جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

صفحه نمایش تلویزیونی یکی از حیاتی ترین بخش های این دستگاه است. تمیز کردن مرتب برای از بین بردن لکه های صفحه نمایش تلویزیون یک کار ضروری برای نگهداری از این دستگاه در طولانی مدت می باشد، زیرا در صورت وجود لکه ، گرد و غبار و خاک یا هر کثیفی دیگر یا اثر انگشت بر روی صفحه تلویزیون ، دستگاه ممکن است دچار مشکلانی شود.

هر نوع تلویزیونی که دارید باید حداقل هر دو یا سه هفته یکبار آن را کاملاً تمیز کنید و در هنگام انجام این کار توجه بیشتری به صحنه نمایش داشته باشید . در این صورت دستگاه شما همیشه کاملاً نو به نظر رسیده و از تصاویر روشن ، رنگارنگ و زیبا نیز برخوردار خواهد بود . اما نکته ای که وجود دارد این است که متاسفانه همه افراد نمی دانند که چگونه تلویزیون خود را به طور موثر تمیز کنند. خیلی از افراد فکر می کنند که یک حوله خیس شده در آب یا دستمال مرطوب برای تمیز کردن تلویزیون مفید است در حالی که این کار اشتباه است، زیرا صفحه نمایش تلویزیون حساس بوده و برای انجام موثر کارایی این دستگاه مراقبت زیادی لازم است.

نحوه حذف لکه صفحه نمایش

دفترچه راهنمای دستگاه را مطالعه کنید.

همه تجهیزات الکترونیکی با یک کتابچه راهنما ارائه می شوند. در این دفترچه اطلاعات کافی در مورد نحوه استفاده و نگهداری از دستگاه وجود دارد . توصیه می شود بلافاصله پس از خرید ابتدا دفترچه راهنمای دستگاه را مطالعه نموده و برحسب مندرجات این دفترچه دستگاه را نصب و نگهداری کنید. زیرا سازندگان مختلف رویکردهای متفاوتی برای تمیز کردن دستگاه های خود ارائه می دهند.

تلویزیون را خاموش کنید.

قبل از اینکه تمیز کردن دستگاه را شروع کنید ابتدا تلویزیون را خاموش نموده و آن را از پریز برق خارج کنید. پس از انجام این کار بلافاصله شروع به تمیز کردن صفحه نمایش دستگاه نکنید، بلکه به آن زمان دهید تا خنک شود.

بنابراین از تمیز کردن صفحه نمایشگر گرم خودداری کنید تا مطمئن شوید که با هر ماده تمیز کننده ای که استفاده می کنید واکنش نشان نمی دهد. به طور معمول ۲ تا ۵ دقیقه طول می کشد تا صفحه نمایش شما خنک شود.

چطور صفحه نمایش تلویزیون را تمیز کنیم؟

از یک پارچه تمیز کننده میکروفیبر برای تمیز کردن تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی استفاده کنید.

نکته مهم دیگری که در هنگام تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون باید به آن توجه کنید این است که هرگز از دستمال کاغذی برای تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون استفاده نکنید و به جای آن از پارچه میکرو فیبر که باعث با برجای ماندن پرز بر روی صفحه نمایش نمی شود، استفاده کنید . این پارچه ها برای از بین بردن هرگونه لکه و اثر انگشت بر روی صفحه نمایش ایده آل هستند.

برای استفاده از پارچه میکرو فیبر کافی است سطح صفحه را با حرکات دایره ای پاک کنید. فراموش نکنید که پاک کردن صفحه تلویزیون با دستمال میکروفیبر را ابتدا در یک جهت افقی عمودی انجام دهید سپس برای بار دوم دستمال را در جهت مخالف بر روی صفحه نمایش تلویزیون بکشید تا تمام صفحه را کاملا پوشانده و رگه‌ های آشکار را بگیرد . فراموش نکنید که پارچه را نیز در حین گرد و گیری بچرخانید ، زیرا گرد و غبار بر روی آن جمع می شوند.

برای کشیدن گرد و غبار و زباله‌ های پنهان شده در شکاف های عمودی تلویزیون از جاروبرقی کم مکش استفاده کنید . همچنین می توانید از برس نرم جاروبرقی برای پاک کردن گرد و غبار از روی کابل ها و درگاه های تلویزیونی نیز استفاده کنید.

از مواد شیمیایی مضر اجتناب نموده و آب یا ماده شوینده را روی صفحه‌ نمایش اسپری نکنید.

از مواد شیمیایی برای پاک کردن صفحه نمایش تلویزیون خود استفاده نکنید. زیرا این گونه مواد بیش از آنچه که ممکن است به صفحه نمایش آسیب می رسانند . اگر یک عامل شیمیایی بر روی یک سطح خاص خوب کار میکند دلیل بر ایمن آن برای صفحه تلویزیون نیست.

صفحه نمایش تلویزیون بسیار حساس و شکننده بوده و بنابراین باید مطمئن شوید از مواد شیمیایی تا حد امکان دور می ماند. زیرا مواد شوینده و پاک کننده های قوی که حاوی آمونیاک ، ستون و الکل می باشند برای صفحه نمایش تلویزیون بسیار مضر هستند.

برای اجتناب از ایجاد خراش در صفحه نمایش از پدهای ساینده و حوله‌ های کاغذی نیز استفاده نکنید و از اسپری کردن مستقیم آب بر روی صفحه نمایش تلویزیون خودداری کنید.

برای پاک کردن گوشه ها و نزدیک لبه های نمایشگر از سواب های پنبه ای استفاده کنید.

پارچه های میکروفیبر نمی ‌توانند قسمت های کنار صفحه نمایش و گوشه های آن را کاملا پاک کنند . در صورتی که این قسمت ها را تمیز نکنید گرد و غبار در آنها جمع شده و باعث ایجاد لکه های سخت در این قسمت ها می شود و همچنین ممکن است منجر به ظاهر ناهموار و پایین آمدن کیفیت تصویر شود . برای تمیز کردن این قسمت ها از سواب های پنبه ای که آنها را در آب مرطوب نموده‌ اید، استفاده کنید و با کشیدن آنها به سمت بیرونی کثیفی ها را با دقت بردارید و این کار را برای چهار گوشه دستگاه انجام دهید.

تابان سرویس مرکز تعمیر تلویزیون در کرج

تلویزیون همانگونه که باید تمیز نگهداری شود ، در طول سالهای استفاده دچار خرابی و آسیب می شود. 

چنانچه ساکن کرج هستید برای تعمیر تلویزیون در کرج ، کافی است با تابان سرویس تماس بگیرید .

تعمیر تلویزیون سامسونگ در کرج

تعمیر تلویزیون ال جی در کرج

تعمیر تلویزیون پاناسونیک در کرج

تلفن مستقیم : 09190950208

www.tabanservice.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/qjxMdhmY
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه