چادری دو لایه

تیم فنی و مهندسی آسمانه با ایجاد یک سقف دولایه و ایجاد یک فضای پر از هوا به هدف خود مبنی بر ایجاد سقفی هوابند دست یافته است. نکته حائز اهمیت اینجاست که فاصله بین دو تا لایه سازه چادری کاملا آب بندی میشود. این مدل از سقفها نسبت به سایر موارد مشابه بسیار سبکتر هستند.

با عایقبندی سقف و بدنه که بوسیله دولایه سازه غشایی ایجاد میشود؛ یکی از بروز ترین سقفها برای اقلیم های بسیار سرد و بسیار گرم طراحی شده است.

برای خرید انواع مختلف سازه چادری می توانید به سایت شرکت آسمانه یکی از بهترین شرکت های ارائه دهنده خدمات طراحی، اجرا و نصب سازه های چادری با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و بهترین متریال ها و پارچه های دولایه به آدرس اینترنتی http://asemaneh.com  مراجعه کنید.

گروه تولیدی آسمانه با ۲۰ سال سابقه درخشان در زمینه تولید بهترین سازه های پارچه ای خدمات خود را با مناسب ترین قیمت و بالاترین کیفیت به مشتریان خود ارائه می دهد. با مراجعه به سایت شرکت آسمانه می توانید پروژه های اجرا شده توسط کارشناسان متخصص و مجرب را مشاهده کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Kjz1iWi9
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه