پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

اپیلاسیون یکی از خدماتی است که مراکز زیبایی ارائه می دهند . به فرآیندی که طی آن موهای زائد بدن حذف می شود، اپیلاسیون گفته می شود. یکی از رایج ترین روش ها برای از بین بردن موها از ریشه استفاده از موم است.

دو نوع اصلی موم وجود دارد که شامل موم داغ و موم سرد می باشد که در ادامه به بررسی آنها پرداخته ایم .

موم داغ چیست؟

موم داغ همانطور که از نامش پیداست مومی است که در بین دمای ۴۰ تا ۵۰ درجه سانتیگراد گرم می شود و سپس با استفاده از یک کاردک چوبی روی پوست مالیده شود.

اپیلاسیون کار قبل از برداشتن مستقیم موم به همراه موها ابتدا منتظر می ماند تا موم خنک و سفت شود.

نوع دیگری از موم داغ موم نواری است که به صورت داغ روی ناحیه تحت درمان عمال می شود سپس اپیلاسیون کار یک نوار یکبار مصرف را روی آن گذاشته و منتظر می ماند تا خنک شود و پس از خنک شدن نوار را به همراه مو ها از روی پوست برمی ‌دارد.

گرما و ضخامت موم داغ بر روی پوست باعث می شوند که منافذ کمی بیشتر باز شده تا موم در از بین بردن موها موفق تر عمل کند.

آشنایی با مزایای بهداشتی و بازار کار دوره آموزش اپیلاسیون

موم سرد چیست؟

موم سرد بر روی نوارهای قرار می گیرد که از قبل برای ناحیه خاصی از بدن مانند بالای لب شکل گرفته و بریده شده اند.

این نوارها بر روی ناحیه اعمال شده و سپس باید آنها را از روی ناحیه کند ، از این موها برای اپیلاسیون خانگی بیشتر استفاده می شود اما کارایی کمتری داشته و اغلب باید چندین بار تکرار شوند.

برای بهره مندی از بهترین نتیجه از اپیلاسیون چه کاری می‌ توان انجام داد؟

نحوه مراقبت از پوست قبل و بعد از اپیلاسیون تاثیر فوق‌العاده‌ای بر روی نتایج دارد. به عنوان مثال ، لایه برداری و استفاده از مرطوب کننده بر روی پوست ضروری است ، زیرا مرطوب نگه داشتن پوست سلامتی و هیدراته ماندن آن را تضمین می‌ کند.

آبرسانی به پوست یک عمل کلیدی است به خصوص در فصول سرد زمستان که پوست خشک است انجام اپیلاسیون ممکن است باعث ایجاد ترک های پوستی شود.  این عمل باعث رشد سریعتر موها و ضخیم تر شدن آن ها می شود ، بنابراین همیشه پوست خود را توسط کرم های مرطوب کننده هیدراته نگه دارید.

لایه برداری از پوست نیز به اندازه هیدراته بودن آن مهم است.

شما می توانید با استفاده از یک اسکراب ملایم پوست های مرده را از بین برده و به جلوگیری از رشد موهای زائد در این فرآیند کمک کنید.

مزایای اپیلاسیون شامل چیست؟

1. رویش کمتر موها

بهترین مزیت شناخته شده اپیلاسیون این است که موها پس از انجام این روش خیلی سریع رشد نمی کنند.

زیرا اپیلاسیون موها را از ریشه جدا می ‌کند. هنگامی که با ژیلت مو ها را از روی سطح بدن حذف می کنید این موها از نزدیک به سطح پوست بریده می شوند و حتی اگر این تراشیدن عمیق انجام شود باز هم مقدار قابل توجهی از مو درست در زیر سطح پوست قرار می گیرند و می توانند ظرف یک تا دو روز ظاهر شوند.

در نتیجه با انجام اپیلاسیون علاوه بر اینکه ظاهر پوست شما کاملاً صاف می شود به مدت سه تا چهار هفته طول می کشد تا مجددا موها رشد کنند.

علاوه بر این، اگر انجام اپیلاسیون به یک عادت روتین تبدیل شود به طور کلی رشد مجدد موها کمتر می ‌شوند.

2. ظریف تر شدن موها پس از رشد مجدد

انجام اپیلاسیون تنها رشد مجدد موها را به تعویق نمی‌اندازد بلکه باعث ظریف و باریک تر شدن موهای رشد کرده می شود. با انجام این روش مو از فولیکول برداشته می شود که باعث باریک شدن انتهای موها شده و هنگامی که مو دوباره رشد می کند بسیار ظریف است و با گذشت زمان ممکن است رشد موها به طور کامل متوقف شده و یا با پوشش کمتر از قبل مواجه شوید.

3. اپیلاسیون مانند لایه برداری است.

تجمع سلول های مرده و کثیفی بر روی پوست می تواند باعث شیوع لک و خشکی پوست شود. با انجام اپیلاسیون تمام این موارد به عنوان بخشی از فرآیند کار حذف می شوند و در نتیجه ناحیه اپیلاسیون شده صاف، درخشان و تمیز می‌ شود.

اما این روش به طور خاص یک روش لایه برداری نیست و برای اینکه بهترین نتیجه را داشته باشید توصیه می کنیم چند روز قبل از انجام اپیلاسیون ، پوست خود را لایه برداری کنید اما این کار را ۴۸ ساعت قبل و بعد از انجام اپیلاسیون انجام ندهید زیرا پوست خود را حساس تر می کنید.

4. از بین رفتن بثورات ناشی از اصلاح

در برخی افراد پس از انجام اصلاح به دلیل تحریک پوست بثورات ایجاد می‌شود . اگر مستعد جوش زدن پس از اصلاح هستید باید بدانید که یکی از مزایای اصلی موم داغ این است که باعث می شود پوست جوش نزند ، زیرا با اصلاح کردن هر چند روز یک بار ناحیه بیشتر در معرض اصطکاک قرار گرفته و ملتهب تر می شود اما با انجام اپیلاسیون می ‌توانید حداقل یک ماه به پوست خود استراحت داده و از تحریک آن جلوگیری کنید.

5. کاهش موهای زیر پوستی

موهایی که زیر پوست قرار می گیرند ممکن است دردناک و ناخوشایند به نظر برسند و در بدترین حالت ممکن است عفونی شده و منجر به زخم شوند . یک اپیلاسیون کار حرفه ای نوارهای موم را به بهترین روشی که برای کاهش خطر رشد موهای زیرپوستی ثابت شده است از روی پوست جدا می کند. اگر مستعد رشد موهای زیر پوستی هستید بهتر است سه روز قبل از انجام اپیلاسیون پوست خود را به خوبی لایه برداری و مرطوب کنید.

دوره آموزش اپیلاسیون ، ویژه بازار کار در آموزشگاه مریم رحیمی فرد

با توجه به مزایای زیبایی و بهداشتی اپیلاسیون ، قابل تصور است که این حرفه ، بازار کار مناسبی داشته و افرادی که صاجب مهارت هستند به آسانی جذب بازار کار می شوند .

اپیلاسیون از جمله رشته هایی که در اموزشگاه های معتبر و دارای مجوز آموزش داده می شود . چنانچه ساکن تهران هستید آموزرشگاه زیبایی مرذیم رحیمی فرد ، دوره های مختلف زیبایی را با هدف ، اشتغال زایی برگزار می کند. 

دوره های آموزش پاکسازی پوست در تهران

دوره آموزش اپیلاسیون در گیشا (کوی نصر)

دوره های آموزش لیزر موهای زائد

از مهمترین دوره های آموزشی این آموزشگاه هستند . برای کسب اطلاعات بیشتر با آموزشگاه زیبایی مریم رحیمی فرد ، تماس حاصل فرمایید. 

آموزشگاه زیبایی مریم رحیمی فرد  - تلفن مستقیم : 09366635530

www.maryamrahimifard.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/vQsT4a3p
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه